Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hp studios

Omdat ik andere draadjes niet wil vervuilen, deze vraag maar even in een nieuw draadje:

Ik zou graag met dochters naar de hp studios bij londen willen, terwijl we in het centrum logeren. Ik lees dat vervoer erg makkelijk is maar hoe dan! Hoe hadden jullie dit geregeld? Een metro/bus pas of georganiseerd vervoer vanaf het centrum?

Is het op 1 dag goed te doen inclusief de reistijd?

Makkie

Wij deden het andersom, verbleven in de buurt van de hp studio's en zijn met de trein/ metro naar hartje London geweest. Iets van 3 kwartier of zo. Andersom hetzelfde lijkt me. Misschien moet je dan nog een bus of een taxi nemen voor de laatste paar km, maar das de moeite niet. Er rijden vast ook wel pendelbussenschat ik zo in..,wij hadden een auto, dus dat weet ik niet precies. Uit mijn hoofd....wij stapten in albany op de trein naar London??? Ging naadloos over in de metro.

Op tijd reserveren voor de studio's!!! Het is volgens mij maanden van te voren volgeboekt. Maar zo de moeite waard!!!!

Ingrid

En...

Het is dus prima te doen op 1 dag. Je hebt een vaste ' toegangstijs' voor de studio's en volgens mij word je er na een uur of 3,4 ook weer vanzelf uitgeknikkerd. Wij waren trouwens de laayste'club' van de dag...erg leuk....op de late avond werd het steeds rustiger en hadden we heel Diagon Alley bijna voor onszelf....cool!!!!!

Met de trein en shuttle bus

Toen wij vorig jaar in Londen waren, gingen we met de auto. We zijn toen ook met de auto naar de HP studios gegaan. Maar ik had gehoord dat het met het openbaar vervoer ook goed te doen is. Je moet in Londen de trein nemen vanaf Euston Station naar Watford Junction. De snelle trein doet er 20 minuten over, je kan ook een stoptrein nemen maar dat duurt uiteraard langer. Vanaf Watford Junction gaat een shuttle bus naar de studios; hier moet je nog wel apart een kaartje voor kopen. Meer informatie vind je ook op de website van de studios zelf:
http://www.wbstudiotour.co.uk

Wij vonden het allevier superleuk! Zelfs manlief, die geen fan is van Hp, vond het heel leuk. Het is natuurlijk fantastisch om alle filmlocaties te zien en het is heel interessant om te zien hoe zo'n film gemaakt wordt; speciale effecten, kostuums, make up enz. De kinderen mochten op een bezemsteel (of in de vliegende auto van Mr Weasley), dat werd dan opgenomen tegen een blauw scherm en dan zag je later hoe dat eruit zag met verschillende achtergronden uit de films. Heel leuk. Je kan hier ook een dvd met de opnames van kopen.

Het is wel belangrijk om bijtijds kaartjes bestellen, want het is snel uitverkocht. Je moet dit echt van te voren boeken want het is helaas niet mogelijk om ter plekke kaarten te kopen.

Alvast heel veel plezier gewenst!

Groet,
Mariola

gruffalo

gruffalo

04-03-2014 om 21:08 Topicstarter

Ingridt, aangezien je zelf een aankomsttijd moet bepalen, is het dan handiger om een moment wat later op de dag te kiezen? aangezien je er na 4 uur vanzelf weer uit gaat en niet de hele dag (als in een pretpark) kunt blijven? Vanwege privé-omstandigheden kunnen we niet vooruitboeken, hopelijk is er tzt nog ergens een plekje te vinden. Op dit moment is er nog voldoende plek vrij.

Mariola dank voor de tips! mijn kinderen zijn erg HP fan, ik denk dat ze dit echt fantastisch zullen vinden. Die werden een paar jaar geleden al wild toen ze een 'gewone' telefooncel zagen in Londen, want dat was natuurlijk de telefooncel waarmee je naar het Ministerie van Toverkunst kan gaan

gruffalo....

je MOET vooruit boeken. Voor zover ik weet zijn er ter plekke simpelweg geen kaartjes te koop. Ik zou even de site checken & desnoods even bellen om het zeker te weten. Maar volgens mij moet je echt een reservering hebben, en die is dan voor een bepaald ''entrance moment''. Er worden ieder uur gewoon een X aantal mensen binnengelaten, en die dwarrelen er naar een paar uur vanzelf aan het andere eind vd studios weer uit. Je wordt er niet uitgezet of zo. Het is een soort van natuurlijke doorstroom.

Ingird

maar...

het is echt de moeite waard...DOEN!!!!!!!

Inderdaad

Ingrid heeft gelijk. Kaartjes moet je echt van te voren bestellen via de website. Ter plekke kan je ze v.z.i.w. niet meer kopen; dat staat tenminste duidelijk op de website van de HP studios vermeld. Het kan natuurlijk wel dat ze afzeggingen krijgen, en die overgebleven tickets weer in de verkoop gooien, maar als je daarop wil gokken zou ik eerst even navragen of daar inderdaad mogelijkheden voor zijn, en wat dan je kansen zijn om nog binnen te komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.