Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-07-2012 om 21:46
Een vraagje,
Wij gaan over anderhalve week op campertour door west V.S.. Ik heb een Iphone en mijn man heeft een Samsung Galaxy. Ik weet dat er op veel plaatsen wifi is, zoals op de campsites, maar onderweg vaak niet.
De Samsung kan, als hij internet ontvangt, ook wifi uitzenden. Het lijkt ons dus handig als we daar een tijdelijk abonnement voor hebben. Dan kunnen ook de Ipods, de Ipad en de laptop op internet functioneren. Zodat we onderweg ook nog eens kunnen kijken waar we het best kunnen eten, kamperen etc. Ook hebben we vrienden beloofd een blog bij te houden.
(Eigenlijk ben ik inmiddels zo gewend aan internet dat ik me een maand zonder moeilijk kan voorstellen)
Weet iemand wat voor tijdelijk internetabonnement de Samsung moet afsluiten en voor welk tarief en of we dat hier of daar moeten doen?
Veel dank en groetjes,
Laminaat
17-07-2012 om 22:46
Geen abbo
Wij hebben vier jaar geleden hetzelfde gedaan en ik heb onderweg geen internet gemist (nu ben ik ook meer van het mobiel fossiele soort). We hadden wel een laptop mee: dus blijkbaar was er vaak wel internet.
En wij hebben ook een blog bijgehouden (vaak kiun je ook een stuk schrijven en later uploaden-> zo deden wij dat iig dit jaar). Wij hadden wel een TomTom (meegenomen vanuit NL) met digitale kaarten van de USA (kost ongeveer 40 euro). Daar stond de info op die jij nodig hebt (campings, tanken, restaurants, toeristische sights, etc). Dat vond ik de investering dubbel en dwars waard.
Kleine tip tav campings in NP: nu vastleggen! Anders is er echt geen plek meer....
18-07-2012 om 15:54
Kijk even bij je provider
T-mobile heeft bijvoorbeeld een mogelijkheid dat je een vakantie internet abo kunt afsluiten voor het buitenland. Voor bv. een paar dagen, een week, of langer. Ik weet niet of USA daar onder valt, maar ik kan me voorstellen dat andere providers dat ook hebben?