Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

jm

jm

19-10-2010 om 22:00

Ideeën voor de kerstvakantie

De kinderen zijn 2 weken vrij. De 1e week gaan ze naar de bso en de 2e week ben ik vrij.
Maar wat doen jullie met de kinderen als ze vakantie hebben gaan ze dan ook naar de bso.
Wij willen nog wel wat leuks met z'n vieren gaan doen in eigen land, heeft iemand een leuk idee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

20-10-2010 om 10:03

Of jouw kinderen naar de bso gaan in de week dat jij vrij bent bepaal je toch helemaal zelf, evt. in overleg met de kinderen? Misschien is het programma wel zo fantastisch leuk dat ze graag 1 of meerdere dagen gaan? Maar als jij leuke uitstapjes wilt maken doe je dat toch met hen?
Er is vast genoeg te vinden voor die periode.

Flora B

Flora B

20-10-2010 om 20:46

Ik schrok...

Zouden jullie echt je kinderen in een kerstvakantie naar de bso doen als je zelf vrij bent... waar heb je kinderen voor??? Zo gezellig dit soort tijden, overal is van alles georganiseerd... leuk joh! Die kostbare tijd komt niet meer terug..

Vic

Vic

20-10-2010 om 21:05

Oh ja hoor

De bso is hier dicht tussen Kerst en Nieuwjaar. Dan zijn de kinderen dus gewoon thuis. De eerste week van de kerstvakantie neem ik waarschijnlijk ook wel 1 of 2 dagen vrij (als ik nog dagen heb). Dan gaan de kinderen wel naar de bso want kerstinkopen in gezelschap van een kleuter vind ik geen feestje.
In de zomervakantie gaan ze trouwens ook wel naar de bso als ik vrij ben. Niet de hele vakantie natuurlijk, maar ik heb genoeg dingen te doen waarbij ik liever geen kinderen om me heen heb (zomerschoonmaak, huis schilderen, etc.).

Nasha 1st

Nasha 1st

20-10-2010 om 23:03

soms wel ja, dan gaan de kinderen gewoon naar de opvang ook al ben ik vrij. Zie niet in waarom niet. Ik betaal er toch ook voor?

Puck

Puck

21-10-2010 om 11:29

Ja hoor flora

Ik ben ook zo'n vreselijke moeder die de kinderen op de wereld gezet heeft om ze vooral naar de BSO te laten gaan, ook in vakanties als ik vrij ben. Ik vind er namelijk helemaal niets gezelligs aan als ze in de vrede-op-aarde-tijd zich vervelen en elkaar dus lekker gaan lopen stangen. En bij mijn weten word er in de kerstvakantie bij mij in de buurt echt niet van alles georganiseerd om overdag leuke dingen te doen. Op de BSO worden wel allerlei leuke activiteiten in de vakanties gedaan en de kinderen willen er graag heen. Wat een gezeik over kostbare tijd die nooit terug komt, pffft, dat moest ik ff kwijt.

Flora B

Flora B

21-10-2010 om 15:09

Tja...

En zo denkt iedereen er anders over,ik kan mij ook wel voorstellen dat je tegenwoordig ook niet meer weet hoe je de tijd met je eigen kinderen door moet brengen. Niet iedereen is in de positie om iedere keer op vakantie te gaan. Mijn man en ik hebben het geluk in het onderwijs te werken.

Zonneschijn

Zonneschijn

21-10-2010 om 15:32

Hier en de oorspronkelijke vraag

Hier gaan mijn kinderen nooit naar de BSO als mijn man of ik of wij beiden vrij zijn. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Vwb. de kerstvakantie. Ik moet zeggen dat ie altijd voorbij vliegt. Naast de feestdagen is mijn vader tussen kerst en oud & nieuw jarig dus die dagen zijn al bezet. Verder vullen wij de tijd met luieren, WIIen, andere spelletjes. Bios, zwemmen en evt. logeerpartijtjes. Ik vind het heerlijk om aan te rommelen, laat op te staan etc. Wij gaan nooit echt weg ofzo. Geen behoefte aan. Mijn man en ik proberen altijd een middagje samen te shoppen, etentjes + bioscoop. Verder hoop ik op veel sneeuw!!!!!

Vic

Vic

21-10-2010 om 18:31

Nou, niet helemaal

"En zo denkt iedereen er anders over,ik kan mij ook wel voorstellen dat je tegenwoordig ook niet meer weet hoe je de tijd met je eigen kinderen door moet brengen."
Dat is nou weer een beetje onzin. Ik weet best hoe ik tijd met mijn kinderen moet doorbrengen, ideeën zat. Maar ik heb ook wel eens iets anders te doen, of simpelweg zin om even alleen thuis te zijn.

reina

reina

21-10-2010 om 19:44

Waarom

"ik kan mij ook wel voorstellen dat je tegenwoordig ook niet meer weet hoe je de tijd met je eigen kinderen door moet brengen." Hoezo? Is dat moeilijker dan vroeger?

Nasha 1st

Nasha 1st

21-10-2010 om 20:28

Onzin flora

ik kan heus wel dingen bedenken, maar hé, ik vind het ook gewoon lekker om eens helemaal Nasha te zijn thuis, zonder jengelende/ruzieende/zich vervelende kinderen die constant in elkaars haren vliegen onder een luid: NASHADOCHTER!!!! NASHAZOON!!! Tja, ontaard ben ik he? En ik werk dus niet in het onderwijs en heb dus ook niet alle vakanties vrij....

reina

reina

22-10-2010 om 07:53

Logeren?

Onze kinderen logeerden veel bij nichtjes en neefjes en bij opa en oma. Soms had ik logees hier, dus een gezellige drukte, maar als ze weg waren had ik rust Ook kregen/krijgen we regelmatig neefjes te logeren, zodat ze niet naar de BSO hoeven als zij wel en hun ouders geen vrij hebben.

Zonneschijn

Zonneschijn

22-10-2010 om 15:24

Nou nou

ik vind dat sommige wel met erge lange tenen reageren op het bericht van Flora. Als ik Puck citeer

"Ik ben ook zo'n vreselijke moeder die de kinderen op de wereld gezet heeft om ze vooral naar de BSO te laten gaan, ook in vakanties als ik vrij ben. Ik vind er namelijk helemaal niets gezelligs aan als ze in de vrede-op-aarde-tijd zich vervelen en elkaar dus lekker gaan lopen stangen"

Dus een reactie van Flora "ik kan mij ook wel voorstellen dat je tegenwoordig ook niet meer weet hoe je de tijd met je eigen kinderen door moet brengen."
snap ik wel na zo'n reactie van Puck. Het komt op mij ook over alsof je geen zin hebt om je met je kinderen bezig te houden en ze naar de BSO brengt zodat je er zelf geen last van hebt.

Blijkbaar voel je je toch aangesproken anders reageer je niet zo fel of maakt een flauwe opmerking dat logeerpartijtjes ook niet kunnnen.

Nogmaals, onze kinderen gaan nooit naar de BSO als we vrij zijn. Ze hebben het daar prima naar hun zin maar vinden het thuis leuker en wij vinden het ook gezelliger. Maar goed, iedereen beslist dat voorzich zelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.