Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mummie

Mummie

30-07-2010 om 14:06

Idee voor kerstvakantie

Wij gaan altijd in februari op wintersport. Door omstandigheden kan dit volgend jaar niet. We twijfelen nu: of met Kerst op wintersport of vliegen naar de zon of een huisje in de Ardennen huren of zoiets. Heeft een van jullie een leuk idee voor een weekje weg?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waddeneiland

Niet goedkoop, maar schitterend in die tijd van het jaar.

Vrienden van ons nemen altijd een huisje met open haard..

Wij hebben een aantal keren sneeuw gehad, dan gingen we de week na Kerst (nog geen kinderen).

Mummie

Mummie

30-07-2010 om 14:46

Leuk idee

Kun je ons een waddeneiland aanbevelen?
Terschelling kennen we en vinden we erg leuk.

Jazeker!

Schiermonnikoog, en dan een huisje in de duinen of op Klein Zwitserland.

Ohhh... ik begin alweer helemaal te zwijmelen als ik eraan terug denk. Iedere dag was prachtig. Heldere zon, hele eiland in de mist, sneeuw... en de dag na de sneeuw was het hele strand blank van het water doordat de sneeuw wegsmolt op de plek waar ie gelegen had.

Het eiland is autovrij en in de winter helemaal verstild. De meeste mensen gaan wel naar buiten maar door de kou doe je dat niet de hele dag door.. al met al (de boel is wschl ook niet volgeboekt) heb je daardoor een prachtige lege sfeer op het eiland. Echt feestelijk.

Misschien is Vlieland ook leuk omdat je daar minder ver hoeft te lopen om bij de zee te komen. Het strand is heel breed op Schiermonnikoog, en ik weet niet de reden dat jullie niet gaan wintersporten. Dus als je niet zo goed ter been bent zou ik voor Vlieland gaan. De boot komt daar ook aan in het dorp.

Mummie

Mummie

30-07-2010 om 15:24

Reden

We zijn allemaal goed ter been en de reden dat we niet gaan skien is een sporttoernooi van mijn oudste zoon.
Wat zou je aanraden met 2 sportieve jongens van 12 en 10?

Maakt niet uit

misschien kun je dan wel een speciale lokatie gaan zoeken. Er is een aantal (poepdure) huisjes bij de vuurtoren van Schiermonnikoog bijvoorbeeld. En op Vlieland ligt er ook een aantal heel mooi in de duinen. Als je nu al gaat zoeken is er vast wel wat van je gading te vinden. Bij sportieve jongens van 12 en 10 denk ik vooral aan naar buiten gaan, en dat kan op alle eilanden. En er is eigenlijk geen huisje meer zonder TVmagnetrondrogerwasmachinevaatwasserenzovoort, dus aan een beeldscherm komen ze ook wel daar.

Het is vooral die wintersfeer die het zo speciaal maakt. Je zou ook kunnen zoeken naar een complex met een zwembad, dan kom je misschien uit op Ameland of Terschelling.

Suzanne

Suzanne

01-08-2010 om 07:42

Vlieland versus schier

Sluit me aan bij rodebeuk, ik zou ook gaan voor Schiermonnikoog of Vlieland. Het zijn eilanden waar je je auto niet mee mag nemen, dus ter plaatse is het een stuk rustiger. Vlieland is de laatste jaren nogal een jetset-eiland geworden, veel BN'ers bezitten er een riant tweede huis en dat heeft zijn invloed op het eiland. De gewone winkeltjes in de Dorpsstraat zijn vervangen door meer elitaire winkels. Het pure karakter van Vlieland vind ik er door aangetast. Kwam er vroeger vaak, nu niet meer. Schier heeft dat karakter nog wel. Dus het is maar net waar je van houdt. Wil je BN'ers spotten, ben je op Vlie aan het juiste adres.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.