Vakantie en uitjes

Hermine
19-05-2010 om 20:41
Keukendeur kastjes importeren uit zweden
Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken. Het mag niet té veel gaan kosten, dus dan kom je al gauw bij IKEA uit. Ik kan bij IKEA geen deurtjes vinden die ik echt mooi vind. In mijn zoektocht naar een alternatief stuitte ik op een zweedse site die echt super mooie deuren verkoopt, speciaal gemaakt om op IKEA frames te passen (pickyliving). Yes, daar hebben ze wat ik zoek.
Maar nu...Zweden is een EU land en voorzover ik het begrijp zijn er dus geen belasting te betalen als ik de deurtjes wil invoeren.
Iemand ervaring met importeren vanuit Zweden?

Manda Rijn
20-05-2010 om 10:50
Geen idee
maar kan je dat niet aan het desbetreffende bedrijf voorleggen ?

Hermine
20-05-2010 om 11:29
Gedaan
Ik heb ze een mail gestuurd. Ze kunnen me vast wel wat vertellen maar ik wil zelf ook uitvinden hoe het zit, dan kom ik niet voor onverwacht uitgaven te staan.
Zou het niet eens vervelend vinden om ze zelf op te halen trouwens !

Kim Groothof
23-05-2010 om 20:02
Kvik is deens
Niet dat het veel uitmaakt, maar Kvik is Deens."http://www.kvik.com/nl-NL/Kvik/news/Deens+keukenbedrijft+heeft+vertrouwen.htm"
Je vindt ze hier: http://www.kvik.com/nl-NL/shops/shops/

Sascha2
24-05-2010 om 14:22
Hermine
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord! Denk ook over een nieuwe keuken na en kijk geregeld naar Ikea. Maar ook ik vind de deuren niet al te mooi. Wil je nog even laten weten of er inderdaad naar NL geëxporteerd wordt en wat de kosten zijn?

Rina
24-05-2010 om 18:03
Kim (ot)
Je hebt gelijk, ze zijn Deens, maarrrrrr
"Kvik maakt deel uit van het Zweedse concern Ballingslöv Int."
Toch nog een beetje Zweeds dus )

dirksmama
26-05-2010 om 02:22
Bijna zomer
Het is bijna zomer, Zweden is een fantastisch vakantieland...busje huren en lekker naar het noorden!

Hermine
26-05-2010 om 21:38
Zomer in zweden?
Heb nog geen antwoord van Pickyliving. Mmmm...dat stemt niet hoopvol. Ik wacht nog even af. Heb even zitten googlen op Zweden als vakantieland. Ziet er mooi uit! Overtocht vond ik wel aan de prijs en wat ik me afvraag: Kan je een beetje goed kamperen in Zweden of is het daar in de zomer gewoon te koud?
En Sascha2 als ik nog iets van het bedrijf hoor laat ik het weten.

Jolanda123
27-05-2010 om 08:55
Overtocht en kamperen in zweden
Je kunt via een brug in denemarken in zweden komen, en dan betaal je alleen tol voor die brug.
Kamperen in zweden is heel goed te doen, en ook de campings in zweden zijn betaalbaar.
In zweden mag je overal vrij kamperen, en wat wij regelmatig deden was " ergens" een bosbouwweg oprijden, en vroeg of laat kom je wel een mooi stukje tegen waar je je tent op kunt zetten, of je camper of caravan kwijt kunt.
Omdat je overal in zweden vrij mag camperen, zijn de prijzen van de campings heel redelijk. Meestal worden de prijzen berekend naar het campeermiddel (dus tent, caravan/camper) en maakt het aantal personen niets uit.
Mocht je gaan camperen in zweden, dan is het wel zinvol om te zorgen voor volle jerrycan's met water, en denk aan de brandstof voor het koken. Campingaz kun je niet zo gemakkelijk krijgen in scandinavie als in nederland/duitsland etc, dus of je moet voldoende menemen, of zorgen voor een alternative brandstof (Zoek maar eens op koken op benzine, middels een colemanbrander)
Wat ook een optie is, is om te gaan overnachten in een Stuga of Hytte. Dat zijn houten " tuinhuisjes" met daarin 4 of 6 bedden, een tafel, stoeltjes, een koelkast en een kookplaat.
Dan hoef je alleen maar slaapzakken mee te nemen en wat kleding, en klaar ben je
Meestal lieten wij het afhangen van het weer waar we sliepen, bij mooi weer in een tent, en als het pijpestelen regende dan gingen we in een stuga of hytter.
Die stuga's of hytter hoef je niet te reserveren, Als je rond 15:00 uur 's middags begint te zoeken naar een hytter dan ben je er op tijd bij, en is er meestal wel ruimte.
Gr. JO