Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pirata

Pirata

17-06-2018 om 22:17

Housesitter, moet ik nog iets regelen

Voor de komende zomervakantie heb ik voor de periode dat wij weggaan een housesitter gevonden.
Zij gaat voor de dieren zorgen en ons huis er bewoond uit laten zien (ze komt die tijd in ons huis wonen).
Ik leg een uitgebreide beschrijving neer van hoe alles werkt, incl. de apparatuur, en waar alles ligt. Maar zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee zou moeten houden? Iemand ervaring?

Geef duidelijk aan wat je wel of niet wilt. Bijv. Mag er in huis worden gerookt? Mogen de fietsen worden gebruikt? Moeten de ramen dicht als men even weg gaat.... Enz. Enz. Ik noem zo maar even een paar zijstraten hè.

Ik denk dat je vooraf heel goed moet nadenken over wat je wel en niet wilt, en dat dan goed moet communiceren. Dat voorkomt teleurstelling achteraf.

Pirata

Pirata

18-06-2018 om 07:11

die dingen

Ze rookt niet, ze wilde de fiets niet gebruiken en ze wilde zelf alle ramen dichthouden voor de veiligheid.

Dees

Dees

18-06-2018 om 07:26

Gasten

Mag ze mensen uitnodigen? Hoe vaak moet ze de planten water geven. Misschien leuk om voor de eerste avond iets lekkers in de koelkast achter te laten.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-06-2018 om 08:13

Buren

Heb je de buren ingelicht? Om te voorkomen dat die straks de politie bellen ivm een vreemde in jullie huis?

Theekopje

Theekopje

18-06-2018 om 09:56

Wij

Hebben ook ooit mensen in ons huis gehad. We hebben een paar laatjes in de kast in de slaapkamer voor ze leeggemaakt. Verder nummers van mijn ouders en van ons achtergelaten. Nummer van de dierenarts. Het medisch paspoort van de dieren klaargelegd. Verder wat toeristische tips. Het wachtwoord van onze wifi. Inderdaad de buren ingeseind. Uiteraard afgesproken dat de handdoeken in de wasmand lagen, dat onze bedden waren verschoond en het huis gestofzuigd. Geloof niet dat het nodig was geweest dat af te spreken, het waren (verre) familieleden, maar als je onbekenden in huis haalt is het misschien wel verstandig om duidelijk te maken hoe je je huis bij thuiskomst wenst aan te treffen.
Dat was het geloof ik wel.

Ik was aangenaam verrast toen bij thuiskomst ook nog de tuin was geveegd, het ergste onkruid weg was en het gras gemaaid, heerlijk!

Pirata

Pirata

18-06-2018 om 11:14

dank

Ik ga dat allemaal doen en ook het vuilophaalschema noteren.
Het gras maaien gaat ze niet doen. Dat vraag ik aan de buurman.
Toeristische tips zet ik zeker ook op een rijtje. Wel lastig als je niet wilt fietsen, maar goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.