Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kleine camping engeland, cornwall

Omdat ik hier soms de leukste campings voorbij zie komen, vroeg ik me af of er iemand nog een leuke camping in Cornwall weet. En ook graag eentje waar kinderen welkom zijn. Zo raar, had ik een leuke camping gevonden, waren kinderen verboden! Liever geen caravanpark met asfalt, maar een camping meer weide-type. Beetje rustiek zeg maar, maar voor Engeland hebben ze dat boekje nog niet gemaakt .

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ccc

Ik heb geen directe tip maar misschien kun je lid worden van de Camping and Caravanning Club, dan krijg je "Your Big Sites Book" waar heel veel campings in staan, soms alleen toegangelijk voor leden. Er zijn campings bij van soms maar 5 plaatsen, bv bij een boer. Een 3 maands lidmaatschap is speciaal voor "buitenlanders" . Op 95 % van de Clubs' eigen campings staan geen stacaravans, een verademing :o)

En dan nog de website van Wim en Gea, heel erg informatief, voor campings ga je naar "onze kaarten" http://www.reisverhaleneuropa.nl/index.shtm

Adults only

Ik heb me voorgenomen deze vakantie eens een paar dagen naar zo'n camping te gaan. Geen idee wat daar nu voor een sfeertje heerst, zuurpruimen ? Of mensen zoals wij die na jaaaaren kamperen met kinderen, nu weer met zijn tweetjes gaan ( en hopelijk niet onder de eerste categorie vallen, haha).

Vic

Vic

11-06-2011 om 16:55

Adults only

Staat er echt 'adults only'? Dat heeft volgens mij toch een wat andere strekking dan rustzoekers hoor. Staat er niet iets van 'toegang vanaf 16' ofzo?

Adults only?

Ik krijg daar heel andere ideeen bij dan brave volwassenen die een keer ongestoord willen kamperen.

Vast volkomen onterecht maar toch zit ik nu met een heel foute grijns te bedenken wat nou toch een adults only camping is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Adults only 2

De foto's/ beschrijvingen die ik van deze campings gezien heb geven me echt alleen maar het idee van een "rustzoekers" campings en je komt ze in "gewone" campinggidsen tegen, maar ik zal het laten weten :o)

Google maar eens

op "adults only campsite", niets "bijzonders" te zien. Denk wel dat deze gedachten iets over jullie zegt :o)

Dorry1

Dorry1

11-06-2011 om 17:14 Topicstarter

Hihi

Inderdaad dat adults only gaf me inderdaad ook een heel ander idee. Maar Shonagh ik ga me in je sites verdiepen. En wordt misschien lid van die club. Ik zoek zo'n heerlijk nonchalante camping zoals je die in Frankrijk vind, of moet ik gewoon naar Frankrijk?

Dorry

Thursday Next

Thursday Next

11-06-2011 om 17:35

Vlak bij lands end...

Een campingtje achter een landhuis. Ik moet even zoeken...
Ik had trouwens 2 (gratis) camping-apps op mijn iPhone geinstalleerd. Erg handig omdat ze campings in de omgeving aangeven.
Het is de "secret garden", http://www.secretbosavern.com/additional_info.htm
"A neat little site in a walled garden behind a guest house, where visitors can enjoy breakfast and snacks in the bar in the evening. The site is in a faily sheltered location with all grassy pitches."
Er is geen speeltuintje, maar kinderen zijn welkom. Er is ook een zitkamer waar spelletjes liggen.

Dorry1

Je komt teleurgegesteld van je vakantie thuis als je "Franse" campings zoekt in de UK. Je zult waarschijnlijk geen tafeltennis enz gebeuren aantreffen , maar als je van een actieve vakantie houdt is Cornwall een heel mooi gebied.

Dorry1

Dorry1

11-06-2011 om 18:45 Topicstarter

Thursday

De plaatsen zijn te klein van deze camping; met onze De Waard kunnen zullen we dan niet buiten kunnen zitten.

Dorry

Dorry1

Dorry1

11-06-2011 om 18:48 Topicstarter

Shonagh

Nee, geen tafeltennis, maar zo lekker rommelig, wat stenen hier, een struik daar, wat bomen en zoek je plek maar. Een stroompje of een ander watertje in de buurt. Maar liever geen geasfalteerde plekken afgezet met strak gesnoeide heggen. Of wat dacht je van gigantische caravans met vaatwasser, schotelantenne's, magnetrons en het volk wat daar bij hoort.
We zijn er jaren terug geweest en hebben een geweldige tijd gehad. Maar die camping bestaat niet meer. Gewoon een eenvoudige landelijke camping, een kraan, een wc en een douche en meer hoeft er niet te zijn.

Dorry

Campings

Dit soort campings ken ik niet in Cornwall, maar wel in Schotland. Een de Waard tent is geen overbodige luxe in Cornwall, het kan er flink waaien.

Rembrand

Rembrand

11-06-2011 om 20:44

Devon

Hoi Dorry,
Ik weet wel een prachtige camping met genoeg plek voor jullie de Waard in Devon.
Toen wij er waren ( twee jaar geleden) was het jammer genoeg geen mooie zomer, maar ik weet zeker dat we het er met mooi weer beter naar onze zin zouden hebben gehad.
http://www.watermouthcoveholidays.co.uk/
M.

Vera*

Vera*

11-06-2011 om 21:12

Draadje gebruiken

Ik zoek een leuke kleine camping ten Noorden van Londen/in de buurt van Cambridge. Weet één van jullie nog een leuke camping?
Lid van de caravanclub zullen we ook nog worden.

Vera

Thursday Next

Thursday Next

11-06-2011 om 21:14

Dorry

Jammer, want het is een leuke camping.
"We have a small number of larger pitches which are 9m x 13.3m (29ft x 40ft); 10m x 10m (32ft x 32ft) and 9m x 10m (29ft x 32ft)."
Is dat ook te klein?

Thursday Next

Thursday Next

11-06-2011 om 21:18

Vera,

geen kleine camping maar wel een redelijk leuke (zeker in vergelijking met veel andere campings daar) is Highfield Farm. http://www.highfieldfarmtouringpark.co.uk/
De camping heeft een aantal velden, omzoomd door bomen/struiken met in het midden wat speeltoestellen. Prima sanitair.

Vic

Vic

11-06-2011 om 23:11

Over die volwassenen

Dat vind ik dan toch wel bijzonder, dat mensen gaan kamperen zónder kinderen. In mijn beleving is een campingvakantie iets wat je doet voor de kinderen. Ik heb het altijd wel leuk hoor. Zet mij met een boekje onder een parasol en ik heb een topvakantie Maar als ik zonder kinderen op vakantie ga, ga ik echt niet naar een camping.

Vic

Heb jij nog nooit volwassenen gezien die zonder kinderen kamperen ?????? Bij voorkeur gaan die waarschijnlijk niet gedurende het hoogseizoen. Wij hebben nu een caravan gekocht, heeeeeeerlijk, de vrijheid die je daarmee hebt. Maar misschien noem jij dat geen kamperen:o)

Vic

Vic

11-06-2011 om 23:53

Nee

Ik heb nog nooit in een tent gekampeerd, maar in een (sta-) caravan krijg je ook het nodige mee van het echte campinggevoel. Bij mijn uitspraak had ik tentkamperen in gedachten, want ik ken wel volwassenen zonder thuiswonende kinderen met een stacaravan. Maar er zijn dus echt stellen die zonder kinderen in een tent gaan zitten? Leuk (maar niets voor mij

Vera*

Vera*

12-06-2011 om 10:25

Thursday next

Bedankt voor de tip. Meer tips in die regio zijn natuurlijk altijd welkom.

Vera

Dorry1

Dorry1

12-06-2011 om 13:11 Topicstarter

Rembrand

Dat is een leuke camping, vooral het tenten veld zonder electriciteit! Ik heb hem genoteeerd.

Dorry

Dorry1

Dorry1

12-06-2011 om 13:12 Topicstarter

Thursday

Sorry, de tent zou net kunnen staan (8x 6 meter) maar de scheerlijnen, de luifel en een stoel neerzetten kan dan niet meer.

Dorry

Dorry1

Dorry1

12-06-2011 om 13:57 Topicstarter

Zou dit iets zijn?

http://www.beachcampsitesuk.co.uk/beach-campsites-henrys.html

Dit lijkt me een leuke camping, er mag zelfs nog vuurtje gestookt worden! Maar.... je kunt ze niet emailen....

Dorry

Rembrand

Rembrand

12-06-2011 om 14:00

Dorry

Het is ook een leuke camping, maar het weer en de omstandigheden zaten voor ons toen niet mee. ( onze vouwwagen werd totall loss gereden doordat de Landrover van onze buurman niet op handrem stond en van een heuveltje af reed ......).
Daardoor hebben we wel de huisjes op de camping en een stacaravan uit kunnen proberen ( verzekering betaalde).
In de omgeving kan je de prachtigste autoritten maken en Devon ontdekken.
Groetjes M.

Thursday Next

Thursday Next

12-06-2011 om 21:39

Ok dorry,

ik heb geen ervaring met grote tenten, dat zie je nu maar weer...

Snuggle's

Snuggle's

13-06-2011 om 10:18

Adults only

Hoewel het in Engeland kennelijk een heel concept is om adult only campings te hebben, zou ik voor de zekerheid toch ook even googlen op swingers camping en kijken of de jouwe daar niet bij staat. In Frankrijk heb je ook wat 18+ campings en dat zijn vaak swingers campings. Dit staat niet per se op hun website aangegeven.
Je hoeft er ook geen last van te hebben natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het wel eens handig is om te weten

Snuggles

Snuggles

Bedankt voor de tip, maar na 13 jaar in de UK weet ik dat ik daar echt niet zo "bang" voor hoef te zijn, wat een preuts volkje :o)

Aanvulling

Daarmee wil ik niet zeggen dat er in de UK niet geswingd wordt, natuurlijk wel, maar ik denk niet dat er speciale "swing campings" zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.