Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

wuppie

wuppie

27-06-2018 om 13:30

koffer sealen op Schiphol

Goedemiddag, over een paar weken vertrekken wij naar Amerika voor een rondreis. Wij twijfelen of we onze reistassen zullen laten sealen. De belangrijkste reden om het wel te doen is omdat er aan een reistas nog wel eens lusjes en touwtjes zitten die ergens achter kunnen blijven haken. Heeft het dan meerwaarde om te sealen?
Weet iemand of het lang duurt om dit te doen? Wij hebben 3 tassen die geseald moeten worden.

kofferhoes

zijn er voor koffers en voor rugtassen. Voordeel: blijvend kunnen gebruiken. Je kunt die dan ook nog sluiten met TSA-slot tegen diefstal of spullen bij in je koffer doen.

wuppie

wuppie

27-06-2018 om 13:46

o, die ken ik niet

Ga ik daar even op googelen. Bedankt voor de tip!

vlinder72

vlinder72

27-06-2018 om 14:56

Hoes

Wij doen ook een hoes om onze rugtassen
Een slot doen wij nooit.

Sealen zou ik niet doen omdat de inhoud van bagage naar Amerika regelmatig gecheckt worden en dan worden ze opengemaakt.

Wij vonden in onze tas netjes een briefje dat ze onze tas geopend hadden en hadden gecontroleerd.

reiziger

reiziger

27-06-2018 om 15:46

niet doen

Er staat mij bij dat je er bij je reis naar Amerika rekening mee moet houden dat je koffer open gemaakt wordt voor controle (niet waar je zelf bij bent). Als je een slot hebt dat niet geopend kan worden met een bepaald soort loper, dan kunnen ze je koffer op een iets minder plezierige manier open maken.

Dus nee: niet sealen. (ik snap dat sealen sowieso niet zo)

En maak je niet teveel zorgen over touwtjes en lusjes. Probeer eventueel iets met een hoes of een spanriem om de boel bij elkaar te houden.

welnee

Ik reis mijn hele leven al met een rugzak vol lusjes en gespen en uitsteeksels enz. Nog nooit een probleem geweest. En inderdaad wordt bagage naar (en van) Amerika mogelijk gecheckt. Wij hebben ook ooit zo'n briefje aangetroffen in een tas. De bijl die we mee hadden zat er overigens nog gewoon in

Wuppie

Wuppie

27-06-2018 om 19:30

Tsa slot

De tsa sloten hebben we al wel. En inderdaad, ik heb in het verleden ook wel eens een briefje in mijn afgesloten koffer gevonden dat er was gecontroleerd.
Ik denk dat we afzien van sealen en gaan voor de hoezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.