Vakantie en uitjes

Peetje
07-12-2009 om 14:33
Hotel met 2 kinderen (gratis) opkamer...
Hallo,
Ik zit hier helemaal verlekkerd naar alle berichten te kijken over (zomer en verre) vakanties.... Maar mijn vraag is wat anders. We willen heel graag weer eens een nachtje met de kinderen naar een hotel. Maar meestal (in Nl) moet je dan twee kamers nemen, in bijv. sommige Novotels in Frankrijk mogen kinderen (tot 12 of 16 jaar) gratis op de kamer en krijgen ze vaak ook gratis ontbijt (bij 2 betalende volwassenen).
Enfin, jullie begrijpen waarschijnlijk al waar ik heen wil... wie weet er (bv. max 3 of 4 uur rijden vanuit Utrecht) er een hotel waar dat ook is?
Oh ja, kinderen zijn 6 en 10 jaar, misschien maakt dat ook uit.
groeten,
Peetje

toja
07-12-2009 om 20:17
Leiden
in het hotel inn in leiden heb je familiekamers. Bedoel je zoiets?
Ben er zelf nog nooit geweest; maar ik ben ook opzoek; vandaar

Nor@
07-12-2009 om 21:25
Alle novotels!
In alle Novotels kunnen 2 kinderen op de kamer bij de ouders verblijven gratis tot 16 jaar en incl. ontbijt, en bovenop late check-out op zondag tot 1700 uur.
gr Nora
kijk eens op www.novotel.nl

Mama van Jesse
07-12-2009 om 22:48
Via weekendjeweg...
....kun je selecteren op "kinderen gratis mee".
Via uitgebreid zoeken, krijg je de optie Kinderen t/m 11 jaar gratis of Kinderen t/m 15 jaar gratis.
Ervaring heb ik er niet mee, trouwens.
Wel met weekendjeweg.nl, da's een goede site om een weekendje hotel te boeken, vind ik. Maar met kinderen gratis op de kamer heb ik geen ervaring.
Succes!

Peetje
08-12-2009 om 09:43
Bedankt...
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie reakties! Ik ga zo gelijk kijken (laat de was/afwas/playmobil/sintrestanten nog maar even liggen ).
In Leiden zijn wij inderdaad een keer geweest. En de kinderen vonden het super omdat er ook een binnenbad was. Ik wat minder want we zijn het hotel niet uit geweest dat weekend, hahaha.
Maar als het bij alle novotels is dan ga ik gewoon op de Accorsite kijken, daarna een rondje weekendjeweg.nl en dan lukt het vast om iets leuks te vinden. Heerlijk...
groeten,
Peetje

rodebeuk
09-12-2009 om 09:43
Peetje
om je keuze nog wat groter te maken: heel veel hotels hebben tegenwoordig wat grotere kamers waar bedden bijgeplaatst kunnen worden en/of familiekamers die al zijn ingericht met een nis of zelfs een aparte annex voor de kinderen.
Mijn schoonouders nemen de kinderen weleens mee naar dat soort toestanden. Nieuwe van der Valk hotels hebben ze ook, met van die teksten op de muur over schapen en hippe grijs-bruin-creme inrichtingen.
Ik weet ook nog een heel mooi hotel op het Groninger platteland, daar hebben ze natuurlijk zeeën van ruimte. Schierstins heet het, in de buurt van ... haha van niets natuurlijk maar zegmaar achter Winsum. Die familiekamer heeft de oppervlakte van een etagewoning in de Randstad, zeker 60 m2 met een aparte kinderkamer. Prachtig ingericht, niet te duur en een lekker ontbijt.

Bianca W
09-12-2009 om 21:32
Mystery hotel
Wij gaan 19 dec. 2 nachtjes naar een mystery hotel omgeving rotterdam, met 2 kids, incl. ontbijt samen 107,50. Van kenissen die al 2 keer zijn geweest hoorde ik dat ze beide keren in novotel in schiedam terecht kwamen.

dirksmama
10-12-2009 om 01:13
Noordfrankrijk
In Lille en omgeving heb je meerdere hotels waar de kinderen gewoon meeslapen tot ze 16 zijn. Een aantal Novotels o.a., maar mijn favoriet is Olivarius (voordelig te boeken via sites als booking.com of expedia). Heb je ontbijtbuffet, en appartement met 2 persoons slaapbank, magnetron, kookplaatjes, badkamer, wc en 2 persoons slaapkamer. En design inrichting.
Kwartier lopen van de metro richting stad, in de omgeving meerdere hypermarchés. wat wil een mens nog meer...

joer
10-12-2009 om 13:48
Bedden
Wij hebben meerdere keren hotels geboekt waarbij de kinderen gratis op de kamer erbij mochten.
Wat ons wel opviel was dat als er bedden bij geplaatst worden dit niet altijd super geweldig was. Opklapbedje, alleen een dikke matras, een heel kort bed.
In een familiekamer is dit misschien anders en heb je waarschijnlijk echt gewone goede bedden.
Onze jongens zijn nu pubers en we hebben dit jaar gemerkt dat zij echt niet meer lekker liggen op de bedden die bijgeplaatst worden.
Maar jouw kids zijn nog jong. Maar wel een tip om aan te denken als ze ouder worden.
Groeten Joer.

toja
14-12-2009 om 16:32
Nav dit draadje
de daad maar eens bij het woord gevoegd. Heb net een nachtje gereserveerd in Leiden in de kerstvakantie. Incl diner en ontbijt (hoeven we het hotel niet uit ) Ben benieuwd wat de kids er van vinden!

Annette
16-12-2009 om 23:29
Knokke is ook een uur of vier rijden
Hoi
In Knokke is een hotel Pavillon du Zoute
Daar hebben ze kamers met een kinderkamer er aan vast.
Is ook een zwembad bij het hotel en tegenover het hotel twee "speeltuinen"
Naast het appartement is een fietsverhuur, ben je zo aan het strand
Veel plezier