Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Knuffels mee op reis


Ik zou ze toch gaan leren dat ze niet altijd, op elk moment en in elke situatie al hun knuffels mee kunnen slepen. Er komt een tijd dat ze wel gaan logeren bij vriendjes, of op kamp gaan met een clubje. Daarbij zou ik de knuffels ook niet heel de dag overal mee naartoe gaan meeslepen. Kans op kwijtraken is dan groot en dat wil je niet.

Misschien is de vraagstelling voor mij niet duidelijk genoeg, gezien de antwoorden. Wat doen de kinderen met de knuffels? Zijn het knuffels voor de nacht (in bed), spelen ze ermee, hebben ze ze overdag bij zich, zouden ze beschikbaar moeten zijn tegen de reis, hoe gehecht zijn ze aan de knuffels?

Normaal gesproken zijn er maar 1 of 2 knuffels waar een kind echt niet 'zonder kan'.
Bij ons was het altijd zo dat die knuffels altijd in bed bleven (ook thuis).
De rest van de grote knuffelschare lag wel in bed/op de kamer en die werd gebruikt om mee te spelen, maar er brak ook geen paniek uit als er eens eentje ontbrak.
Maar ik weet dat dat niet bij iedereen zo is. Wij hadden ook een neefje die de knuffel altijd met zich meesleepte (ze hadden dan ook een back-up hiervoor). In zo'n geval denk ik dat de knuffel ook in het vliegtuig mee zou mogen van mij. De reserve zou ik dan in de koffer meenemen.

Mijn zus en ik speelden vroeger heel veel met onze knuffels. En ze sliepen ook in ons bed. Gingen ook mee op vakantie, maar we gingen met de auto, dus dat was geen probleem en ook geen hele vuilniszak vol.
Ze bleven wel altijd thuis, gingen niet overal mee naartoe. Hooguit een keer naar opa en oma, maar als we ze dan vergaten, waren ze niet kwijt.

De oudste twee zijn zes. Op school kunnen ze ook niet hun knuffels meenemen. Of als ze bij vriendjes gaan spelen. Of naar zwemles of sport.

Dat mag je helemaal zelf weten, ongeacht wat de natie er van vindt of denkt hoe het hoort. Al boek je er een extra koffer voor bij....wat maakt t uit?

Max88 schreef op 05-05-2024 om 13:08:

Dat mag je helemaal zelf weten, ongeacht wat de natie er van vindt of denkt hoe het hoort. Al boek je er een extra koffer voor bij....wat maakt t uit?

Beetje flauw antwoord. TO vraagt gewoon hoe anderen het doen. Niet of ze een bekeuring krijgt als ze teveel meeneemt.

Jesse_1 schreef op 05-05-2024 om 14:41:

[..]

Beetje flauw antwoord. TO vraagt gewoon hoe anderen het doen. Niet of ze een bekeuring krijgt als ze teveel meeneemt.

Daar is niets flauws aan en het is ook niet wat ik bedoel👍

Ik zou zeggen sowieso 1 per kind, en dan nog wat er in de koffer past. Je zou ook kunnen wijzen op het formaat. 3 (hele) kleine knuffeltjes nemen niet zoveel ruimte in, maar 1 of 2 grote exemplaren natuurlijk wel. 

Hier zijn de kinderen al groot (15+) maar nog steeds gaan er knuffels mee. Ze zijn altijd best makkelijk geweest met wat er mee ging, als het niet ging passen ging er een knuffel minder mee of bleven de grote knuffels thuis. Dat begrepen ze best wel. Bij een van onze kinderen waren knuffels ook speelgoed, dus die neemt ook nu nog er naar de camping ook rustig 5 of 6 mee, maar heeft er altijd zelf op moeten passen en dus ook bijkomend ongemak (zelf tillen, weinig ruimte, geen andere spullen mee) accepteren. Bij logeerpartijen of scoutingkamp nemen onderhand niets meer mee, maar daar altijd de lievelingsknuffel mee (tuttel vanuit de babytijd). 

Je kan misschien ook knuffels meenemen in een vacuümzak, nemen ze minder ruimte in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.