Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

oregano

oregano

02-10-2011 om 21:50

In mei 8 dagen naar griekenland met eliza was here, maar welk eiland?

Luxe vraag,ik kan moeilijk kiezen zoals gewoonlijk. We zijn al 3x op Kreta geweest (zuidkant, prachtig), 1x kefalonia (viel tegen, weinig authentiek door aardbeving in 1953 dacht ik), Kythira, prachtig. zeer authentiek, maar kun je alleen komen via Ross holidays en die vind ik duur.
Zit nu te twijfelen over weer kreta maar dan de zuidwestkant, of lesbos, lefkas,samos, rhodos,zakhyntas of Corfu. We gaan een week in mei en houden van het echte Griekenland, niet toeristisch, bergdorpjes ontdekken, kerkjes en natuurlijk baaitjes met weinig mensen om te snorkelen.
Wie is ook echt een Griekenland fan en heeft hier ideeen /meningen over?
Trouwens de plekjes via Eliza was here zijn altijd mooi qua lokatie, maar mij gaat het ook om het eiland zelf.
Groet, Oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

03-10-2011 om 11:08

Misschien raar...

Ik ben op Rhodos, Corfu en Kreta geweest. Kreta vond ik het meest authentiek. Natuurlijk niet in de toeristische strook, maar omdat het groter dan gemiddeld is, vind je er ook nog wat meer authentiekere plaatsen.

Yura

Yura

03-10-2011 om 13:20

Corfou

wij zijn in mei op Corfou geweest, vond het prachtig. Doordat het voorseizoen was kwam het niet erg toeristisch over vond ik, heb het idee dagt er op Corfou ook niet echt een grote plaats is waar alles zich concentreert zoals Chersonissos op Kreta. Wat ik schitterend vond was dat alles bloeide in mei, een bloemenzee. Als je hooikoorts hebt, neem dan wel je hooikoortspillen mee, mijn zoon was wat minder blij met alles wat bloeide.

Zakynthos geweest

ook met Eliza. We waren daar in oktober en ik vond het wel lekker, maar niet echt warm. Kijk dus even goed als je daar heen wilt hoe de gemiddelde temperatuur is dan.

Verder heb ik geen idee van andere Griekse eilanden. Volgens mij kiest Eliza sowieso wel mooie eilanden en locaties. Maar goed, dat laatst had je zelf ook al in het snotje.

groetjes van Purk

oregano

oregano

06-10-2011 om 18:18

Rhodos, dit is het geworden,

http://www.elizawashere.nl/griekenland/rhodos/kritinia/auberge_kalopetri.htm?view=overview
Leek ons heel mooi....Duurt alleen nog even
Groet, oregano

oregano

oregano

06-10-2011 om 22:38

Wie is ook op rhodos geweest en hoe was het?

Lijkt mij een mooi eiland,wij zitten aan de westkant, niet toeristische gedeelte. Was even benieuwd naar reiservaringen van anderen die hier ook zijn geweest,
Groet, oregano

oregano

oregano

08-10-2011 om 12:07

Rhodos?

Jantje ongeduld ben ik.
Even weer onder jullie aandacht brengen, niemand van jullie daar ooit geweest? Of is het een totaal verkeerde keuze en reageert niemand daarom. ☺ We gaan dus in mei en zitten aan de westkant.
Groet, oregano

Leuk!

Rhodos is leuk hoor, ik ben jaaaren geleden in een klein plaatsje in de buurt van Rhodos stad geweest. Trianta heette dat. Gemoedelijk plaatsje, niet heel bijzonder maar gewoon leuk met restaurantjes en terrasjes. Rhodos stad daarentegen is heel gezellig en sfeervol. Ook erg toeristisch maar de oude stad heeft haar charme niet verloren. Verder is Lindos een bezoekje waard en ik kan me herinneren dat Kalithea een heel mooi strand heeft. De mooie (zand) stranden zitten aan de oostkant van Rhodos stad. Je kan ook een auto huren en de kleinere, authentieke dorpjes ontdekken.

Wordt vast helemaal leuk, deze vakantie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.