Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

liora

liora

03-02-2012 om 08:33

Horror-vakantie

Hoi allen,

Anderhalf jaar geleden had ik een zeer teleurstellende vakantie op Texel met mijn twee kinderen van toen net 1 en net 7.
Die van 1 sliep moeilijk en veel minder, we waren in een huisje bij een boer met allemaal eendenpoep op het erf dus jongste kon daar niet kruipen...
Ik herinner me een ochtend waarop het 8 uur was en de jongste alweer wakker was van zijn ochtendslaapje.
Verder zouden op drie dagen vriendinnen een dagje langskomen maar die zegden allemaal af.
Mijn oudste had geen andere kinderen om mee te spelen...
Uiteindelijk heb ik de week niet volgemaakt maar ben ik na vier dagen door de stromende regen teruggegaan.

Hebben jullie ook een rampzalige vakantie met kinderen meegemaakt? Zo een waarvan je dacht, waarom waarom?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-02-2012 om 10:32

Nee

Nee, ik kan me echt geen enkele vakantie herinneren die me is bijgebleven als horror.
Enige echt niet leuke vakantiebelevenis was toen er op de terugvlucht vanuit Egypte een bommelding was (een kwartier voor we een geplande tussenstop in Berlijn zouden hebben zou de boel ontploffen) en we een tussenlanding met alle rompslomp en veiligheidsmaatregelen moesten maken in Rome. Achteraf een spannend verhaal maar op dat moment echt niet leuk.

Horror ? rampzalig?

Zo zou ik de vakantie die jij beschrjhft echt NIET willen noemen, kom op zeg. Niemand is ziek geworden, geen ernstige ongevallen gebeurd. Ik zou dit in de categorie "tegenvallende vakantie" willen zetten. En 3 "vriendinnen" die onafhankelijk van elkaar afzegden ????
Ik zie mijn man ook nog om 7 uur s' morgens met een buggy rondjes over de camping lopen, wachtend tot de campingwinkel open ging voor broodjes, tja het hoort er bij en............het gaat over :o)
Heb je al plannen voor dit jaar ?

Nou zeg

Ik kan het ook geen rampzalige vakantie noemen wat jij meemaakte...hooguit misschien vervelend.
Maar geen doden, gewonden of zoiets horror-achtigs, pff

Het is wat je er zelf van maakt hoor, hoe jij het ziet.
sterkte

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-02-2012 om 12:12

Ik wel

Horror is een groot woord, maar ik zou de vakantie die Liora beschreeft ook vreselijk vinden. Daarom ga ik ook niet alleen met kleine kinderen op vakantie.
Als je man om zeven uur 's ochtends rondjes loopt met de buggy, staat er wel een kopje koffie en gezelschap van een andere volwassene voor hem klaar als hij terug is in het huisje.
Geeft toch een heel ander gevoel denk ik.

Gedeeltelijk

volgens mij was dat het in hetzelfde jaar als jouw texelse avontuur. De 2e camping was vreselijk, jongste was 1 en er was niets voor haar behalve een koud pierenbadje, de stacaravan stond ingeklemd tussen andere, oudste kon geen andere kinderen vinden van haar leeftijd (behalve de laatste dag) vreselijke camping waar ik direct weer weg wou. Gelukkig zijn we wat leuke uitstapjes gaan maken, het dorpje was ook vreselijk saai.

Oh ja ik denk dat een vakantie met een 1 jarige heel anders wel leuk is, maar behelpen blijft het qua veiligheid en hygiene. iig was het vorig jaar wel leuk, kon ze lopen, leuk riviertje om in te pielen, veel andere kinderen. Maar ook daarbij vond ik de 2e camping minder, terrassen dus onveilig met lopen (grind en minder goed overzicht), geen zwembad.

Ik heb dus nu allerlei kriteria, geen terrassen, vooral nederlandse kinderen van 0 tm 12 jaar, klein schalig, grasvelden, riviertje, zwembad (het liefst verwarmd), speeltuintje, leuk dorpje in de buurt.

Ik vond de vakantie vroeger met mijn ouders ook vreselijk, ik ben op mijn 14e niet meer mee gegaan uit ellende. Altijd in een koude tent ergens in het hoge noord van scandivie met mijn zus 3 of 4 weken spelletjes doen en altijd maar wandelen in the middel of fucking nowhere. Bluh, nee vreselijk die vakanties in scandinavie.

Elx

Elx

03-02-2012 om 14:44

Liora

Ik kwam toen net op dit forum kijken, maar ik kan me de postings van Iora nog goed herinneren. Wat voelde ze zich beroerd daar zo alleen.

Achteraf gezien misschien niet zo goed doordacht om in je eentje net 2 kleine kinderen op vakantie te gaan in een tentje. Ik vond t thuis al berezwaar als ik er een week alleen voor stond. Dus misschien objectief gezien geen "horror" vakantie, aan haar postings van toen te lezen was dat t echt wel voor haar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mwoah, horror....

Ooit eens met Kidsworld naar Menorca geweest. Vies oud appartement en een mekka voor de mierenkolonies. Die liepen werkelijk overal. Zelfs als je in bad zat liepen ze over de tegels voorbij. Een platgeslagen mug op de muur daarentegen ruimden ze binnen no-time netjes op. Er kwam een hele mars op de muur op gang en hop, weg mug. Het eten (all inclusive) was vreselijk, smakeloos, koud en slap en boven alles kregen de kids uitslag wanneer ze in het zwembad waren geweest. Is nog op de tv geweest, zat een beetje teveel cloor in....

Echte horror vond ik echter vorig jaar. Tijdens een zonovergoten vakantie in Spanje moesten we halsoverkop terugvliegen omdat een dierbaar familielid op sterven lag. Daar kan geen overdosis cloor of mierenkolonie tegenop

krin

krin

03-02-2012 om 16:25

Waarom, waarom?

Ik heb elke vakantie wel een moment waarop ik denk: Waarom doe ik mezelf dit aan? Meestal komt het eerste van die momenten al als ik aan het pakken ben. Met de jaren leer ik steeds beter erom te lachen, dat helpt. Maar ik heb dan ook een zeer stressbestendige mede-volwassene bij me, dat scheelt heel veel. In mijn eentje zou ik nooit van de camping afkomen, vrees ik, als ik al ooit op vakantie zou gaan.
Dus of horror nou een goed woord is, boeien, maar je verdomd eenzaam voelen als je in je uppie met twee koters in de regen zit te verpieteren tussen de eendenpoep, ja, dat kan ik me prima voorstellen.

Sascha2

Sascha2

03-02-2012 om 19:23

O jazeker

En of ik het draadje nog herken, liora ik zat je bijna door het beeldscherm heen goede vibes te zenden . Als jij het een rotvakantie en een horrorvakantie vindt, is dat je goed recht. Hoeft niemand te veroordelen. Afwegen tegen nog veel ergere dingen, dat vind ik altijd een dooddoener.
Anyway, mijn rotvakantie was twee jaar geleden, jongste was een half jaar oud, derde was twee, tweede was net vier en eerste was vijf. We zaten in een huisje in zeeland en het was bar koud en regenachtig. Ik vloog tegen de muren omhoog. Kinderen ook en we konden niet echt ergens naar toe. Al met al een baggervakantie. Kort daarna besloten we een vouwwagen te kopen en voortaan te gaan kamperen. Gewoon veel meer onder de mensen zijn en kinderen die zich uitermate vermaken. De vakanties daarna waren heerlijk, lekker buiten, onder de mensen en kinderen die veel speelden. Geen muren om tegenop te vliegen. Zou je ook eens moeten proberen .

+ Brunette +

+ Brunette +

03-02-2012 om 19:58

La palma (vanaf tenerife)

Gezellig samen met mijn dochter een weekje op een buureiland, dacht ik. Maar jee, wat was ze vervelend! Misschien dat ze haar vader miste (het was een paar maanden geleden dat ik met hem had gebroken) of dat het gewoon de leeftijd (vier) was, ik weet het niet, maar er was geen land met haar te bezeilen. Regelmatig stonden we gillend tegenover elkaar op straat, het is maar goed dat de omstanders geen Nederlands kenden. Toch ook mooie herinneringen aan dat reisje maar ik vond die vakantie wel een beetje zonde van de tijd en het geld.

Geen vakantie maar reis

helicopter vloog niet vanwege slechtbweer, wegnwas dicht vanwege beschietingen, dus al dag te laat vertrokken.
Vliegtuig moest omvliegen om t tanken, omdat er ter plekke geen kerosine was vanwege gewelddadig verlopende staking.
Aansluiting in hoofdstad gemist, pas tegen middernacht aangekomen, alle hotels bij vliegveld vol, dus op de bonnefooi naar hotel in stad.
Dag later vreselijk jakarta traffic, vlucht bijna gemist.
Noodweer, bijna in Maleisië i.p.v. Singapore geland.
Drie uur vertraging, dus afspraak bij orthodontist gemist.
Aangekomen bij hotel bleek verlate aankomst niet gemeld, no show, boeking weg, dus 's avonds laat eerst wachten ot dat was opgelost.
Dag later kotst zoonlief hele tandartsstoel onder bij het gipshappen.
Zoon koorts, wachten op toestemmingom langer te blijven. Naar kinderarts, medicijnkast vol meegekregen.
Gelukkig verliep vlucht naar Nederland goed, al misten we de Sint.

Minder leuke vakantie: van die centre parka huizen met tropisch zwembad, achter een slagboom en restaurant arrangement met vreselijk soort kantinevoer. Vreselijk, die slagbomen, ik voelde me een gevangene. En so wie so dat park, brrrr. Doe mij maar een hotel. Ook nog goedkoper.

Molliepollie

Molliepollie

03-02-2012 om 22:20

Vorig jaar

Vorig jaar. Geen horrorvakantie, maar niet gelukt. De eerste keer echt niet gelukt. Voor het eerst met nieuwe vriend en kind op vakantie. Alleen maar regen. Hopeloos. En duur. Steeds maar een terrasje, kopje koffie, iets lekkers en weer op een overdekt, verwarmd terrasje. Was zo blij dat ik weer thuis was.

Ella2007

Ella2007

05-02-2012 om 19:23

Sneekweek.....

Ik dacht ene keer gezellig te doen en met mijn man (verwoed zeiler) mee te gaan naar de Sneekweek. Op een camping daar. Er even niet rekening mee houdend dat daar ook zoveel dronken studenten rondhangen. Kortom: een week lang in een koude natte voortent (elke dag hele middag regen) , 's nachts niet slapen vanwege de herrie (man en kids gelukkig wel) en overdags veel alleen (man zeilen).

Nooit meer. Kids en man hebben prima vakantie gehad, dat dan weer wel. Ikke niet. Net zo lief thuis.
Inderdaad, waarom ? Thuis: krantje lezen, fatsoenlijk bed, rustig, dvd-tje kijken, in de tuin liggen, alles bij de hand.
Niet kou lijden in een natte voortent en niet slapen.
En toch ga ik het dit jaar weer aan; twee weken kamperen in Frankrijk, in de hoop op zonneschijn, rust, mooie natuur em lekker eten. Met de kans op regen, files, etc etc. Ik ga ervan uit dat het weer leuk wordt! Noem me naief...

sidneysheldon

sidneysheldon

05-02-2012 om 20:54

Ook

hoi Liora, ik kan me je oproepje ook nog wel herinneren. Ik heb zelf vorig jaar na een voor mijn gevoel vervelende vakantie, hier ook een oproepje geplaatst, ik kreeg toen geen reacties van mensen die dit ook hadden.

vorig jaar op een camping in Frankrijk in een niet roken chalet die vergeven was van de rook, het zat in het beddengoed, alles. Kinderen werden allemaal ziek, benauwd, af en aan naar de dokter gereden kilometers rijden met zieke kinderen. Later bleek 1 van de kids astma te hebben...

zelf werden we ook ziek dus we zijn na ruim een week eerder naar huis gegaan.

dc

dc

07-02-2012 om 12:14

Wel horror

Met 2 kleine kinderen opgesloten ergens? Ik zou er ook echt niet aan moeten denken.

Wij hebben gelukkig dat soort dingen niet meegemaakt. We zijn elk jaar nog naar nederland gegaan, in een huisje op een camping met een verwarmd binnenzwembad met glijbaan. Dan kan het zomers sneeuwen, mijn kinderen vermaken zich dan wel

En dit jaar gaan we naar Frankrijk. 1 week op een camping en verder bij schoonouders.

Het ergste wat we hebben meegemaakt was vorige zomer. Toen gingen we op weg naar de boot en was de M25 AFGESLOTEN (grote rondweg om londen). We zouden de boot om 16u hebben, maar hebben er een rond middernacht gehaald. De meeste tijd gewoon op de snelweg stilgestaan met een 5jarige, 3jarige en baby. Ze hebben zich echt ongewoon goed gedragen moet ik zeggen, en we waren aan het einde van de rit nog steeds vrolijk! We hadden gelukkig veel spelletjes en eten mee voor in de auto en de baby in kwestie is gewoon echt een schatje.

Brianna F

Brianna F

07-02-2012 om 14:35

Dc m25

Jee, daar hebben we ook vastgezeten. Gelukkig op de heenweg, de boot hadden we al gehad. De enige `horror` was dat we ´s avonds laat ipv ´s middags op de plaats van bestemming aankwamen en nergens meer een hapje konden eten. We hebben gesnackt met wat we bij een benzinepomp konden kopen.
Maar idioterie om zo´n belangrijke doorgaande weg in de zomervakantie af te sluiten.
Op de terugweg een mooie alternatieve route gevonden.

Fiorucci

Fiorucci

07-02-2012 om 18:14

Oh dat binnenzwembad.....

Jaha, dc, dat dachten wij ook ooit met onze kleuterzoon...hup naar CP, met verwarmd zwembad, ideaal in de winter. Alleen jammer dat hij de metalen deurmat op zijn voet liet vallen en vanwege het ontstane open letsel een week niet mocht zwemmen...zucht....

dc

dc

07-02-2012 om 19:13

Brianna

Het was niet gepland, er was een truck met olie omgevallen en de olie lag over het hele wegdek.

dc

dc

07-02-2012 om 21:40

Fio

oh, da's minder. Maar gelukkig hebben we ook altijd nog familie te bezoeken

Rotreis

Onze pech begon zo'n vijf km voor de camping in Cornwall. Distributieriem auto geknapt. Uren wachten met drie kinderen in het donker langs snelweg op de Engelse wegenwacht. Gelukkig kwamen campingeigenaren mij en de twee jongste kindjes halen. Man en oudste zoon werden naar camping gebracht door wegenwacht. Na week op minicamping zonder auto (geen winkel, geen internet, geen verbinding mobiele telefoon, wel aardige campingburen die met ons naar winkel reden) eindelijk vervangende auto via ANWB. Op te halen op adres 50 km van camping. Zonder auto. Weer campingburen lief aangekeken...
Vervangende auto was superklein voor twee volwassenen, lange puber en twee kindjes, maar we konden ons er in Cornwall verder prima mee redden. Voor de terugreis (11 uur opgevouwen met vijf personen en geen plek voor drie weken vakantiebagage) niet 'ideaal'.
Na hoop (duur) heen en weer gebel met ANWB mochten we klein maatje grotere auto voor tot Dover. Bagage werd maand later nagestuurd. In Callais zouden we andere auto moeten oppikken. In Callais bleek het loket waar we de sleutels voor auto moesten halen niet te bestaan. Na uren moe in tl-verlichte terminal boekte pechhulp ANWB hotel voor ons. Moesten we zelf voorschieten. 750 euro. Onze laatste reserves. Het lukte ANWB pas drie dagen later andere auto te regelen. Bij ophalen van deze auto moest er echter 800 borg betaald. Helaas was de knip leeg na hotelkosten. In tranen m'n vader in Nederland gebeld. Hij heeft gelijk vrij van werk genomen, busje gehuurd en is ons komen halen van Deventer naar Callais. Wat was ik blij toen ik hem zag!!
Heel verhaal. En dat was onze gedenkwaardige reis.....

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2012 om 07:25

Wij wilden juist even rustig met zijn drieen zijn voor zijn broertje geboren zou worden..)

toja

toja

08-02-2012 om 15:58

Dat zwembad

Ineens komt er bij mij ook een vervelende herinnering naar boven. Als kind heb ik eens mijn been in het gips gehad en net dat weekend gingen we (voor mij voor het eerst) naar center parcs met subtropisch zwembad. Werd ik bij opa aan het tafeltje gezet in het zwembad... En als hij nou gezellig was dan ging het misschien nog wel, maar o, wat heb ik me toen zielig gevoeld...

dc

dc

08-02-2012 om 21:25

Ach goshie

Dat is echt zielig! Kan me voorstellen dat je het niet echt leuk vond. En dat was nog wel de tijd voor de apps

anna van noniemen

anna van noniemen

08-02-2012 om 22:24

Mijn horrorvakanties

al klinkt horror wel heel zwaar, zijn vooral de vakanties van vóór de diagnose van oudste en verblijven in een bungalowpark. De verandering van omgeving en het toch zo dicht op elkaars lip verblijven zorgde meestal voor de ene woede-aanval na de andere. Toen we eenmaal wisten wat er was en kozen voor kamperen waardoor je veel meer ruimte hebt en meer kontakt met mede-vakantievierders, toen pas konden ook wij zeggen, we hebben vakantie.

Seven

Seven

15-02-2012 om 23:36

2jr geleden

Was zoon gevallen met gym in april. Dubbele armbreuk dus gips.. Bijna 5 mnd. Dus ook in de vakantie. Daar konden we wel mee leven. hij mocht ondertussen een losse spalk zodat hij wel kon zwemmen. Maar wat er zo verschrikkelijk was dat in de vakantie duidelijk werd dat hij last van posttraumatisch stress syndroom had. De val en het breken van de arm was zo heftig geweest. En hij werd zo depressief op vakantie dat hij gillend op een kasteelplein zat gehurkt heel angstig en niet meer verder wilde. En dat hij schreeuwde dat hij wel van de berg wilde springen.. Het kind was 8. En maar doorploeteren die vakantie om het toch nog leuk te maken.. Drama. bij terugkomst zaten we in notime bij de psycholoog en is alles weer aardig op de pootjes gekomen maar als ik daar aan terug denk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.