Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Claire

Claire

08-01-2020 om 21:36

Kampeervakantie Schotland - tips en goedkope ferry?

We overwegen om dit jaar naar Schotland te gaan. Nu schrik ik me dood van de prijzen van de overtocht. Weten jullie waar je voor minder dan €1500 de boottocht kunt maken? :S Had even snel gekeken bij DFDS maar dat was bizar duur. We zijn met zijn vijven en een auto.

Sta verder open voor alle tips; het enige wat vast staat is dat we kamperen. Heb gezien dat dat op veel plaatsen zelfs in het wild mag. Maar tips voor (eenvoudige) campings zijn ook welkom.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-01-2020 om 22:40

DFDS

De overtocht met vroegboekkorting is het goedkoopste wat mij ooit is gelukt in het hoogseizoen. Dan zit ik voor drie personen en auto nog steeds op ruim 300 euro enkele reis. Een goedkopere optie zou kunnen zijn via Hoek van Holland. Volgens mij zijn daar meer aanbieders dan vanuit IJmuiden. Calais-Dover kan voor een prikkie, maar dan moet je wel heel ver rijden.

Bennikki

Bennikki

08-01-2020 om 22:49

Vanuit Rotterdam

Naar Hull, in juli 5 persoons hut ongeveer 900 euro. Moet je nog wel 3 uur rijden naar de grens van Schotland.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-01-2020 om 22:54

Oh en

Die vroegboekkorting heb ik toen gebruikt voor een luxe hut op de terugweg. Dat is zo’n grote aanrader! Je slaapt echt tien keer beter in een normaal bed dan in die stapelbedjes, grotere badkamer, tv.

Claire

Claire

08-01-2020 om 23:31

Retour

@Bennikki, was dat enkele reis of retour? Vertrek vanuit R'dam zou ideaal zijn.
@Phryne, €300 enkele reis vind ik goed te doen, maar dan moet ik me waarschijnlijk al vroeg vastleggen?

Bennikki

Bennikki

09-01-2020 om 12:07

Claire

Dat was retour, verblijf 2 weken ergens in juli. Maar misschien maakt de vertrekdag uit voor de prijs, ik had geloof ik een donderdag gekozen?

bertje1

bertje1

16-01-2020 om 20:15

wat je kunt doen...

is met de trein & auto (beneden dus) naar engeland en dan naar boven rijden.
is wel te doen hoor, uiteraard kost dit ook benzine

of een auto huren en alleen een overnachting met de boot nemen bij newcastle.

of dan maar vliegen naar edinburg en een auto huren (bv camper)

bertje1

bertje1

16-01-2020 om 20:16

rijden

je rijdt in ongeveer 6 uur van 'benee' naar de grens engeland-schotland.
je kunt halverwege ergens overnachten (1 of meer dagen) en het al gebruiken als vakantie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.