Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-01-2009 om 23:16
Hallo!
wij zijn nog nooit in italie geweest, maar zouden erg graag die kant in de zomer op willen. ben me nu aan het orienteren.
Maar....;we zijn leuke, kleinschalige gezellige familiecampings gewend in frankrijk; riviertje, evt zwembadje, mooie vrije plaatsen, restaurantje, andere kindertjes, relaxte sfeer. Kortom; vakantie. Nu zoeken we ook zoiets in italie.
Het valt mij op dat het over het algemeen erg grote luxe campings zijn...net niet echt wat we zoeken. Mag best wat groter dan dat we gewend zijn maar dit is weer het andere uiterste. En dan de plaatsen; in rijtjes en erg klein!!! (niet leuk dus!) Zijn we nu verwend, of moet ik op een andere manier zoeken?
We zouden erg graag naar toscane willen, maar ergens anders mag ook, als het maar niet TE ver weg is en natuurlijk een mooie omgeving..wie heeft leuke tips en eigen ervaringen?
alvast bedankt, ben heel benieuwd!!
groetjes
irene
07-01-2009 om 23:40
Italia
Ha Irene, Italie is een fantastisch land, ik begrijp alleen niet waarom al die Nederlanders in Toscane gaan zitten, terwijl er zoveel mooie streken zijn die niet stampvol Nederlanders zitten. De prijs zakt ook gelijk enorm als je in Le Marche gaat ziten of zo. Kamperen is voor veel Italianen een familiegebeuren met op zijn minst een restaurant erbij. De campingdichtheid is veel lager dan in Frankrijk. Zoek eens op agriturismo of agri-camping. Dat is kamperen of logeren op het platteland. Een leuke echte camping nog net in Toscane maar buiten de gebaande paden vind ik ook:
http://www.campingtavernelle.it/english/index.htm
Daar was het zeer relaxed, wij stonden er zelf niet maar vrienden wel. Wij zaten in een agri turismo-appartement
Jonne
09-01-2009 om 16:30
Kleine camping aan het gardameer
Ik weet niet of je naar het Gardameer wil. Wij vinden het heerlijk daar maar die grote campings, daar houden wij dus ook niet van. Vorig jaar zijn we terecht gekomen op Camping Alpino in Malcesine. Een camping met slechts 40 plaatsen, gerunt door een familie. Er zit ook een hotel bij de camping en daarbij een restaurant waar je lekker kunt eten. Je kan het even een beetje bekijken op www.campingalpino.com. De mensen zijn er erg aardig, het is er schoon en via een tunneltje kom je direct aan het meer. Het enige nadeel is dat er alleen warm water is in de douches. Maar wie weet is dat wel veranderd nu. Wij hebben inmiddels geboekt voor deze zomer. De plaatsen zijn er niet zo heel groot maar het is er wel heel leuk. Oh ja, en als je er van houdt, vanaf de camping kan je direct de bergen in.
Irma
10-01-2009 om 10:25
Irene
Als je zoekt op de reguliere sites of in de bekende campingboekjes zie je idd alleen grote camppings, wij zochten bijv via de SVR-site en misschien is er ook van de serie 'Rustiek kamperen in...." ook wel een Italie-deeltje?