Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jeugdkamp


Als ik je zo lees MamaE dan is je akkoord een feit? Je dochter gaat op kamp? 

Thy

Thy

18-04-2023 om 23:01

Weet je, MamaE, je doet het natuurlijk gewoon goed. 
Je bent niet te behoudend, te voorzichtig of te zuinig. Je maakt een afweging, en als ik het zo lees komt jullie kind niets te kort. 
Ik denk dat alle ouders wel eens een moment hebben waarop ze denken: Wordt het allemaal niet een beetje overdadig, verwen ik ze niet teveel? Heel normaal om hier eens bij stil te staan. Wat je uiteindelijk ook kiest, het is allebei oké en ik wens jullie een fijne, ontspannen vakantie toe.

MamaE

MamaE

19-04-2023 om 11:15 Topicstarter

Jullie hebben mijn twijfels wel grotendeels weggenomen, dus ik neig wel naar haar het vertrouwen te geven dat ze het aan kan en haar het kamp te gunnen, naast alle andere leuke dingen.
Ze weet het echter nog niet en ze mag er van mij ook niet over zeuren. Ze is wel bezig met een charmeoffensief door veel te komen knuffelen, lief en behulpzaam te zijn etc.
Het lijkt me ook wel leuk om het haar zaterdag op haar verjaardag te vertellen. 

MamaE schreef op 19-04-2023 om 11:15:

Jullie hebben mijn twijfels wel grotendeels weggenomen, dus ik neig wel naar haar het vertrouwen te geven dat ze het aan kan en haar het kamp te gunnen, naast alle andere leuke dingen.
Ze weet het echter nog niet en ze mag er van mij ook niet over zeuren. Ze is wel bezig met een charmeoffensief door veel te komen knuffelen, lief en behulpzaam te zijn etc.
Het lijkt me ook wel leuk om het haar zaterdag op haar verjaardag te vertellen.

Doe vooral wat jij wil, maar ik heb er een beetje moeite mee dat je je toestemming als een economisch goed inzet ("niet erover zeuren", "als verjaarskadootje").

Nouja, het kost wel geld natuurlijk dat kamp, bedenk ik me net. Dus het is niet helemaal onredelijk. Vooruit, ik heb niks gezegd.

Hoe dan ook, heb ik bewondering voor hoe jij hier feedback vraagt en daar ook wat mee doet. Dat is helemaal niet zo makkelijk vind ik...

Eens met WendelmoedM; wacht niet met vertellen tot haar verjaardag als je haar nu al kan verblijden met iets dat niet met haar verjaardag te maken heeft. Kamp staat er namelijk buiten.

MamaE schreef op 19-04-2023 om 11:15:

Jullie hebben mijn twijfels wel grotendeels weggenomen, dus ik neig wel naar haar het vertrouwen te geven dat ze het aan kan en haar het kamp te gunnen, naast alle andere leuke dingen.
Ze weet het echter nog niet en ze mag er van mij ook niet over zeuren. Ze is wel bezig met een charmeoffensief door veel te komen knuffelen, lief en behulpzaam te zijn etc.
Het lijkt me ook wel leuk om het haar zaterdag op haar verjaardag te vertellen.

Wat is de meerwaarde om te wachten tot haar veraardag? Is het dan een soort verjaardagscadeau? Lijkt me niet toch.

Je schrijft dat je dochter bezig is met een charmeoffensief, moet ze dat nog dagen volhouden voordat het eindelijk " mag"? = zo kan het op haar overkomen.

Persoonlijk zou ik het gewoon brengen in de trant van; we hebben er over nagedacht en het mag en er verder niet zo'n groot iets van maken. En ook benadrukken dat jullie dit samen als ouders zo besloten hebben. Om te voorkomen: papa vindt het prima maar mama doet altijd moeilijk.

Zo maak je het wel een klein beetje tot een please-maar-door-verhaal voor haar. Dat komt wel vanuit haarzelf, maar ik zou dat loskoppelen van verjaardag of gedrag. Gewoon een blij moment extra. Ik zou haar niet zo lang laten wachten en haar lekker 2 momenten blijdschap geven; de beslissing en haar verjaardag.  Alvast van harte gefeliciteerd!

MamaE

MamaE

19-04-2023 om 21:34 Topicstarter

Het is inderdaad niet bedoeld als verjaardagscadeau. Want voor hetzelfde geld was ze al jarig geweest of was dat pas veel later in het jaar. Ik dacht lekker nog even te profiteren van een extra lief en behulpzaam kind. Dat ze niet mag zeuren geldt voor alles. Ik word stiknerveus van honderd keer de vraag of ik al klaar ben met nadenken. Geduld hebben is ook belangrijk om te leren. 

Maar jullie hebben wel gelijk dat het niet helemaal eerlijk is om haar nog langer te laten wachten, dus we hebben haar vanmiddag verteld dat ze mag gaan en nu zijn we de allerliefste en beste ouders van de wereld. Ze is in ieder geval wel dankbaar. 
Sowieso heeft ze deze week een leuke week, want ze heeft ook nog koningsspelen op school, haar kinderfeestje en haar verjaardagsfeest voor familie. Dus aan verwennerij en aandacht geen gebrek deze dagen hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.