Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Italië

Italië

23-06-2018 om 18:49

Kleine camping Italië

Na 100jaar kamperen in Frankrijk willen we dit jaar eens naar Italië.
We gaan in augustus, dus kunnen nog even zoeken 😃

Wie heeft er nog een leuke tip. Heel veeleisend zijn we niet, we zoeken:
Niet te groot (max 100plaatsen)
Wel zwembad, geen glijbanen park etc
Bloemenriviera en Toscane
Fatsoenlijk sanitair (luxe hoeft niet, wel schoon)

Kom maar door met de tips!

Tihama

Tihama

24-06-2018 om 13:50

Iets grotere camping

Wij hebben goede ervaringen met Villagiodeifiori vlakbij San Remo. Wel 119 toerplaatsen en dan nog 90 huur. Dus groter dan de 100 die je noemt. Door de vele bomen oogt het overigens niet zo massaal.

https://www.eurocampings.nl/italie/ligurie/imperia/san-remo/camping-villaggio-dei-fiori-104651/

De plaatsen zijn wel klein, maar de locatie vlakbij zee is erg prettig. Je gaat de trappen af en hebt dan een eigen baai met ligbedden.

Wij konden er overigens onze grote tent + bijtent wel prima kwijt. De toerplaatsen delen per 2 plaatsen een eigen wasbakje + kraan voor de kleine waterdingen. Dat scheelt lopen met een waterzak of het omspoelen van de koffiebekers. We hadden ook mooie bomen om de hangmat op te hangen.

De caravanplaatsen vond ik trouwens wel vreselijk: een soort straat met heel veel bestrating en krankjorum klein. Maar goed, wij hadden een tent, dus ook een andere plek op de camping.

Cusio!

Volgens mij had ik de tip voor deze camping hier vandaan. Camping cusio is een kleine camping. Bomvol Italianen met een seizoensplek en een paar verdwaalde Nederlanders (de eigenares is Nederlands en is met een Italiaan getrouwd) Uiterst charmant vond ik het. Verre van toeristisch. Zwembad, ping Pong tafel, klein cafeetje waar je goeie koffie kunt drinken en eventueel in de avond iets eten.

Leuke restaurants in de buurt. Het prachtige Orta meer aan de overkant van de camping waar je in kunt zwemmen of een bootje kunt huren. De omgeving is prachtig en Milaan maar een uurtje rijden.

Echt ideaal! http://www.campingcusio.it/en/

Tijgeroog

Tijgeroog

26-06-2018 om 00:08

Camping acqua dolce

In Levanto

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.