Vakantie en uitjes

Picasso
04-01-2013 om 17:48
Hotel onderweg naar italië (luzern)
Omdat ik graag weet wat mijn opties zijn ben ik alvast druk aan het zoeken naar een doorreishotel rond Luzern, Zwitserland. We gaan in de meivakantie namelijk naar Toscane. Maar dat zoeken valt nogal tegen. Had een prima en betaalbaar Ibis hotel gevonden maar daar hebben ze geen eigen parkeerplaats (wel een voorwaarde met auto vol bagage). Ik zoek een familiekamer voor 4 personen. Iemand toevallig ervaring met een hotel in dat gebied? Wie weet mis ik een speld in een hooiberg

mopperkont
04-01-2013 om 18:55
Zuid duitsland
Het ligt wel wat eerder op de route, ong 100 km, net voor de Zwitserse grens. Hier zijn wij vorig jaar toevallig terechtgekomen:
http://www.reingerhof.de/anfahrt.html
Een echte Zuid-Duitse wijnboederij met ruime parkeerplaats, en met een speeltuintje en weinstube erbij waar je ook kunt eten, wij kwamen laat aan, dus we hebben er niet gegeten, wij waren 80 euro kwijt in totaal, overachting en ontbijt. Alles was erg schoon en netjes.

Inge M
04-01-2013 om 19:45
Waarom een familiekamer?
Als dat makkelijker te vinden is, kun je ook 2 kamers naast elkaar boeken. Kinderen beginnen met slapen in een kamer, jullie zitten in de andere. Als jullie naar bed gaan verplaats je een kind en slapen allebei bij kind op kamer. Voor 1 nacht is dat prima te doen

Flora B
04-01-2013 om 19:59
Booking
Ik boek altijd via Booking.com wij hebben 3 kinderen, dus 2 kamers nodig. Ik type mijn wensen in en je krijgt een hele lijst met 4 pers. kamers. Overigens splitsen mijn man en ik ons ook altijd voor 1 nachtje...

Picasso
04-01-2013 om 20:30
Reactie
Zuid-Duitsland is niet echt handig, we willen de eerste dag zoveel mogelijk km's maken namelijk.
En waarom een familiekamer? Omdat we dat het fijnste vinden. Kids vinden het al spannend genoeg en slapen op deze manier prima. En tot nu toe prima betaalbaar, twee kamers is toch vaak duurder.
Via booking.com zoek ik altijd maar nu kom ik op kamers vanaf 200 euro uit.

Triple
04-01-2013 om 23:20
Doorreis
Ik heb op doorreis met het gezin al meerdere malen bij een BB hotel overnacht. Prima basic familiekamers en meestal ook een eigen parkeerterrein erbij.
De huisstijl van het hotel heeft hele frisse kindvriendelijke kleuren. En de kinderen vinden het een feest om in het stapelbed op de familiekamer te slapen.
Ik zie alleen dat er geen hotels van deze keten in Zwitserland zijn. Wel in Duitsland en Italië. Zie: www.hotelbb.de of www.hotelbb.it.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Anne Carin
05-01-2013 om 13:28
Ibis kriens luzern
Wij zijn de afgelopen jaren in de zomervakante naar Italie geweest en hebben al een paar keer overnacht in Ibis Hotel Kriens in Luzern. Prima hotel, goed ontbijt, makkelijk bereikbaar vanaf de snelweg en er is een parkeergarage. Ik weet echter niet of ze familiekamers hebben.

rodebeuk
05-01-2013 om 16:58
Privatzimmer in kandersteg of frutigen
Hoi, 15 jaar geleden hebben we spotgoedkoop een kamer bij een oude dame gehuurd. Veel makkelijker en persoonlijker dan een hotel, goedkoper, en ergens op zo'n verlaten weggetje achteraf op de oprit is het ook geen probleem om je auto beladen te laten staan.
Ik zou dus gewoon even googlen op Privatzimmer in plaats van op hotels.

marinade
05-01-2013 om 22:38
Beckenried
Wij hebben tot voor een aantal jaar regelmatig overnacht in het dorpje Beckenried, ligt voorbij Luzern aan de A2, nog voor de Gothard. Veel keus aan hotels. Bij booking.com kun je filteren op parking en familiekamers. Bonus van dit plaatsje is de schitterende ligging aan het meer. We hebben ook weleens overnacht bij Belinzona, ná de Gothard. Succes en veel plezier in Toscane.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.