Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

11-04-2011 om 22:05

Italiaanse muggen

Dit jaar wil ik met vriendin en onze gezamenlijke kinderen op vakantie. Valt al niet mee om iets te kiezen wat voor iedereen leuk is.. maar we hebben iets gevonden. Aan de Adriatische kust, in Italie. Zo'n 150 km onder Venetie.

Lijkt heel leuk.. maar... als ik de recensies van de camping op Zoover bekijk dan heerst er in die contreien een ware muggen-terreur... niet te doen, naar het schijnt.. volgens de ene dan. De ander vindt het wel meer mee vallen... Feit blijft dat er 's avonds op de camping gespoten wordt tegen de muggen.. Al met al houdt ons dat (met in totaal 5 kinderen) een beetje tegen..

Wie is ooit in die regio geweest en is het echt zo erg (eind augustus)? Is er wat aan te doen, d.m.v. het smeren van anti-muggenspul (en welke werkt dan) bijvoorbeeld..

Wie kan er zorgen dat we toch weer zin krijgen in deze vakantie? Al dit negatieve gedoe is zo jammer..

Dank alvast,
groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

11-04-2011 om 22:51

Ervaring

Ook wij waren daar eens op vakantie (2 keer zelfs) en inderdaad werd er regelmatig op de hele camping gespoten. Daarnaast kun je prima antimuggenspray op de campings zelf kopen, dan weet je zeker dat je het juiste goede spul hebt. En optijd kleding aan waarmee je zoveel mogelijk bedekt bent. De rest sprayen, en je kunt gewoon buiten zijn s'avonds.

Rembrand

Rembrand

11-04-2011 om 23:02

Muggen brrrr

Ik kan allergisch reageren op muggensteken dus het zou mijn camping niet zijn. Wij hebben vorige zomer aan het Caldonazzomeer gestaan en daar was geen mug te bekennen.
Echt een heerlijke vakantie gehad.
M.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

11-04-2011 om 23:08

Weggevlucht

Ooit was ik in september daar in Italië, o.a. daar in die buurt. We trokken rond. Een prachtige tijd. Maar inderdaad, toen we aankwamen aan de Adriatische kust, onder Venetië, viel het ons op dat het daar zo fijn rustig was. We stapten uit de auto, en toen was het meteen duidelijk: het was daar absoluut geen moment uit te houden. We werden onmiddellijk aangevallen door grote zwermen muggen. We zijn meteen de auto ingevlucht en verder gereden. Daar helpt echt geen antimuggenspul tegen hoor. Ze staken door de kleren heen. Maar elders hadden we geen last, het was tamelijk lokaal. Ik zou dus daar gewoon kijken hoe het gaat en je niet vastleggen, bevalt het niet zorg dan dat je ergens anders naartoe kan.

Yura

Yura

12-04-2011 om 11:39

Boven venetie

Wij zaten een paar jaar geleden boven Venetie. Zaten in een appartement met airco, dus heb je binnen in ieder geval geen last. Overdag had je geen last, maar 's avonds wel. Gewoon kleren aantrekken en de blote delen inspuiten/smeren en dan viel het wel mee vond ik.

ayla

ayla

13-04-2011 om 11:56

Zou mijn keuze niet zijn

wij hadden dat een jaar in de camarque, omdat het om de 2 tot 3 dagen regende kon er niet gespoten worden, gek werd je ervan. 's avonds buiten zitten was echt niet te doen, die beesten staken zelfs door een spijkerbroek heen.
Zodra ik in de recensies iets lees over muggen dan valt die camping af

Fiorucci

Fiorucci

13-04-2011 om 15:52

Mja

Ik zou dat niet doen, met kinderen die allergisch reageren op muggebeten..)Maar je weet het van te voren, dus je kunt wel maatregelen nemen.

Primavera

Primavera

15-04-2011 om 12:12

Gewone muggen en tijgermugggen

Ik woon dan wel niet in die streek, maar wel in een andere waar muggen ruimschoots aanwezig zijn. Iedereen heeft hier dan ook horren voor ramen en deuren en denkt eraan om die zo snel mogelijk dicht te doen. Helaas heeft Nederlands bezoek die reflex vaak niet en dat zit je weer met een huis vol muggen omdat iemand even de hordeur open heeft laten staan
Dit jaar zijn er trouwens veel minder muggen omdat het deze winter ook onder nul is geweest. Ik heb gemerkt dat dat erg uitmaakt voor de hoeveelheid muggen. En verder is het een kwestie van consequent alle bakken of holtes waar regenwater in blijft staan omkeren en drooghouden.
Je hebt in Italië gewone muggen en tijgermuggen (zwart-wit gestreepte), die laatste steken ook overdag, geven grotere bulten en steken eerder door licht zomerkleding heen. Wel is het zo dat ze erg honk vast zijn en zich niet veel verplaatsen. Ze reageren niet op gewone antimug spullen, maar inmiddels kun je in Italië in elke apotheek of drogistenafdeling van die grote supermarkten allehande sprays krijgen die ze wel tegenhouden, ook speciaal analergisch spul.
Hoewel ze dus de hele dag kunnen steken is mijn ervaring dat ook deze pas actief worden als het minder warm is, dus in de schaduw of vanaf een uur of 6. Als mijn kinderen dan buiten willen spelen spuit ik ze van te voren in. Vooral de benen, want deze tijgermuggen vliegen bij voorkeur laag. Op het strand zelf kom je ze echter eigenlijk nooit tegen, daar zij ze te lokaal voor.
Groeten Primavera

Gewoon

muggenspul kopen opplaats van bestemming. dat werkt prima.
Wij gaan al een aantal jaar naar italie aan de adriatische kust. Laat muggen je plezier niet verpesten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.