Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

zegmaarnietsmeer

zegmaarnietsmeer

28-01-2019 om 13:14

Iemand in Preston Palace geweest?

Uitgenodigd voor een familie uitje naar Preston Palace. Website bekeken, maar het spreekt mij niet aan... Iemand daar de laatste tijd wel eens geweest? Wat zijn de ervaringen?

vlinder72

vlinder72

28-01-2019 om 13:25

Prima

Mijn schoonmoeder had voor haar 80ste verjaardag ee arrangement geboekt.

Ze heeft ervan genoten. Haar kinderen en kleinkinderen allemaal bij elkaar. Kinderen vermaakten zich er prima.

Het is ook niet mijn ding. Zelf zou ik nooit zoiets boeken. Ik hou ook niet van all inclusive resorts maar voor een weekendje is het prima te doen.

En mijn schoonmoeder heeft ervan genoten. En daar ging het toch om.

vlinder72

vlinder72

28-01-2019 om 13:33

Probleem

Wat is je probleem met dit uitje? Als ik er zelf voor zou moeten betalen was ik liever ergens anders naar toe gegaan maar ik begrijp waarom mensen dit leuk vinden.

En zoals mijn schoonmoeder zegt: "ik betaal dus ik bepaal".

Voor 2 nachten is het prima te doen. En het is geen gevangenis hè. Je kan er ook prima wandelen en fietsen.

zegmaarnietsmeer

zegmaarnietsmeer

28-01-2019 om 13:43

vlinder72

All inclusieve spreekt me niet zo aan. Als ik er op zoek, vind ik allerlei verhalen over tokkies, dronken lui etc. Mijn kids geven niets om kermis. Eten lijkt me ook doperwtjes en worteltjes onder de warmhoudlamp. Misschien heb ik het mis, maar ben ooit in Kalkar geweest, dat is volgens mij van dezelfde eigenaar, dat vond ik echt vreselijk.

vlinder72

vlinder72

28-01-2019 om 13:55

Eten

Eten was prima. Geen verpieterde doperwten. Geen haute cuisine maar prima voor een paar dagen.

Zwembad, bowlen, bioscoop waren allemaal prima te doen. Je hoeft niet naar de kermis te gaan. En ik drink zelf niet en rondhangen in een bar vind ik niet prettig. Dat doe ik dus ook niet. Ik heb waarschijnlijk daardoor geen last gehad van dronken mensen.

Brianna F

Brianna F

28-01-2019 om 19:22

Al 25 keer

Maar eerlijk gezegd: altijd door de weeks. In het weekend kan het iets hectischer worden met vrijgezellenfeestjes en sportteams.
Ik vind het heel leuk, voor elk wat wils, eten is lekker. Zwembad is altijd rustig, bioscoopje, mocht er een leuke film draaien. kermis loop ik altijd even overheen, maar dan heb ik het wel gezien.
In de bar zien ze me ook niet, maar op het centraal terras een drankje doen dan weer wel. Ach, het is gewoon leuk om met een groep te doen., zonder dat iemand een portemonnee moet trekken. In december gaan we weer met mijn schoonouders die 60 jaar getrouwd zijn dan.

slablaadje

slablaadje

29-01-2019 om 14:44

Tja

je vindt het niks, das duidelijk. Hier op OOL zal je weinig mensen horen zeggen (durven zeggen, alleen Brianna ) dat ze het leuk vinden. Het is toch wel not done onder hoogopgeleiden om naar dit soort formats te gaan en het ook nog leuk te vinden. Als je dan gaat (moet gaan) dan vooral flink afkraken. Mijn ervaring. Ik ben er 1 keer geweest en vond het erg leuk! Wij waren ook uitgenodigd. Dat was nog voor de verbouwing, alweer 13 jaar geleden. Ik zou er best nog wel eens naar toe willen maar ik vind het ook best prijzig. Wie weet, ooit nog een keer. Tokkies en dronkenlui heb ik niet gezien maar we zijn ook niet in de bars geweest. Ach, het is wat je er zelf van maakt zou ik zeggen maar 2 a 3 dagen is prima te doen!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

29-01-2019 om 15:04

één keer geweest

Toen mijn ouders 50 jaar getrouwd waren (pakweg 8 jaar geleden) zijn we er met de hele familie heen geweest. De kinderen waren toen in de leeftijd van 12-17 jaar.
Het was reuze verleidelijk om allerlei negatieve dingen te vinden. Ja, er zijn tokkies. Ja, er zijn mensen die zich klem zuipen. Maar wij hebben het zelf heel gezellig gemaakt in die zitkuil bij de open haard, zijn met ons allen naar de kermis geweest waar we genoten van het plezier van de kinderen (zelfs bij dat ene kind dat niks met kermis heeft), hebben heerlijk gezwommen in het zwembad en hebben het heel gezellig gehad tijdens het eten, ondanks het typische buffeteten (wat op zich best nog wel te knagen was).

Het is maar met welke instelling je er heen gaat. Ga je je lopen ergeren, of richt je je op de leuke dingen?

mirreke

mirreke

29-01-2019 om 20:49

Ook geweest!

Ook alweer lang geleden (is het verbouwd?), en als ik persoonlijk voor mezelf moet kiezen is het ook niet mijn favoriet, maar voor een familiegroep, volwassenen en kinderen en alle leeftijden door elkaar vond ik het erg geschikt en leuk.

Ook de kinderen hebben zich heerlijjk geamuseerd. We hebben toen veel gezwommen, leuk en heerlijk rustig zwembad. Er was ook een sauna, herinner ik mij. Bowlen, of kegelen. Eten was prima.

Maar ik snap het niet zo goed. Je bent uitgenodigd, schrijf je. Zou je echt dan echt overwegen om te gaan weigeren, omdat het je niet aanstaat? Lijkt me zo kwetsend en is echt niet nodig.

Goed te doen!

Ik ben er ook geweest op uitnodiging met mijn twee kinderen, voor de kinderen is er genoeg te doen en de kamers waren netjes en eten goed.

vlinder72

vlinder72

31-01-2019 om 13:50

Zegmaarnietsmeer

En? Wat ga je nu doen?

Voor een paar dagen met een leuk gezelschap is het echt prima. Als je niet van enorme drukte en herrie houdt, kan je dat ook best bemijden.

Yanea

Yanea

31-01-2019 om 16:27

Slablaadje

Ik ben hoogopgeleid en zou graag een keer naar Preston Place gaan. Maar ja, toen de kinderen klein waren, gingen we ook gewoon superburgelijk naar CenterParcs in plaats van ijskamperen in een iglo in Noorwegen (of weet ik veel wat hoogopgeleiden met kleine kinderen volgens jou in de vakantie doen).

mirreke

mirreke

31-01-2019 om 16:43

Haha Yanea

idd... het lijkt een berichtje in de categorie 'dit uitje is beneden mij, ik had minstens zeilen op een Fries skûtsjeschip of geocachen in IJsland verwacht'...

Slablaadje

Slablaadje

31-01-2019 om 16:47

Yanea en Mirreke

Huh, moeite met begrijpend lezen misschien????

mirreke

mirreke

31-01-2019 om 16:57

Ah, dus nu kun je wel reageren?

Maar op alle aardige, gematigde en hulpvaardige reacties hierboven (waaronder die van mij) niet?

Wel iets aangeven over tokkies en dronken lui, terwijl uit de reacties blijkt dat dat dus wel meevalt? Ik heb er zelf bijvoorbeeld niets van gemerkt.

Maar wel vallen over een beetje confronterende bijdrage?

Tevreden gebruikers

https://www.zoover.nl/nederland/overijssel/almelo/preston-palace/hotel?page=11

Kun je hier lezen.

Ik ben er zelf wel eens met een afdeling met IT-collega's geweest. Daar was de gewoonte om de afdelingsuitjes als 'verrassing' te presenteren. Niet mijn ding, en met een behoorlijk aandeel medewerkers met op zijn minst een vermoeden van autisme leek me dat niet geschikt, maar volgens de ervaring zou een groot deel afhaken als ze er al teveel van zouden weten.
Helaas daarom geen zwempakken bij ons. En inderdaad, ik had te laat in de gaten dat er een leuk winkeltje was dat echter al vroeg weer gesloten was, dus dan kon je naar de vitrines kijken.

En er waren her en der lege terrassen, we waren er in de winter, en daar zaten hier en daar medewerkers op hun smartphone of laptop in hun eentje bij te komen van de overprikkeling.

Emmawee

Emmawee

31-01-2019 om 17:13

Mirreke

Slablaadje is niet de TS.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

31-01-2019 om 20:30

Haha

Mijn vriend is ook wel eens geweest omdat zijn zoon er een keer heen wilde. Volgens mij hebben ze zich prima verbaasd, en ze zijn echt geen tokkies. Andere mensen die ik ken die regelmatig gaan zijn wel bier- en Hazestypes, maar geen aso’s. Meer ‘uitbundige types’.

Haha

Prima verbaasd of prima vermaakt :-}

mirreke

mirreke

01-02-2019 om 16:40

Emmawee...

Mea culpa.
Haha dan heeft slablaadje nog gelijk ook... beter lezen!

Excuses, meestal reageer ik ook helemaal niet zo fel, geen idee ook waar het ineens vandaan kwam.

Sorry, slablaadje!

Yanea

Yanea

01-02-2019 om 16:42

Mirreke

Volgens mij ben je toe aan vakantie. Wat dacht je van een heerlijk lang weeken in Preston Palace 😂

Slablaadje

Slablaadje

01-02-2019 om 17:39

Mirreke

No hard feelings 😀😀😉

mirreke

mirreke

02-02-2019 om 12:40

haha, heerlijk!

misschien een ideetje voor de volgende OOL-meeting...

Yura

Yura

07-02-2019 om 17:03

Lang geleden

Ik ben er ooit lang geleden geweest, ik denk dat het net open was. Maar dat was zo'n enorm negatieve ervaring dat ik echt nooit meer ga. Ook niet als het betaald wordt of zelfs als ik geld toe krijg. Normaal zou ik na een paar jaar iets nog wel een herkansing willen geven.
We waren voor een vrijgezellenfeest, dus een groep dames. Nou daar kunnen ze daar echt niet tegen. Wat zijn we daar lastig gevallen zeg, echt niet normaal. Met name de wat jongere dames in ons gezelschap, die hebben we echt moeten ontzetten. Denk aan slaan, schoppen, duwen, krabben, knietjes, dat werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.