Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mamsie

Mamsie

15-07-2018 om 14:31

Kamperen in Tsjechië

Omdat het in de Alpen niet van dat hele beste weer is, willen we onze vakantieplannen omgooien en gaan kamperen in Tsjechië. Liefst west-Tsjechië, zodat het wel een beetje aan te rijden blijft. Heeft iemand leuke suggesties? Welke omgeving, en misschien zelfs wel een leuke camping? We houden van rustige campings, zonder animatie. Aan/bij water en leuke omgeving om te wandelen zijn een pre.

Lente

Lente

15-07-2018 om 15:54

Je kunt beter naar Noord-Tsjechie kijken

Vanuit Dresden (Duitsland) rijd je sneller naar Tsjechië.
Voor mij is het lang geleden, maar Melnik is een leuk plaatsje met kasteel en aan het water. Daar hebben we ook gekampeerd maar ik weet niet meer waar.
Vanuit daar rijd je ook makkelijk naar Praag voor een dag.

Het is het meest praktisch als je in de buurt blijft van de snelweg tussen Dresden en Praag.

Tsjechië heeft heel veel wandelroutes. Koop ter plekke een kaart met de routes.
'Vroeger' waren er weinig campings met animatie, ik weet niet hoe het nu is.

En voor als je op de bonnefooi gaat, autokemp betekent camping.

Boheems Zwitserland

Wij zijn twee jaar geleden naar Boheems Zwitserland gegaan, daar zijn een aantal leuke campings, ook eentje midden in de stad. Ligt een beetje gek onder een viaduct, maar wel heel relaxed en midden in het stadje. Je kan er mooie wandelingen maken en ook klimmen. Hier staat meer informatie over die regio: https://www.reisbijbel.nl/tsjechie/reportages/hiken-tussen-de-woudreuzen-in-boheems-zwitserland/

Zoals Lente trouwens al schrijft, je rijdt hier prima naartoe via Noord-Duitsland. En vanuit Boheems Zwitserland kan je makkelijk naar Praag, ook leuk met de trein!

Lente

Lente

15-07-2018 om 18:20

Ik denk dat Reizenfleur Zuid Duitsland bedoelt

...

Lente

Lente

15-07-2018 om 18:40

Nog een suggestie: Boheems paradijs

Dit is een prachtig wandelgebied met rotsinformaties. Ik denk ongeveer zoals het Boheems Zwitserland waar Reizenfleur over schrijft.
Als je in de buurt van Turnov kampeert, heb je prachtige wandelgebieden in de buurt, de bergen op korte afstand (Liberec) en Praag ook best dichtbij. Praag is goed te doen met de auto, rijd naar een winkelcentrum aan de rand van de stad, parkeer daar de auto en ga vanuit daar met de metro de stad in.
Voordeel van deze plek is dat je zoveel werelden bij de hand hebt.

Paasei

Paasei

16-07-2018 om 17:41

Frymburk

Google eens op het Lipnomeer, camping Frymburk. Camping met Nederlands sprekende eigenaren. Ligt leuk aan het meer, zo'n 900 km van Utrecht. Er zit een Landal park in de buurt, dat zegt al wat over de geschiktheid van de omgeving..

Lipno

Lipnomeer is inderdaad ook heel erg mooi. Wij hebben daar 10 jaar wintersport gevierd! Ga dan zeker naar Czesky Krumlov!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.