Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

BillyTurf

BillyTurf

09-04-2015 om 19:52

In een vliegtuigstoel met obesitas

Weet iemand of er regels zijn omtrent wat je mag wegen om nog in een vliegtuigstoel te passen. Ik kan het zelf nergens vinden.
Is trouwens een serieuze vraag dus ik hoop niet dat er flauwe grapjes over gemaakt gaan worden.

Geen rare vraag.

Een kennis van mij die bijzonder lang en corpulent is past niet in de gangbare stoel, moet dit altijd even overleggen met de luchtvaartmaatschappij. Bij hem is de beperkte beenruimte het grootste probleem. Dus als ik jou was zou ik dat ook even doen. De klantenservice bellen van de maatschappij waar je mee vliegt.

vlinder72

vlinder72

09-04-2015 om 20:07

het gaat niet om gewicht

Het gaat niet om gewicht maar je moet in een stoel passen. De leuningen moeten ook naar beneden kunnen. je zou dus op de website moeten kijken hoe breed een stoel is en of je daarin past.

Lukt dat niet dan moet je twee stoelen betalen. Op de website van de klm staat wel hoe groot stoelen precies zijn.

Ik zag het ook vlinder.

Ik vond het een interessante vraag van Billy. Ik heb het ook opgezocht op internet. Als je niet in een stoel past kan het je gebeuren dat je geweigerd wordt, of voor 2 stoelen moet betalen.

Theekopje

Theekopje

09-04-2015 om 20:20

Klm

Voor KLM staat het hier uitgelegd http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/Your_seat_on_board/Passengers_of_size.htm

Voor andere maatschappijen moet je bij die maatschappij informeren.

Arawen

Arawen

09-04-2015 om 20:23

Van de KLM website

Ff gekopieerd van de KLM website:

'Moet een corpulente passagier een extra stoel boeken?

We willen al onze passagiers graag een comfortabele en veilige reis bieden. Als u een deel van de stoel(en) naast u in beslag neemt, dient u een extra stoel te boeken.

U kunt deze tweede stoel, waarop u 25% korting krijgt, uitsluitend boeken door te bellen met KLM Telefonische Reserveringen. Indien bij vertrek van uw vlucht in dezelfde reisklasse nog een andere stoel naast uw zitplaats beschikbaar is, kunt u de kosten van de door u gereserveerde extra stoel terugvragen.'

De maat tussen de leuningen in de Economy Class is, afhankelijk van het vliegtuigtype, 43 of 44 cm. Ook dat kun je vinden op de website.

Caesar

Caesar

09-04-2015 om 22:25

Business class

Op long-haul vluchten is het misschien interessant om business class te hoeken ipv 2 economy stoelen. Heb je ook nog eens extra veel ruimte en comfort. Op korte vluchten heeft dat meestal geen zin, dan zijn vaak alle stoelen hetzelfde en heb je het zelfde breedte probleem.

Pas ik in vliegtuigstoel? Ik maak mij wat zorgen over mijn komende vlucht (20jaar geleden  en vele kilo's lichter dus kan het mij niet meer voorstellen). Er staat breedte stoel 43cm en gordel tss 107 en 150cm. Nu ons bad is 45cm dus hoop dat die 2cm dan wel lukt. Maar dan de riem kleinste 107, moet je daar dan die 43cm stoelbreedte nog aftrekken om te weten hoeveel lint je hebt?

Iljana schreef op 03-06-2023 om 12:18:

Pas ik in vliegtuigstoel? Ik maak mij wat zorgen over mijn komende vlucht (20jaar geleden en vele kilo's lichter dus kan het mij niet meer voorstellen). Er staat breedte stoel 43cm en gordel tss 107 en 150cm. Nu ons bad is 45cm dus hoop dat die 2cm dan wel lukt. Maar dan de riem kleinste 107, moet je daar dan die 43cm stoelbreedte nog aftrekken om te weten hoeveel lint je hebt?

Dit topic is 8 jaar oud, je kunt misschien beter een nieuwe openen met je vraag🙂

https://thebiggerblog.com/tag/dik-vliegen/

Ondanks dat het een oud topic is toch misschien een antwoord voor je Iljana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.