Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tigerfeet

Tigerfeet

15-07-2012 om 13:24

Kamperen voor dummies ;)

Ik ga voor het eerst kamperen met de kinderen, alleen dus. Ik heb een kleine tent dus heel veel kan ik niet meenemen. Wat keukenspullen etc kan ik het wel verzinnen wat nodig is. Alleen waar ik over dub is wat ik aan kleding mee moet/zal nemen. Ik blijf in nederland, dus elk weer is mogelijk . Maar voor een week, hoeveel broeken, truien etc is handig wat is echt teveel etc etc. Ik zoek tips Oja mijn kinderen zijn bijna 6(meisje) en 1 ( jongen)

Tigerfeet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spannend!

Ik neem altijd te veel mee. Ik zie regelmatig dat kinderen op de camping rustig 2-3 dagen met een broek doen. ga je naar een camping met wasmachine en droger? Maak daar lekker gebruik van. Kost wel wat, maar dan sjouw je je tenminste geen bult. en een uitschuifwasrekje werkt ook goed!
Zo stoei ik ook, net als hierboven ergens wat betreft schoenen. Maar ik kom echt uit op kaplaarzen, gympen, slippers en badslippers. Erg he?
Nee, ik ben geen kampeerder, maar ga ieder jaar 1 week toch echt ivm www.new-wine.nl Ben daar tentleidster. Ben erg benieuwd wat ik dit jaar weer ga vergeten. Manlief gaat niet mee, die moet het huis verhuisklaar maken.
Maar ik denk dat het vrije leven op de camping voor de kids zalig is, ze gaan hun eigen gangetje en weten de tent altijd weer te vinden.
Ik wens je succes en veel plezier!

liora

liora

15-07-2012 om 13:39

Tigerfeet

Wow respect!!! Lees als je terugbent mijn draadje even over mijn vakantie op Texel. En toen kampeerde ik niet eens!

Ik zou weinig meenemen, kun je wassen op de camping? Ik zou pp twee lange broeken meenemen en twee korte. En handig is zo'n soort trainingsbroek want die drogen heel snel maar ik weet biet of je dochter dat draagt.

Ga je met de auto?

Dan zou ik zo veel mogelijk meenemen. Als je met openbaar vervoer gaat dan zo weinig mogelijk. Twee lange broeken. Paar stirthpjes, 2 korte broeken, ondergoed en een dikke trui. En regenjas!
En dan evt een keertje wassen.

amk

amk

15-07-2012 om 17:13

Een week

3 broeken: 2 voor op de camping en 1 voor uitjes en de terugreis. Bij voorkeur al oude, mocht het warm worden, knip je ze gewoon af. En 2 korte broeken. 4 t-shirts weer 1 achter houden voor de uitjes. En ik ben een groot fan van fleece vesten: handig als jas en als het wat kouder is omder de gewone jas.
Natuurlijk regenpakken en laarzen. Laarzen zijn 's avonds erg handig als ze even naar de wc moeten. Houd je droge voeten en je hebt ze zo aan.

Mijn dochter loopt het liefst zo'n hele week in het zelfde. Neem ook 2 pyama's mee, ze plassen onverwacht nog wel eens. Als je ruimte hebt een extra slaapzak. Handig als het koud is, maar ook bij een ongelukje.

Verder heb ik altijd voor de ingang van de binnentent een vuilniszak liggen. Dan kunnen de schoenen buiten uit terwijl je sokken schoon blijven. Mijn dochter kreeg die truc door toen ze 4 was. Ik heb geen grondzeil in mijn voortent.

Broodbeleg etc in een plastic bak met deksel, scheelt muizen.
Neem ook zeker een grote rol pedaalemmerzakken mee. Handig voor alles.

Snuggle's

Snuggle's

15-07-2012 om 17:35

Droger

Als je besluit om weinig kleding mee te nemen en te gaan wassen, let dan wel op of er een droger is en of de kleding die je mee hebt ook on de droger kan. Kleding droogt buiten niet al te best als het regent .
Voor de jongste zou ik toch wel voor iedere dag een broek mee nemen. Niet omdat hij niet een paar dagen in dezelfde kan lopen, maar omdat die van mij altijd de gave hadden om in die ene plas te vallen. En misschien red je het dan wel zonder wassen.

Je hoeft er niet van uit te gaan dat alles wat je mee neemt in de tent moet passen. Je kan ook dingen in de auto laten liggen en ophalen als je het nodig hebt. Of gewoon eruit halen als hij naast de tent mag staan. Ik gebruikte de kofferbak vaak als kast.

Lange regenbroek voor kind van 1

In het natte gras is dat enorm handig. Sowieso zou ik alles meenemen dat nodig is om voor een kind van 1 genoeg bewegingsruimte te maken. Ook al het gras nat is. Dus speelgoed, die regenbroek (wij hadden er een met tuinbroek-model), evt laarsjes.

Ef

Ef

16-07-2012 om 00:26

Broeken

Ik zou voor de kinderen genoeg broeken meenemen, voor elke dag een schone in iedergeval. Broeken worden ,bij mijn kinderen, op een regenachtige camping ontzettend vies en nat. Ik verzamel het hele jaar door broeken met gaten eventueel aangevuld met goedkope trainingsbroeken van de Wibra of de Zeeman en die dragen ze af op de camping. Als het mooi weer is knip ik ze af. Alles wat te vies of te kapot is gooi ik terplekke weg.
Shirts blijven vaak wel iets schoner, dus daar neem ik er minder van mee.
Verder neem ik altijd een paar fleece dekens mee, handig voor koude nachten of koude avonden voor over je benen voor de tent, of om op te spelen of te picknicken.

Tigerfeet

Tigerfeet

16-07-2012 om 13:07

Thanks voor meedenken

En meer tips zijn altijd welkom. AMK jouw lijstje ga ik als basis gebruiken aangevuld met de tips van de anderen. Fleecedekens vind ik wel heel slim ,zijn relatief klein en super handig
tigerfeet

amk

amk

16-07-2012 om 15:03

Dan nog maar een tip

maak kratten. Een keuken krat, een etenskrat, een speelgoedkrat. Alles handig bij elkaar. Scheelt enorm in het zoeken. En als je dan gaat koken grijp je de krat en je hebt alles bij de hand. (Ik heb geen super grote tent waar kastjes en zo inpassen.)
Zelf sla ik alles ook zo op thuis en pak de auto in 10 minuten in. We kamperen nog wel eens onverwacht en zo vergeet ik niets.

O en de belangrijkste tip vergeet je tentstokken niet. Heb ik 1 keer gedaan, stond ik op Texel, kon ik weer terug........

En vooral heel veel plezier. Wanneer ga je en waar heen? Ben niks nieuwsgierig, zelf ga ik 29 juli een paar dagen naar Drente, en eind augustus nog een langweekend ergens in nl. Tess heeft een voorkeur voor een camping ivm het naast gelegen pannenkoekenhuis, ik moet er nog even over denken, na 5x heb ik die camping wel gezien.

Tigerfeet

Tigerfeet

16-07-2012 om 21:37

Amk

Leuk dat je naar Drenthe gaat is MIjn provincie Dat van die kratten had ik ook verzonnen, kunnen ze nl ook als tafeltje etc gebruiken, vind de kratten met deksel van de hema heel mooi.
Ik ga een weekje na jou en dan via OA naar de vinkeveenseplassen of naar de zanding, ik beslis een week voordat ik ga of het weer redelijk genoeg is en waar ik heen ga.

tigerfeet

amk

amk

17-07-2012 om 00:03

Dat wordt zeker leuk

met oa-ers op een veld. Heb er nog zeer goede herinneringen aan. Ben zo bij oa terecht gekomen.
Die deksels van de hema zijn niet zo heel stevig. Ik heb een vouwkrat en een curverbak. En een opvouwbaar alluminium tafeltje van 40x40, probeer meestal een picknick tafel te ritselen of huur een biertafel met 2banken als dat kan. (dat kan dan weer op die beruchte camping bij het pannenkoekenhuis)
Misschien eens bij de vrijbuiter kijken wat handig is qua gadgets. Die zitten in Roden, komt mijn eerste tent vandaan.

Tigerfeet

Tigerfeet

19-07-2012 om 14:07

Vrijbuiter

Ik ga zeker nog even bij de vrijbuiter lags voor die tijd, echt geen straf

tiger

Vrijbuitervalkuil

Pas op voor de beruchte vrijbuitervalkuil: "heee, dat is ook handig, dat lijkt me ook zinvol, dit is vast ook heel praktisch, ow wat een leuk dingetje voor op de camping, dát kunnen we vast ook heel hoed gebruiken en ... verkopen ze hier ook extra grote dakkoffers, anders krijgen we het allemaal niet mee..."

Aanvulling en spelfouten

Die iPad... knetter word ik van die tikfouten! Maar goed, wat ik nog wilde zeggen, ik weet niet waar je woont, maar in Gouda, Roermond en Zaandam zit ook een Vrijbuiter. En bij de Wit in Schijndel vind je ook heel veel.

kastanjet

kastanjet

20-07-2012 om 12:31

En bij obelink

in Winterswijk.

Tigerfeet

Tigerfeet

20-07-2012 om 17:20

Genista

Ja ik snap die valkuil wel, handige dingetjes waar je niets mee kan.
Ik woon redelijk in de buurt van een vrijbuiter dus komt wel goed

tigerfeet

ps past geen dakkoffer op de auto

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.