Vakantie en uitjes

Miepje
30-06-2010 om 17:38
Inchecken kinderen ryanair
Bij online inchecken wordt gevraagd om een documentnummer. Bij volwassene is dit paspoortnummer.
Bij kinderen staat er in paspoort echter ook een documentnummer naast het paspoortnummer
Welke van de moet nu ingevoerd te worden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Rinkie
30-06-2010 om 20:42
Ik zie het niet
Moet ook (nu!) inchecken voor Ryanair, maar ik zie alleen maar documentnummers in de paspoorten en op de ID kaarten. Rechtsboven in het paspoort. Eerst een paar letters en dan cijfers.
Ik reis regelmatig met visa etc en het is altijd dit nummer dat je moet invullen.

Miepje
01-07-2010 om 10:04
Rinkie
Sorry, het gaat om de kinderen die bijgeschreven zijn in het paspoort. Daar staat links naast het papoortnummer ook een documentnummer.
Ik neem aan dat ik het pp nummer moet hebben, maar wordt toch een beetje aan het twijfelen gebracht

Rinkie
01-07-2010 om 16:57
Dat is hetzelfde nummer
Hoi
Het nummer achter het kind, is hetzelfde nummer als dat van het paspoort van de ouder...
Probleem opgelost, toch?
Succes!

Miepje
02-07-2010 om 09:05
2 nummers
Maar het documentnummer is een geheel ander nummer dan het paspoortnummer en Ryanair vraagt letterlijk om een documentnummer.
De 2 verschillende nummers komen alleen voor bij bijgeschreven kinderen.

Miepje
02-07-2010 om 11:05
Nee
Ik ben bang dat het systeem alles accepteert wat ik invul en dat bij boarding ps de controle plaatsvindt.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die dit al eens ingevuld hebben, anders toch maar bellen naar Ryanair (schijnt niet mee te vallen ;-(

Rinkie
02-07-2010 om 14:58
Ik heb ingecheckt
Afgelopen woensdag heb ik ingecheckt bij Ryanair en in het paspoort van mijn man, waar 2 kinderen in staan, staat echt maar 1 nummer. Dit is wel een nieuw paspoort, zou kunnen dat dat het probleem is bij dat van jou? Weet niet of er recent iets is veranderd met nummers enzo.
En via de site van Ryanair:
** Tijdens het online inchecken moeten de details van het reisdocument van de begeleidende volwassene worden overgenomen in het gedeelte met de documentdetails van het kind **
Dus het paspoortnr van de volwassene, lijkt me.
Bij mij werkte dat prima.

Miepje
02-07-2010 om 19:50
Rinkie
Wat jij zegt over het nieuwe paspoort verklaart waarom jij niet ziet staan wat ik wel wil staan. Mijn paspoort moet idd volgend jaar verlengd worden en die van mijn man over 3 jaar. Als in het nieuwe paspoort slechts 1 nummer staat, nl het paspoortnummer van de ouder ben ik overtuigd.
De tekst van Ryanair zou daar ook op duiden hoewel ik die toch wat cryptisch vindt.
Dank je voor de info!