Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kleve Duitsland, mag dat?

Ik kan het nergens precies vinden. Mag ik naar Kleve vanuit Nederland? Weet iemand dit?

Kikki39

Kikki39

24-11-2020 om 18:29 Topicstarter

Voor 1 dag

1 dagje

Duitslandinstituut

https://duitslandinstituut.nl/artikel/36312/corona-in-duitsland-veelgestelde-vragen

Er staat een oud bericht over Kleve, daar mag je zonder negatieve coronatest binnen een dag heen en weer.
Dat impliceert dat je met test langer mag?

Kikki39

Kikki39

24-11-2020 om 18:39 Topicstarter

Bedankt

Hoop dat het klopt. Ik zie ook sites waarop staat dat het niet mag

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-11-2020 om 18:51

Zal vast wel

Er is vast wel een manier te vinden zodat jij naar Kleve kan gaan.
Maar volgens mij is het nou juist de bedoeling dat we dit nou even een paar maanden uitstellen.

email

Je kunt het Duitslandinstituut bellen of mailen.

https://duitslandinstituut.nl/contact-en-route

Kikki39

Kikki39

24-11-2020 om 19:25 Topicstarter

Tv kapot

Onze tv is kapot, dus we zitten al 2 weken zonder tv. We hebben die net 3 maanden geleden gekocht.

Dank je anne

Hangkous

Hangkous

24-11-2020 om 20:06

Kijk even het journaal terug

Cijfers zijn nog veel te hoog, omdat we met zijn allen teveel reisbewegingen maken.
Is nu te laat maar je had je in augustus moeten houden aan de slogan:
Wees sociaal koop lokaal.

En als er dan geen elektronica wordt verkocht in je eigen dorp dan probeer je het 1 dorp verderop.

Esther

Esther

24-11-2020 om 20:21

Quarantaine

Duitsland: Bij terugkomst 10 dagen in quarantaine.

Geen quarantaine.

De deelstaten net over de grens zijn daarvan uitgesloten, mits je er niet langer dan 24 uur verblijft. Onnodig reizen wordt natuurlijk afgeraden, maar goed, wàt er onnodig of noodzakelijk is ga ik niet over.

Esther

Esther

24-11-2020 om 20:26

Wel quarantaine

"In de deelstaten Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen is het grensbewoners en andere bezoekers uit Nederland toegestaan, onder bepaalde voorwaarden, een kort bezoek te brengen om bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen. Na uw verblijf in Duitsland gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine."

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies#anker-coronavirus

Esther

Esther

24-11-2020 om 20:32

Maar

In Duitsland hoef je niet in quarantaine, dat scheelt weer.

De ‘kleine grensverkeer’ regeling houdt in dat personen die korter dan 24 uur in Duitsland blijven, uitgezonderd zijn van de Duitse test- en quarantaineverplichtingen. Deze personen hoeven geen negatieve coronatest te overleggen bij het inreizen. De meldplicht voor deze personen is afgeschaft.

40er

40er

24-11-2020 om 20:56

Boodschappen

Is geen probleem. Je aan de Duitse corona regels houden. Ik heb zelf pas medicatie opgehaald, je hoeft niet meer te melden oid.

Esther

Esther

24-11-2020 om 21:14

Nee inderdaad

Geen meldplicht in Duitsland, maar wel na afloop in Nederland in quarantaine.

Eva

Eva

24-11-2020 om 21:21

Lijkt me niet

Het zal vast kunnen maar is niet de bedoeling.
Als je garantie hebt kan je misschien het bedrijf bellen om te overleggen. Wellicht kan je de tv opsturen? Zodat zij deze kunnen maken en vervolgens weer terug kunnen sturen, of een nieuwe kunnen opsturen.

Petra

Petra

24-11-2020 om 21:22

Tuurlijk wel

Tuurlijk mag jij naar Kleef. Want de regels om zo min mogelijk te reizen en niet naar het buitenland te gaan gelden niet voor jou maar alleen voor de rest van de inwoners van Nederland.

ElenaH

ElenaH

24-11-2020 om 21:33

Gut

In september vond iedereen het nog prima

https://www.ouders.nl/forum/gezondheid/boodschappen-in-duitsland

Angela67

Angela67

24-11-2020 om 21:35

elenah

het zou verboden moeten worden inderdaad, alles moet precies hetzelfde bijven, altijd voor iedereen! Geen voortschrijdende inzichten toegestaan!

gr Angela

ElenaH

ElenaH

24-11-2020 om 21:48

Kikki39

Toeristische reisjes zijn verboden. Maar het terugbrengen van een kapotte tv binnen de garantieperiode is niet toeristisch. Dus gewoon toegestaan.

Gloria

Gloria

25-11-2020 om 01:00

Dat voortschrijdend inzicht

was voor ElenaH niet nodig, zij was toen al wijs genoeg
Helaas waren we collectief niet wijs genoeg en nu zitten we weer met de gebakken peren.

Jaina

Jaina

25-11-2020 om 01:40

Kan gewoon

Zover ik weet kan het gewoon. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar mijn schoonzus woont tegenwoordig net over de Duitse grens en zij en haar man werken in Nederland en ze kunnen gewoon elke dag de grens over. Zij mogen officieel ook maar ze worden nooit gecontroleerd eigenlijk. En de quarantaine bij thuiskomst in Nederland is vziw geen enkele controle op.

In dit geval zou ik gewoon gaan. Je besmet echt niemand als je gewoon even in je eigen auto heen en weer gaat en alleen naar die specifieke winkel gaat en daar je aan de maatregelen houdt. In elk geval loop je niet meer risico dan als je in Nederland een nieuwe tv zou gaan kopen.

Lokaal

De grenzen zijn niet dicht en lokaal grensverkeer wordt ontzien vanuit Duitse zijde. Wat is lokaal? Als dat een straal is van 25 km rondom dan zit ik toch echt voor de helft van mijn cirkel in Duitsland. De grens zie ik vanuit mijn raam. Niet dat daar zoveel aan te zien is...maar toch. Ik krijg ook folders van Duitse winkels in mijn folderpakket.

Vorige week nog bij de Duitse drankenhandel geweest, deze maakt volop reclame in de Nederlandse lokale media en op de parkeerplaats waren de gele kentekenplaten in de meerderheid. Idem bij de Lidl, Aldi, DM en het tankstation. Ik ga doordeweeks, ik ga alleen, draag mijn mondkapje, doe mijn boodschappen, tank de auto vol en ben weer weg. Oftewel alles wat Rutte vraagt maar dan net de grens over, waar de situatie en maatregelen vergelijkbaar zijn. De 10 dagen quarantaine na een uurtje de grens over doe ik dus niet. Dat doe ik toch ook niet als ik bij Jan Linders, Kruidvat en de bakker ben geweest? Funshoppen en uitjes doe ik niet. Ik ga ook niet naar grote plaatsen als Oberhausen of Duisburg, maar ik ga ook niet naar Eindhoven of Roermond. Iets met drukte vermijden.

Kleve kom ik zelden, dat is voor mij lokaal gezien net te ver, maar is een grensplaats waar half Nijmegen komt. Ik zou op een rustig moment even gaan klagen over je tv, even langs de winkel en de benzinepomp en weer naar huis. Ik denk wel dat er kans op controle is, maar dan voor vuurwerksmokkel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-11-2020 om 10:03

In de grensstreek

Is lokaal dus relatief. Daar ging de vorige discussie dus ook over (Gloria).
50 meter rijden richting Duitsland voor boodschappen of 10 km voor de dichtsbijzijnde Nederlandse plaats. Echt het kan.

In dit geval zou ik eerst even met de winkel bellen. Wellicht is er een andere oplossing mogelijk.

Nijmegenaar

Nijmegenaar

26-11-2020 om 14:01

Zoals AnnaNiem

Ik ga ook nog steeds af en toe voor boodschappen naar Duitsland. Inderdaad in het bekende grensplaatsje dat volledig is toegerust op Nederlanders die boodschappen doen en willen tanken. Kleve lijkt mij (als grensplaats) eveneens geen probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.