Vakantie en uitjes

Aagje Helderder
28-05-2011 om 18:18
Hotel schiphol
Voor onze vakantie moeten we 's morgens heel vroeg aanwezig zijn voor het inchecken. Het lijkt handig om de avond van te voren naar Schiphol te gaan en in een hotel te overnachten. Maar de prijzen van een overnachting vallen me zwaar tegen.
Kan iemand aangeven wat normaal is voor een gezin van twee volwassenen en drie kinderen. Als het kan hoeven we alleen logies (voor het ontbijt is zo vroeg, dat doen we wel na het inchecken, of we wachten tot in het vliegtuig)
Aagje

Vic
28-05-2011 om 19:34
Lastig
De prijzen beginnen rond de 100 euro per kamer, maar voor een familiekamer ben je zo 200 euro kwijt. Probleem is dat die vaak maar voor 4 personen zijn, dus dat je met 3 kinderen al snel aan twee kamers vast zit. Onder de 200 euro ga je niet slagen denk ik.

Inge M
28-05-2011 om 19:59
Ook gekeken bij van der valk?
Volgens mij kun je daar ook je auto laten staan.
http://www.hotels.nl/nl/schiphol/valk/?gclid=CPKbm_yci6kCFQYj3godkBBD7A

Aagje Helderder
28-05-2011 om 20:06
dat vrees ik ook langzamerhand. We kwamen inderdaad uit rond de €200,-. Terwijl het op het geheel van de vakantie nog wel meevalt, voelt het op de een of andere manier als een zure uitgave, zo veel geld voor een halve nacht...
Aagje

Aagje Helderder
28-05-2011 om 20:13
Inge
Dank voor de tip, in principe worden we met onze eigen auto weggebracht. We hebben nog wel gekeken en overwogen om toch de auto daar te laten. Maar we gaan langer dan 21 dagen, en daarom zouden we een heel bedrag moeten bijbetalen.
Aagje

Roosje Katoen
28-05-2011 om 22:01
Taxibusje
Het zou zomaar kunnen dat je met een taxi een stuk voordeliger uitbent. Er zijn speciale schipholtaxi's die voor een vaste prijs rijden.

Aagje Helderder
29-05-2011 om 12:31
Pelle!
Helaas, die hadden we zelf ook al gevonden. Ziet er mooi uit, maar via de eigen website van deze mevrouw hadden we al gezien dat ze vol zit op de nacht waarop wij moeten overnachten.
Evengoed dank voor je moeite. Wij zoeken nog even door. Overweeg nu toch om zo'n duurder hotel te nemen en vroeger op de dag te gaan en dan een middag vliegtuigenkijken er aan vast te knopen. Zullen de kinderen ook wel leuk vinden.
Aagje

Aagje Helderder
29-05-2011 om 13:58
Pelle
Da's wel heel genereus van je . Ha, ha, daar kun je goudgeld mee verdienen, met die zolder vlakbij Schihol. Doe er dan ook en een 'Schiphol-afzetservice' bij en je bent binnen...
We moeten om uiterlijk 6:15 uur bij de incheckbalie staan. Dat betekent 4:15 uur van huis, eigenlijk nog iets eerder, om rekening te houden met de lekke band of andere calamiteit (daar houdt mijn man altijd strak rekening mee). Gek he, normaal draaien we onze hand er niet voor om om op dat soort tijdstippen weg te gaan, maar met een heel lange reisdag met twee lange vluchten voor de boeg is dat toch een ander verhaal.
We kijken verder en voor allerlei tips houd ik me aanbevolen.
Aagje

Lis@
29-05-2011 om 18:17
Tja
Ik slaap nooit zo goed de avond voor de vakantie en in een vreemd bed al helemaal niet zo.
Ik hoop voor de dat jullie dit niet hebben.Ik vind het nl niet de moeite waard wat je aan tijd uitspaart. Als je op lang parkeren moet staan is dit ook best nog een behoorlijk eindje van de vertrekhal af dat kost denk ik ook een half uur.
Ik denk dat een groepstaxi nog het snelste is.

astrid
29-05-2011 om 22:55
Taxi
Je zegt dat het twee uur rijden is naar Schiphol. Mocht je uit Friesland komen en je hebt 3 kinderen onder de 11 jaar dan ben je voor 270 euro heen en terug.
Waarschijnlijk kom je ook weer savonds laat of in de nacht terug.
Is wel weer duurder dan die 200 euro maar je spaart ook je eigen brandstof weer uit en de stress van je man met zijn lekke band...
Ik zou het wel weten..