Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

18-03-2018 om 11:38

Iemand idee voor zoon na examen? Geen drank&dance vakantie

Mijn zoon wil best weekendje of paar dagen naar het buitenland na zijn examen (met 2-3 personen); hij houdt niet van 'zuipen en dansen' en als je op jongerenvakanties googlet zie je eigenlijk alleen dat. Als je bij bv NS international een trein+hotel boekt lijkt het meer voor wat ouderen. Heeft iemand tips? Hij dacht aan wenen of andere (hoofd)stad.
parijs en londen al wel geweest, maar wellicht is londen ook wel optie (dan gewoon met nieuwe trein).

angel3

angel3

18-03-2018 om 11:50

Berlijn?

Wenen is wel belegen hoor.
Berlijn is superhip.
Waar houdt hij van?
Hij kan ook kiezen voor combi bv barcelona. Heb je ook lekker strand gevoel.

active vakantie?

Vorig jaar had onze zoon plannen om met een vriend samen een active vakantie te boeken, dat kon niet door gaan dus ik heb geen ervaring met organisatie.
Hij had met simireizen mee willen gaan (reis naar Guillestre). Ze bieden active vakanties aan, er zal vast wel wat gedronken worden maar te veel zeker niet omdat je dan niet mee mag doen aan activiteiten.

vakantieganger

vakantieganger

18-03-2018 om 15:25

ideeën genoeg

Ik heb ideeën genoeg, maar... de jongens hebben toch zelf wel een beeld van wat ze gezamenlijk willen gaan doen? Wat voor soort vakantie spreekt ze aan?

Cultuur opsnuiven in een stad?
Terrasjes?
Strand?
Zwembad?
Kamperen?
Goed bed in een hotel?
Andere mensen ontmoeten?
Zelf koken?
Musea bezoeken?
Sportieve activiteiten?
Pretpark?
Met een groep?
Georganiseerde reis?
Indrukwekkende landschappen?
Natuur?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-03-2018 om 15:46

Edinburgh

Mijn dochter is vorig jaar met een vriendin naar Edinburgh geweest. Ze zaten in een prima hostel, tweepersoonskamer, midden in het centrum. Andere klasgenoten gingen onder andere naar Barcelona en Sevilla.

vlinder72

vlinder72

18-03-2018 om 16:09

Overal

Geen jongerenreis dus naar zelf iets samenstellende. De wereld ligt voor ze open waar ze maar naar toe willen is mogelijk. Zuipen en dansen is een keuze.

Barcelona, lissabon, vakencia, londen, berlijn, praag.

Leuke treinreizen kan je boeken via de treinreiswinkel.

Zelf boekte ik op mijn 19e een ticket naar New Orleans. Geweldige stad en hele leuke uitstapjes mogelijk. Ik drink ook niet. Kan overigens in Amerika ook niet want dan moet je 21 jaar zijn.

Trip

Trip

18-03-2018 om 17:43

Ehm ja

Eens met Vlinder, dat is een keuze, neem gewoon geen georganiseerde reis maar kies een stad en van tevoren op google wat er te doen is. Hotel/hostel boeken en gaan.

Bristol, Rome, Lissabon, Venetië, Brussel, Antwerpen, Brugge

Madrid

heerlijke stad
Vaak met goedkope vlucht te bereiken - goedkope hotelopties genoeg -

Wij kijken meestal eerst naar goedkope vlucht - dan goedkope logies

Onze topbestemmingen van de afgelopen jaren volgens dochter (iets ouder maar niet veel)

Madrid als absolute nummer 1 - de stad is groot, veel te zien, goed te belopen, goed en goedkoop eten, relaxed, warm
Berlijn (dochter was gek op de vele opties voor stadswandelingen)
Praag (jazz, muziek in het algemeen, veel lopen, makkelijk te belopen)
London
San Sebastian (strand in de stad dus je loopt zo de zee in zonder dat het zo'n costa plek is, pintxos (tapas) in de oude stad ,,, sws een heerlijke verzamelplek van jongeren, gewoon op straat. Niet zuipen, wel gezellig. )

maar overal is wel iets leuk als je er met een paar leuke mensen heen gaat!

Paasei

Paasei

22-03-2018 om 08:43

Interrail

Zoon is vorig jaar op een georganiseerde reis geweest, met Vinea. Met de trein door Oost-Europa. Backpack en hostels. Heeft daar zo veel van geleerd dat hij dit jaar, na zijn eindexamen, met een stel vrienden gaat interrailen. Zelf route samengesteld, treinen en hostels gereserveerd (handig want het is best een grote groep). Ze zijn allemaal ook niet van het type 'zon zuipen ziekenhuis'.

Theekopje

Theekopje

22-03-2018 om 10:14

The sky is the limit

maar ik denk dat dat precies het probleem is, of zie ik dat verkeerd? Ik zou ze eerst laten bedenken wat voor reis ze zouden willen, en wat hun budget is. Dan kunnen ze wat gerichter zoeken. Dus prijs bepalen, dan met het lijstje van Vakantieganger aan de slag, verder of ze per trein of vliegtuig willen reizen en of het binnen Europa moet zijn of liever verder weg, stad of natuur, dan komen ze vast al een eind.
Leuk hoor, mijn dochter (15) gaat na het examen met een flinke groep een week naar het vakantiehuis van de ouders van een vriendin. Die ouders zijn zo lief om daar een week toezicht te gaan houden. Dat hele examen is nu bijzaak, die week met zijn allen weg, daar gaat het nu om .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.