Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

babs67

babs67

18-02-2010 om 17:20

Jura of omgeving voor 9, 10 en 16-jarigen?

Hoi allemaal

Dit jaar gaan wij als nieuw samengesteld gezin voor het eerst met z'n allen op vakantie. Hartstikke moeilijk om iets te vinden waar iedereen het een beetje naar zijn zin zal hebben, vooral omdat je elkaar nog niet helemaal door en door kent!
We hadden eindelijk iets gevonden wat voor iedereen te gek leek, Le Fayolan in de Jura, maar nu ik wil boeken is die natuurlijk vol
Weet iemand misschien een vergelijkbare leuke camping, waar 't zowel voor tieners leuk is met een disco en sporten, als voor 9 en 10-jarigen met glijbanen en een kinderclub of animatie. Mag best grootschalig en druk zijn, juist wel gezellig.
We willen overigens niet al te diep naar het zuiden, om voor het eerst met z'n 6-en in de auto 800km (van amsterdam) lijkt me al ambitieus genoeg ...

Nou ik hoop dat er wat tips komen!
Bedankt vast

groetjes
babs

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-02-2010 om 17:26

Kijk eens bij...

Ik heb zelf een bloedje hekel aan grootschalige campings en kan je dan ook niets aanbevelen. Maar misschien kun je eens kijken naar de sites van Vacancesoleil, Eurocamp, etc. Die verhuren accommodaties op de soort campings die jij bedoelt. Van daaruit kun je dan zelf verder de camping benaderen voor een eigen plekje.

Puck

Puck

18-02-2010 om 17:31

Snel even gekeken

Bij Eurocamp kom ik bijv. al La pergola tegen.

babs67

babs67

19-02-2010 om 11:49

Zoeken

Hai

Bedankt voor jullie reacties zo snel!

Domaine de Chalain ziet er geweldig uit, maar is vol helaas. En Pegola lijkt ons ook leuk, maar heeft slechts 1 week plek voor 6. Ik had geen idee dat campings zo vroeg als zo vol waren..

Bedankt voor de tip Puck, ik kijk inderdaad ook op die sites, alleen dan krijg je niet zo'n goed idee of het er leuk is voor tieners en de wat jongere kinderen.
Daarom hoop ik hier wat ervaringsverhalen te horen.

Maar ik zal inderdaad ook verder zoeken op de website en de review-sites

groetjes
babs

Puck

Puck

19-02-2010 om 12:47

Babs67

Ik hoop dat jullie nog wat leuks kunnen vinden. Juist dit soort grote campins met veel faciliteiten en vermaak zijn vaak al voor de kerstvakantie volgeboekt. In dat perspectief gezien ben je rijkelijk laat en zul je nu genoegen moeten nemen met de laatste plekjes en flink zoeken. Maar zoek je nu een huuraccommodatie of ga je er met eigen kampeermiddelen heen.

babs67

babs67

19-02-2010 om 12:51

Huuraccommodatie

Hoi Puck

Ja, inderdaad, ik merk nu dat ik gewoon te laat ben - dat wist ik helemaal niet.

We zoeken een huuraccommodatie. En vooral iets voor 6 personen is vrijwel overal al vol.
Misschien dat we iets anders moeten gaan bedenken, een wat kleinier huisje met een tentje er bij of iets dergelijk. dat lijkt hier en daar nog wel mogelijk.

Ik zoek verder! Bedankt voor het meedenken.

groetjes
babs

Puck

Puck

19-02-2010 om 13:30

Babs67

En als je nu je eisen minder kritisch stelt, bijv. ook in een andere streek dan de Jura zoekt, of zelfs in een andere land? Overigens hebben veel van die campings dit soort organisaties aanbieden ook vaak in eigen beheer accommodaties te huur. Misschien dan ook eens zoeken op de website van de campings zelf?

Kids

hier vonden Val deBonnal erg leuk. Niet zo erg veel animatie, zwembad heeft wel glijbanen maar is niet groot, veel losse velden en verschillende meren waar ze zich prima op vermaakt hebben.

Misschien

http://www.camping-moulin.com/

Wij hebben 1 nacht hier gestaan, en vonden het niet echt leuk, druk en kleine plaatsen. Maar het gebied was wel erg mooi, en er waren veel kinderen van allerlei leeftijden.

babs67

babs67

22-02-2010 om 13:13

Puck

Ja, denk dat eisen/wensen aanpassen inderdaad verstandig is. Ik moet op een andere manier gaan kijken.
De campings die hier geadviseerd zijn, zien er echt perfect uit, maar vrijwel alles is vol als het om 6 personen gaat. Misschien dat we het in tweeën gaan delen, op twee plekken. Een weekje ergens boeken lijkt nog wel te kunnen, dus we moeten gewoon een goeie combinatie gaan vinden.

Bedankt in ieder geval allemaal voor de tips!
Als ik er uit ben laat ik het nog wel even weten.

groetjes
babs

evy

evy

23-02-2010 om 17:50

Ardennen

wij gaan dit jaar naar een camping in de Ardennen, parc la clusure.(ongeveer 350km ) Het is daar ideaal voor pubers erg veel te doen, zwembad en riviertje kampvuur tennisbanen basket en beachvolleybal en de mogelijkheid om mee te doen aan klimmen, kayakken enz.
Tot slot er is nog plaats voor 6 personen.
Groet Evy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.