Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-08-2011 om 22:12
Ideetje voor volgend jaar, daar kamperen. Maar ik weet nog niks vh land, wie is er geweest en hoe was het? Eventuele tips voor een leuke camping, ook geschikt voor puberdochter..
Groet, oregano
22-08-2011 om 09:29
Een aantal keer
Oh Kroatië, dat is nou één van de weinige landen waar ik wel elk jaar heen zou willen! Maar, naar Istrië zou ik dan wel weer alleen in het voor- of in het naseizoen gaan. In de zomer is het namelijk heeeeeeel erg druk. Maar goed, met kinderen ben je waarschijnlijk aangewezen op de zomervakantie.
Ik heb nooit gekampeerd in/op Istrië. Wat ik ervan hoor zijn de campings vrij massaal. Let goed op of er ook schaduwplekken zijn, want in de zomer is het vrijwel alle dagen erg warm. Wat ik in Kroatië veel heb gezien is enorme terreinen met opgeslagen NL'se caravans. Blijkbaar landgenoten die hun caravan daar laten staan en volgend jaar weer terugkomen.
De stranden zijn vaak rotsig. Ik houd niet van zand overal, dus ik vind dat heerlijk. Ja kan overal van die dikke matjes kopen, waar je prima op kan liggen. En het zeewater is enorm helder. Overal kan je de bodem zien.
Ik ben twee keer in het plaatsje Vrsar geweest (huisje aan het kerkpleintje via Belvilla). Een prettig rustig visserplaatsje op rijafstand van Pula (grotere plaats met veel Romeinse oudheden en o.a. een Amfitheater) en kleinere stadjes als Porec en Rovinj. Er zijn mooie natuurparken, onder andere een eilandengroep aan het zuidwesten van het schiereiland. Ook het binnenland is erg mooi en veel rustiger met cipressen, olijfbomen, veel wijn en kunstenaarsdorpjes. Je kunt leuke boottochtjes maken, wijnproeven, goed en goedkoop uit eten en fantastisch ijs eten uit van die mooie hoog opgemaakte bakken.
Lyrisch ben ik .
Overigens is de Kroatische kust verder naar het zuiden (Zadar, Split, Dubrovnik) en onder andere de eilanden Brac en Hvar ook heel erg mooi.