Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marieke

Marieke

27-05-2019 om 21:57

Klein dierenpark twente

Binnenkort zitten we voor een midweekje in Twente. Ik vind het altijd wel leuk om een klein, minder bekend dierenpark te bezoeken. Is er een aanrader omgeving achterhoek/ twente?

Andere tips? Bijzondere eetgelegenheid?

specht

specht

27-05-2019 om 22:09

Nordhorn

Niet in Twente, maar wel in de buurt is dierenpark Nordhorn in Duitsland.
Wel een leuk klein dierenpark.

40er

40er

28-05-2019 om 08:15

Twente

Waar zit je in Twente? Ik kan je wel tips geven voor bv eten, maar als jij in Rijssen zit en ik geef je een restaurant in de Lutte....
Dierentuin Nordhorn is idd een aanrader.

Op visittwente.nl vind je allerlei tips. Al vind je op vettt.nl leuke tips voor kinderen.

Maar geef even aan waar in Twente je ongeveer zit.

Marieke

Marieke

28-05-2019 om 08:28

Enter

En alleen met volwassenen.

40er

40er

28-05-2019 om 12:54

Enter

Enter ligt redelijk gunstig. Mocht je naar Nordhorn gaan zit je zo op de A1 en ben je met 45 minuten ongeveer in Nordhorn.

Qua plaatsen in de buurt, Deventer, Zutphen zijn mooie oude plaatsen.
Delden en Ootmarsum zitten veel gallerie's.

Eten, in Enter zit bistro T-bone. Vrij bekend (en prijzig). Verder R-1854 en het Middenplein. Pizzeria pronto.
Rijssen zit veel meer, bv Buena Vista (oa tapas), de stadsboerderij (door mensen met een beperking gerund). Rijssen is ook leuk om even te winkelen, alleen is daar op zondag alles gesloten.

Rijssen heeft een brandweermuseum, Enter een klompen museum. Daar zit ook de VVV bij, die hebben natuurlijk meer tips voor je.

Marieke

Marieke

28-05-2019 om 16:27

ok dank je wel

Het hoeft niet zo dichtbij hoor, een leuk betaalbaar restaurant mag op 20 km liggen.

Heb jij nog een aanrader voor een mooi binnenzwembad wat ook gewoon open is half juni doordeweeks?

40er

40er

28-05-2019 om 16:59

Zwembad

De Scheg in Deventer
De Wilder in Haaksbergen
Bij Preston Palace in Almelo heb je een apart zwembad. Ben er zelf nooit geweest, vrienden gaan geregeld met de kinderen en vinden het heel leuk

Als je nog iets inschiet qua leuks zet ik het hier wel neer.

Wildlands

Ookal ligt Wildlands buiten Twente, wel een bijzonder aantrekkelijk dierentuin/ safari.
Zelf geef ik voorkeur aan een meer natuurlijke opzet.

Twente is bekend vanwege de turfstekerij en championnenkwekerijen.

Andere tip voor een wandeliefhebber

https://overwandelengesproken.blogspot.com/2015/02/wandeling-engbertsdijksvenen.html

Kaart wandeling gratis onderaan, dus geen spam.

Knor

Knor

29-05-2019 om 06:22

Championnen?

Huh? Ik ben geboren en getogen in Twente, maar ben nog nooit (bewust) een championkwekerij tegen gekomen?? Wat grappig.Daar ga ik eens op googlen.

V@@s

V@@s

29-05-2019 om 07:37

Champignons

worden in het donker gekweekt, dus die zie je ook niet.

40er

40er

29-05-2019 om 13:10

Knor

https://www.visittwente.nl/Typisch-Twente/53/24-uur-food-in-Twente.-Bloggers-uit-Randstad-ontdekken-Twentse-smaak/

Hier een stukje over de streekmarkt in Delden. Daar staan dus Twentse producenten, heel divers. Eko Twente verkoopt van veel producenten hun groente en fruit. Leuk en lekker om een keer te kijken. Ik kom graag!

Knor

Knor

29-05-2019 om 15:52

V@@s

Ja, ik dacht ook dat champignons alleen in de grotten in Limburg werden gekweekt, waar het donker is. Weer wat geleerd.

Knor

Knor

29-05-2019 om 15:53

40er

Leuke site!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.