Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kamperen in Frankrijk

Hoi,

Dit jaar willen we naar Frankrijk. We reizen met vader, moeder, een kind van dan 9, hond (goedgekeurd soort voor Frankrijk) en hebben een vouwwagen. Echter we zijn nog nooit in Frankrijk wezen kamperen. Het gebied maakt ons niet zoveel uit. Bloedheet hoeft niet, maar lekker weer graag wel. Iemand nog tips voor leuke campings met zwembad, animatie voor ons kind en fatsoenlijk sanitair?

En weet iemand of het weer rondom Grenoble sterk wisselt afhankelijk van het dal?

Alvast bedankt!

Het weer

https://www.anwbcamping.nl/in/frankrijk?utm_source=anwb.nl&utm_campaign=anwb_kampeerportal&utm_medium=website&utm_content=zoek_een_%20camping_frankrijk_subhome

Ik vertrouwde vroeger op de campinggidsen van de ANWB.
Het weer is niet in te schatten. Soms heb je in de zomer zelfs zoveel regen en overstroming dat het kamperen afgebroken moet worden.
Na een paar vervelende ervaringen met reserveren gingen we verder altijd op de bonnefooi en even kijken, rondje lopen, op de uitgezochte camping voor we er gingen staan.

Ik weet niet hoe dwingend het vooraf reserveren tegenwoordig is.

Ook zochten we een schaduwplek uit, dan maar wat duivenpoep op de vouwwagen maar om in de ochtend je tent uit te branden en de hele dag niet binnen te kunnen zijn vanwege de hitte vind ik niets. Niet alle campings hebben schaduw.

En niet op een stadscamping, daar loop je meer risico op inbraak, bedreiging, diefstal, door plaatselijke jeugd.

Frankrijk is groot

Om goede tips te krijgen zou ik eerst eens kijken naar welk gebied je wilt. Ik kan wel zeggen dat ik dit https://www.camping-sainte-madeleine.com/nl/ een fijne camping vind, maar als jij niet van deze streek (Alpes Maritmes) houdt heb je er weinig aan. De Alpes Maritmes is trouwens een fantastische streek, mooie natuur, bergen, strand en leuke steden zoals Nice en Menton.
O ik denk trouwens dat deze camping geen animatie heeft. Dat weet ik wel bijna zeker want doorgaans mijd ik dat soort campings. Er waren wel genoeg gezinnen met kinderen.

Teuntje

Teuntje

03-03-2019 om 10:43

Keus te over

Er zijn iets van 11.000 campings in Frankrijk geloof ik. Het is handig als je eerst een beetje bedenkt wat je zoekt qua gebied.
Kust, rustig breed strand of ruige rotsen? Heuvels met wijdse uitzichten? Bergen? Cultuur, kastelen? Wil je wandelen, autotrips maken?
Wat stabiliteit van het weer betreft wordt meestal aangeraden beneden de lijn Bordeaux-Lyon te gaan zitten. Wil je dan niet te heet dan kun je het in de hoogte zoeken, hoger gelegen campings koelen ook ‘s nachts beter af.

Je kunt je vraag (met wat meer specificaties dan alleen lekker weer, zwembad en animatie) stellen op camping-frankrijk.nl.
Of gebruik daar de zoekfunctie en neus eens rond bij de meningen van de campings.

AnnavD

AnnavD

03-03-2019 om 14:41

heerlijk land

Drome is leuk gebied (Camping Justin bij Die is erg leuk !)

Maar ook de Ardeche is super

Agde vonden wij ook erg leuk qua omgeving.

Carcasonne en omgeving idem..

kortom... genoeg te kiezen.. Kies eerst streek (kijk eens bij www.campingfrankrijk.nl)

Teuntje

Teuntje

03-03-2019 om 21:58

Streepje

Met een streepje tussen camping en frankrijk...

AnnaNiem

AnnaNiem

03-03-2019 om 22:57 Topicstarter

Uitgelezen

Die 11.000 campings had ik gezien en mijn kennis van de verschillende regio's in Frankrijk is nihil. Ik zag even door de bomen het bos niet meer. We hebben vandaag gelezen, vergeleken, afstanden en klimaten bekeken... en we hebben een camping geboekt vlakbij Macon in de Bourgogne. Ik zeg; wijntje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.