Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-05-2010 om 16:12
Yes, Yes, het lijkt er toch echt van te komen!
Volgende week gaan mijn man en ik eindelijk weer eens samen een weekendje weg. Onze keus is gevallen op een hotel in het centrum van Haarlem.
Wie kan mij de hotspots vertellen? Waar moeten we zijn om lekker te kunnen shoppen, eten, drinken enz??
Het is van vrijdag tot zondag en we hoeven niet echt cultureel te doen. Gewoon lekker genieten van elkaar en een beetje shoppen is voldoende!
Weet iemand een grote-maten dames mode winkel? En heeft Haarlem ook een lekker mexicaans restaurant?
En waar kun je lekker lunchen?
Natuurlijk bedank ik iedereen alvast voor de tips!
Bedankt en groetjes!
MamavanJesse.
14-05-2010 om 17:58
Haarlem is een van de beste "shopstad" van nederland
Ik ben op vanwege mijn werk op de doordeweekse dagen in het centrum van Haarlem. Zo heb ik de stad een beetje leren kennen.. en ik vind het een gezellige stad. Zo gezellig, dat ik in het begin van mijn werkperiode door mijn baas op mijn vingers werd getikt wegens te lange pauzes!
Ik kan alleen vertellen dat wat betreft shoppen, eten en drinken je daar flink kan uitleven. Er is een groot winkelcentrum met restaurants, eetcafe's, lunchtenten, etc. Vanaf het station loop je rechtdoor, je komt dan in de Kruisstraat, Grote Markt, Grote Houtstraat, je kan dan in de V&D binnenwippen, etc.
Ik heb zelf een goede ervaring met een eetcafé Bruxelles aan de Lange Wijngaardstraat 16. Daar kan je ook lunchen. Er is ook een lunchcafe aan de Kruislaan,maar daar heb ik geen ervaring mee. Ook had ik een keer heerlijk gegeten bij een Bosnische restaurant (ben de naam kwijt). Maar ik weet wel dat het aan de Jansweg moet zijn. Op de Botermarkt (bij V&D heb je ook veel horecagelegenheden. Misschien zit er daar wat voor jullie bij?
Als je van salsa, zouk, reggaeton houdt dan kan je terecht bij de Coconoches aan de Smedestraat 35. In de buurt zijn er ook meer tenten waar je de avonden (nachten) kan doorbrengen. O ja, op een van de perrons op het station is er ook een dansgelegenheid (Steesjun salsa, muziek van jaren 70 of 80).
Ik heb geen idee waar er een Mexicaans restaurant en of een winkel voor grote damesmaten te vinden zijn. Wat het laatste betreft ben ik ook benieuwd naar..
14-05-2010 om 18:06
Google is je beste vriend: mexicaans restaurant
Via Google gevonden:
Popocatepetl Mexicaans Restaurant
Riviervismarkt 1/3
Haarlem
Telefoon: +31-23 551 1901
Ik heb er geen ervaring mee. Ik zou zeggen probeer het eens uit.
================================================
Winkel voor grote maten voor dames:
Annejans Grote Maten Dames Mode. Jansweg 33, 2011KL Haarlem.
Dit is niet ver van mijn werk, ik ga zelf daar ook eens kijken!
Succes en laat je nog weten hoe jouw weekend was geweest?
14-05-2010 om 23:48
Lekker eten
Lunchen bij Fortuijn op de Grote Markt. 's avonds kun je lekker eten bij La Plume of Babbels (eetcafé) of iets duurder bij Specktakel.
16-05-2010 om 08:38
Bedankt!
voor jullie tips, we zullen er zeker wat mee doen!
Enne....Monique D, Google is idd je vriend. Ik kwam nog een grote-maten mode zaak tegen: Madame X, op de Generaal Cronjéstraat 86.
Ik ga jouw adresje uitproberen en misschien heb jij nog wat aan dit adres?
Zeker laat ik weten hoe het geweest is! Ik heb er zo'n zin in!!
Tips blijven welkom!
Groet,
MamavanJesse.