Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

madlief

madlief

11-07-2010 om 04:41

Kampeerder gaat naar hotel....en neemt mee?

Hoi,
Altijd zijn wij met vakantie naar campings geweest, met caravan. Dit jaar gaan we voor het eerst in een hotel, all inclusive, Turkije.
Wat ik niet goed kan inschatten, is wat ik mee zal nemen aan "medicijnen" en verbandspul e.d. Basisdingen kan ik wel bedenken. Meer nam ik ook nooit mee. Ik spreek goed Frans en Spaans, dus als er iets was ging ik langs de apotheek. En met een eigen auto bij je is dat ook handiger. Hebben jullie tips hiervoor?
Verder zijn algemene tips mbt wat mee te nemen voor de kinderen, 6 en 9, voor daarginds ook welkom.
Als ik toch aan het vragen ben....weet iemand of het aan Turkse riviera 's avonds altijd lekker warm blijft, of dat afhankelijk van het soort weer, het ook wel eens erg afkoelt?
Enne, in zo;n resort,'wat voor kleding trek je daar 's avonds aan? Moet je iets meer aan dan, zeg maar, een strandjurk?
Alvast bedankt.
Madlief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

11-07-2010 om 10:19

Madlief

basisdingen aan verband- en medicatiezooi zijn voldoende. De apotheek in elk drop verkoopt alles, als je ver weg zit van zoiets pak je gewoon een taxi die kant op, dat kost niet zoveel.
Wat kleding betreft, je kunt in een all inclusive resort alles dragen wat je wilt, overdag en 's avonds. Of je moet al in een een zeeeeeeeeer sjiek ding zitten, maar all inclusive resorts zijn dat eigenlijk nooit
Voor de kinderen natuurlijk spul om in het water mee te spelen meenemen, maar ook 'vakantieboeken'en spelletjes om op de hotelkamer zichzelf een poosje te vermaken als dat al eens nodig is.

Norit

Het eerst dat in mij opkomt: norit of immodiumtabletten.

Warm land, grote eet-buffetten; kans op bacterien.

En slippers, dat is makkelijk voor bij het zwembad.
Grote handdoeken voor bij het zwembad.

Opblaasspul kun je ook daar kopen, dat is daar volop te verkrijgen.

Maxime.M

Maxime.M

11-07-2010 om 13:03

Nee opblaasspul meenemen!

Hoi,

Even inhaken op het voorgaande berichtje; als je kinderen hebt in de leeftijd dat ze van dat opblaasspul gebruiken, koop het dan hier, want daar betaal je er het 5 voudige voor. Hier heb ik onlangs bij Zeeman een paar luchtbedden en opblaasbanden gekocht (kinderen 11 en 13) en ze waren hier een euro per stuk, daar minstens 5 euro per stuk. Laat het netjes plat in de nieuwe verpakking en dan kan je het daar ook op het einde van de vakantie gewoon weggeven aan wat andere kinderen (je krijgt het zelf daarna nooit meer zo mooi in de verpakking en compact mee).

Maxime

makay

makay

12-07-2010 om 05:48

's avonds

Ik weet niet wanneer je gaat maar ga er maar van uit dat het ook 'savonds nog errug warm is (juli-augustus), zeker bij de kanten van Antalya-Side- Alanya etc etc. Maar neem voor de zekerheid een t-shirt met lange mouwen mee (zeker geen trui).

Oh ja, anti-muggespul is wel handig.

fijne vakantie!!!!

Makay

amk

amk

12-07-2010 om 08:09

Inentingen tegen hep a

worden aangeraden voor Turkije. Ook als je naar een resort gaat.

Inderdaad goeie tip

Fijn AMK dat je dit ff noemt, met een vaccinatie kun je heel veel narigheid voorkomen.
Doen dus!

Toos

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.