Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Internet op de camping (leuk of niet)

Vorig jaar op de camping (in Frankrijk) heb ik me erover verbaasd hoeveel mensen hele dagen achter hun mobiel/iPad/laptop zaten. Ik snap wel dat het soms handig kan zijn om bijvoorbeeld informatie op te zoeken, maar bij onze achterbuurman zag ik vrijwel elke avond het blauwe licht van een laptopscherm in plaats van gezellig kaarslicht. Je begrijpt het al, ik vind het niet niet te snappen dat je op vakantie nog steeds zo bezig bent met de virtuele wereld in plaats van te genieten van alles om je heen. Ik mis het zelf totaal niet, net zoals ik de tv absoluut niet mis. Maar goed, dat is mijn mening.

Hoe denken jullie daarover?

liora

liora

15-07-2013 om 09:27

Ik begrijp het

Ik heb 's avonds ook veel met mijn telefoon gezeten! En dat is al een stuk minder dan normaal.

Ik vind internet ook niet een onechte wereld of zo.

En wat tv betreft: heb ik vreselijk gemist!

amk

amk

15-07-2013 om 10:05

Vooral handig

wat je zegt om even iets op te zoeken. Of een leuke foto met het thuisfront te delen. Maar daar blijft het ook bij. Moet ook wel, want ik heb altijd een plek zonder electriciteit, opladen kan dan alleen in de auto.

Ik mis het ook niet, daarom verbaasd het me ook zo dat de tv thuis zo blijft trekken.

Maylise

Maylise

15-07-2013 om 11:54

Werk

Misschien was die buurman nog aan het werken op de camping? Ik heb ook graag internet op vakantie zodat ik ook af en toe kan werken. Veel mensen checken hun werkmail ed. op vakantie.
Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om te skypen of berichtjes te wisselen met het thuisfront

toja

toja

15-07-2013 om 12:36

Lezen

Ik lees boeken op mijn ipad. Dan lijkt het ook net of ik zit te internetten, terwijl ik eigenlijk met mijn neus in de boeken zit. Man kijkt trouwens wel eens een film op de laptop. Kan dus ook zoiets zijn
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-07-2013 om 12:43

Hier ook

Ik ga alleen met de kinderen weg en 's avonds vind ik het heerlijk om even wat tijd voor mezelf te hebben. Ik kan ze niet alleen laten, dus ik zit bij de tent met mijn iPad. Te mailen met man bijvoorbeeld, of te lezen. Ik zou niet zonder willen, het maakt mijn leven een stuk makkelijker.

Rosa van der Zanden

Niets

Ik vind het juist heerlijk om op vakantie helemaal niets mee te nemen. Liefst liet ik ook onze mobiele telefoons thuis, maar sinds 1 van onze kinderen in een ver buitenland in het ziekenhuis is beland, ben ik daar iets milder in geworden. Nu nemen we er altijd 2 mee, maar we zetten ze wel uit. Verder gaat er nooit iets met een scherm mee. Ook geen spelcomputers ofzo (die hebben we trouwens niet eens). Tot nog toe heb ik nooit enig gemis gevoeld, en ook nooit klachten gehad van de kinderen (ze zijn nu 12, 9, 6 en 4).
Voor mij is vakantie juist ook even los zijn van alles. Dus ik heb helemaal geen behoefte aan contact houden met wie dan ook (en ook geen behoefte aan nieuws volgen ofzo). Meestal bellen we mijn moeder een keertje omdat zij dat erg op prijs stelt en verder sturen we wat ansichtkaarten (een uitstervende gewoonte merk ik, jammer).

krin

krin

15-07-2013 om 16:27

Op vakantie

moet je vooral doen waar je zin in hebt, anders heeft het geen zin. Dus als je ontspant door scherm te turen, moet je het niet laten.
Ik vind het zelf juist lekker om af te kicken, die paar weken per jaar. Voor de smartphone kocht ik ook al zelden Nederlandse kranten op vakantie, het kan me gewoon niet boeien. Als er echt belangrijk nieuws is - van familie, dus - kunnen ze me bereiken. Als ik een keer tegen gratis Wifi oploop, kijk ik misschien even op Twitter en tegenwoordig zelfs op fb, maar ik ga er niet naar op zoek. Het duurt meestal wel weer even voordat ik leeg voor me uit kan staren, maar dan geniet ik er wel weer van. Nu zoon en man nog.

Internetje

Internetje

15-07-2013 om 17:56

Camping

Je zit in frankrijk op een camping, je kinderen slapen en dan moet je genieten van alles om je heen? Elke avond weer?

krin

krin

15-07-2013 om 18:09

Haha internetje

Elke avond weer? Schrik!
Van mij hoef je niks, zeker niet verplicht genieten. Mocht je je afvragen hoe ik dat doe, elke avond: ik staar voor me uit, denk voor me uit, ik lees, ik praat, ik maak een wandeltje, ik doe een spelletje, ik ga vroeg slapen. Niet altijd alles, niet per se in die volgorde.
Het automatisch wegduiken achter een scherm, door mij en de mensen om me heen, is echt niet iets wat ik op vakantie mis.

Vic

Vic

15-07-2013 om 18:42

Ik wel hoor

Ik doe genoeg tijdens een vakantie en geniet me suf van de omgeving, maar ik vind het toch ook wel heel fijn om eens online een spelletje te spelen, een berichtje te sturen, het nieuws te bekijken of bijlezen op OO. Tijdens onze vakantie naar Disney heb ik zelfs een vakantiebundel gekocht voor internet omdat we daar geen wifi op de kamer hadden. De kinderen kijken ook altijd wel tv op vakantie. Niet de hele dag, zoals thuis maar af en toe even.

Vooral contact met partner+info opzoeken

Ik ben alleen met zoon op vakantie (3 weken) en mijn vriend is met zijn kinderen aan het fietsen in de Toscane. Het is voor ons een fantastische "uitlaatklep" om 's avonds met elkaar te chatten als je de hele dag alleen met kinderen van 11 en 13 heb gecommuniceerd. En we missen elkaar. Verder stuur ik weleens een leuke foto naar mijn vriend of naar de vader van mijn zoon, zoek ik toeristische info op en zoals nu zit ik op OOL omdat mijn zoon vrienden gevonden heeft en de hele middag zo goed als onzichtbaar is geweest. Ik heb voor vertrek het hele seizoen van The big bang theory overgezet op de aaipad en we kijken elke avond een episode. Als partner mee zou zij zou ik waarschijnlijk het niet missen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Arawen

Arawen

16-07-2013 om 13:59

Mannen-ding

In mijn 'mannen-gezin' moet de vraag 'is er wifi' eerst beantwoord worden voordat we uberhaupt ergens boeken.. Ongeacht de bestemming; wanneer we eenmaal 's avonds op het terras zitten, dan zetten ze alledrie hun scherm aan (tablet, I-pod). Nieuws-sites checken, toeristische info voor de planning de volgende dag, en verder natuurlijk online spelletjes doen..
Niet altijd heel gezellig voor mij, tegen die schermen aan kijken. En soms zeg ik er ook wel eens wat van. Maar ach.. meestal amuseer ik mij prima in alle rust met een boek. Lekker ouderwets, op papier. Voor mij geen E-reader!

Fiorucci

Fiorucci

16-07-2013 om 14:13

Internetje

Het kan echt hoor, ik deed vroeger niet anders. Wij hadden lol met elkaar, Yathzee competities, goede boeken, kwam helemaal goed.

Knurf

Knurf

16-07-2013 om 17:21

Arawen

'Niet altijd heel gezellig voor mij, tegen die schermen aan kijken. Maar ach.. meestal amuseer ik mij prima in alle rust met een boek. Lekker ouderwets, op papier.'

Huh? Mensen die in een boek lezen zijn toch net zo min sociaal bezig als mensen die op een schermpje kijken? Ik zie het verschil niet.

Anne Carin

Anne Carin

16-07-2013 om 19:31

Schermen

Voor mij en manlief geen schermen in de vakantie, voor ons een hele stapel boeken! Zalig..... Zoonlief (16) alleen een psp maar hij leest ook graag dus ook voor hem een paar boeken. Verder yahtzee, monopolie en kaartspelen. We hebben wel mobiele telefoons bij ons maar alleen voor af en toe contact met het thuisfront. Ik mis tv en pc niet hoor in de vakantie, juist wel lekker zonder.

Ilva

Ilva

16-07-2013 om 19:55

Wel

Ik vind het wel prettig als er wifi is. Vooral omdat wij meestal niet alles regelen van te voren. En dan kan je op je gemak een volgende camping regelen. Of, zo als we een paar jaar terug deden, een parkeerplaats regelen in Venetiƫ. Ideaal. Maar niet om er de hele dag achter te zitten. Liever een (e-)boek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.