Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kamperen voor fanatieke gevorderden

Wij gaan dit jaar nog lichtgewichter dan vorige jaren. Trekken met de fiets. Katoenen tent (trekkersmodel, technisch katoen), minimale kleding, zeemhanddoeken, ieder 1 boek etc.
Maar..... nu is mijn vraag... wat kunnen we nog meer weglaten? De vorige keren hadden we nogal ruim laadcapaciteit. Dus extra paar crocs voor op de camping, een hele doos boodschappen, extra kleren die we nooit aan hadden, het kon allemaal mee.
Iemand suggesties?
Ik heb bijvoorbeeld net olie, azijn, suiker en zout in kleine potjes omgevuld. Die hadden we de vorige keer nog in normale verpakkingen bij ons. Maar wat ben ik nog vergeten.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

20-07-2012 om 20:53

Eens kijken

Het is voor ons weer even geleden, maar ga je echt koken? Wij hadden 1 pannetje met daarin een kookpitje. Om water te koken voor de oploskoffie en om blikvoer in op te warmen. Ieder 1 bord, 1 beker waar vanalles uit gedronken kan worden en minimaal bestek wat je in elkaar haakt. Tja, er kan zoveel weggelaten worden: afwasteil (in pannetje afwassen), afwasborstel (doekje gebruiken).

Wel een klein opvouwbaar regenjasje. Dat zijn wij namelijk een keer vergeten......(Het was onze eerste fietsvakantie)

Veel plezier! Ik, man en zoon willen heel graag weer een keer, maar dochter wil echt niet. Het is elk jaar weer een discussie.

margje van dijk

margje van dijk

20-07-2012 om 21:14

Hmmm

Wel stoer hoor, dat jullie dit gaan doen! Wij hebben het wel gedaan zonder kinderen, maar nooit met kinderen.

Even kijken. Opvouwbaar afwasteiltje, scheelt echt tonnen. Geen crocs maar een paar dunne slippers misschien? (Neemt veel minder ruimte in). Wc-papier waar je de binnenrol uit hebt gehaald: wordt platter. (Regenjas heb je ongetwijfeld al bij je, met dit weer kan je toch anders niet fietsen.) Onderbroeken twee keer aan doen, een keer binnenstebuiten (GRAPJE). (Hoewel ik het wel eens echt gedaan heb). Geconcentreerd kampeerzeepje meenemen en daar alles mee doen (was, afwas, jezelf) en dan ook echt maar twee druppels gebruiken, want dat kan namelijk. Uhhhhh.... Ja, niets is zo erg als het koud hebben. Dus waar je ook op bezuindigt, neem wel gewoon een lekkere fleecetrui of vest mee. Overigens zijn die echte kampeerkleren wel loeiduur, maar ook echt heel licht en klein opvouwbaar. Maar dat heb je geloof ik ook al.

Veel plezier!

Margje

rodebeuk

rodebeuk

20-07-2012 om 21:35 Topicstarter

Ahh.. inspiratie...

Afwasspullen was ik nog vergeten. Teiltje sowieso niet, doen we in grootste pan. Maar afwasmiddel moet wel mee. Goeie! We koken 'echt' dus pannenset en benzinebrander gaan mee, mes, 4 sporken.
ff kijken. Ja regenkleding ook wel, buurman zegt hier toch ook regenbroek, twijfelden we over.

Ja en hoe je je kinderen overhaalt.... tsja... het is zooo lekker om de hele dag buiten te zijn, om nergens heen te hoeven, de weg is het doel, dat werk... hoe leg je dat uit? Ik vraag het even aan oudste, waarom vind jij het leuk?
nou, hij vindt het leuk om te fietsen en om de hele dag samen buiten te zijn.

Bedankt!

rodebeuk

rodebeuk

20-07-2012 om 21:39 Topicstarter

En margje!

foei toch.
Ik kan echt geen en-ke-le reden bedenken waarom jullie dit niet zouden doen. Je zoons zijn excellent geequipeerd, blijkt uit het watmoetmijnkind-draadje!!
En het is echt heel erg leuk. En gezellig. En lekker inspannend sportief. En cultureel. En natuurlijk.

Ik zeg: doen!

margje van dijk

margje van dijk

20-07-2012 om 22:47

Lijkt me vreselijk

Heb je ooit achter mijn man aan moeten fietsen? Nou dan. Echt, na twee fietsvakanties had ik het finaal gehad. Ik maar mijn best doen van Wenen naar Salzburg, terwijl meneer altijd minstens 2 wielen voor me fietste, en als er een berg in het verschiet lag was ik hem meteen kwijt. Om hem dan jubelend van vreugde het landschap te horen beschrijven, als ik eindelijk puffend en steunend boven was gekomen, terwijl ik alleen maar kon denken aan het percentage helling wat nog voor me lag. En terwijl mijn hartslag nog op drie keer de maximum toegestane waarde tekeer ging, was hij al weer op weg naar het volgende hoogtepunt.

Mijn kinderen lijken in dit opzicht erg op hun vader.

Nee, dank je vriendelijk.

Maar jullie veel plezier!

Margje

rodebeuk

rodebeuk

21-07-2012 om 08:00 Topicstarter

Wie had het over hellingen?

ik pieker er niet over
Je hebt zat vlakke routes in Europa. Langs rivieren bijvoorbeeld. Loire is slecht voorbeeld want ik kan me nog herinneren dat de weg soms golft, de hele dag, killing is dat, als ie parallel aan de rivier over hellingen loopt.

Maar goed, Donau, Rijn, Moezel, Ahr, allemaal prima routes.

En verder, onderschat niet het effect van een goede bagageverdeling. In het noodgeval zou je zelf geheel zonder bagage kunnen rijden en alles aan de heren geven!

Nou ja het draadje ging hier niet over Margje. Maar dat boek van Jan Blokker over de sporen van de tachtigjarige oorlog, Mookerheide, Breda, Brielle, Nieuwpoort etc is een prima tip!

Annet

Annet

21-07-2012 om 16:44

1 boek!

Hoewel ik niet van fietsvakanties houd, zou ik niet kunnen reizen met maar 1 boek bij me. Hoewel, nu ik een ereader heb, zou het kunnen.
Er zijn ook regenflappen voor op de bovenbenen. Die lijken me een stuk kleiner dan echte regenbroeken.
Maar een natte outdoorbroek is zo weer droog. En met een fietsbroek heb je toch helemaal geen regenbroek nodig? (geen verstand van fietsen hoor).

rodebeuk

rodebeuk

21-07-2012 om 19:44 Topicstarter

Annet

die ereader moet je opladen ... zonder stopcontact kan dat lastig worden.

En de boeken kies ik met zorg. Bovendien, bij mooi weer is er niet zoveel leestijd. Dan lees ik max. drie boeken. We ruilen, dus dan heb je er al 2, en ik ga wschl inslaan, want we gaan naar Duitsland. Voor de kinderen heb ik 1,5-2 boeken de man. Ik ga Winnie the Pooh weer eens herlezen met de kinderen, in een WC-papier uitvoering van de Slegte (heel licht papier, scheelt zeker 100 gram). Voor mezelf heb ik de Duitse Hans Keilson-omnibus met al zijn romans en novelle in 1 band. Doe je ook wel even over.

MariaV

MariaV

23-07-2012 om 15:30

Regenbroek niet

Een regenbroek hoeft niet per se mee. Als het regent, kun je beter een korte broek/fietsbroek aantrekken. Zolang je fietst en je bovenlichaam warm is, word je toch niet koud. Je benen kun je naderhand zo even afdrogen. Bovendien heb je dan betere ventilatie aan de onderkant van je regenjas, zodat je rug niet te zweterig wordt.
Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.