Vakantie en uitjes

vivo
22-06-2010 om 12:50
Koffie zetten in de auto
We denken er aan een waterkokertje aan te schaffen die electrisch werkt op 5Volt oid. Je plugt 'm in bij de sigaretten aansteker voor de electriciteit. Lijkt ons heerlijk om koffie of thee mee te zetten.
Wie heeft daar ervaring mee? En hoe heet zo'n ding officieel? Het is moeilijk te vinden waar je 'm kunt krijgen...

LaMama
22-06-2010 om 13:20
Is dit er eentje?
Eh...beetje lange link zie ik. Anders even naar conrad.nl en zoeken op waterkoker. Dan vind je hem ook zo
Groetjes,
LaMama

Annet
22-06-2010 om 20:09
Omvormer
Bij Lidl en Aldi hadden ze onlangs een omvormer, die zet stroom via auto om in 220 volt. Wij hebben zo'n ding gekocht voor ongeveer 15 euro.
Hierop past dan een gewone waterkoker, mini koffiezetter (soort cafe duo) of andere apparaten. Dat lijkt mij handiger dan speciale apparaten te kopen voor in de auto.
Oja, onze dvd-speler past er ook in, oplader nintendo ds ook dus haar heb je ook geen auto-oplader meer voor nodig.

Tijgeroog
22-06-2010 om 20:19
Annet
Heb je die ook al gebruikt met een waterkoker/koffiezetapparaat? Geeft dat voldoende vermogen?

Annet
23-06-2010 om 08:39
Nee
Wij zetten geen koffie of thee onderweg. Maar op zo'n omvormer staat vast wel hoeveel vermogen die kan hebben. Eventueel dan in de kampeerwinkel een apparaat kopen dat hierbij past.

ChrisH
23-06-2010 om 11:56
Omvormer: let op kwaliteit
Wij hadden vorig jaar in de auto ook zo'n omvormer aangesloten op de 12 volt-aansluiting. Gebruikt voor de koelkast, mobiele telefoon en de dvd-speler. Alleen was die omvormer halverwege de terugweg compleet gesmolten. Let dus op het vermogen en de kwaliteit van dat ding.
Chris

Puck
23-06-2010 om 20:13
Waardeloos, want eindeloos
Koffie en thee zetten in een auto op 12V of omgevormd naar 220 V is compleet 3 keer niets. Door het lage vermogen duurt het namelijk eindeloos voordat je het water aan de kook hebt. Wij nemen altijd 1 of 2 thermoskannen heet water mee en maken dan onderweg daarmee de thee, (oplos) koffie of soep. Veel praktischer en sneller.

dirksmama
25-06-2010 om 19:29
Duurt eeuwen
Mijn ouders hadden vroeger een soort keteltje op 12 volt. Eer je er water heet in had (nog niet eens kokend) was je Belgie al door.
Mijn vaders oude primus werd toen weer van stal gehaald, dat werkte veel beter (al moest je dan wel even stoppen). En net als Puck: thermoskan.

MM.
26-06-2010 om 00:28
Duurt lang maar zou niet meer zonder willen op lange ritten
Mijn koffiezettertje is op een plankje gemonteerd (waardoor het omvalrisico fors wordt beperkt) en staat braaf te pruttelen tussen de benen van de bijrijder. Kwestie van aanzetten een minuut of 20 voor je zin hebt in koffie
MM

reina
26-06-2010 om 16:23
Maar :- (ot)
Het is toch veel leuker even te stoppen en ergens te gaan zitten voor een kop koffie? Op lange ritten is het toch niet goed contant door te sjeesen, heb je gelijk je stop gehad. Dat gemier met zo'n koffiezettertje in de auto lijkt me nou helemaal niks.

Vic
28-06-2010 om 21:11
Pauzeren
Even off-topic, ik lees de hele tijd 'koffer zetten in de auto', daar heb ik wel tips voor
Maar over die koffie. Het zou niet in me opkomen om dat mee te nemen. Als wij onderweg pauzeren moeten we allemaal plassen en wat drinken, en ik vind het wel fijn om dan een kwartiertje rond te lopen. Met een gekocht kopje koffie dus. Daarom stoppen we ook alleen bij wegrestaurants en niet bij aires zonder horecavoorziening.

Puck
28-06-2010 om 22:41
Vic
Maar ook met zelf gemaakte koffie kun je uitermate goed pauzeren en een kwartiertje rondlopen hoor. Dat staat voor ons helemaal los van ons uit de thermosfles afkomstige koffie en thee. En ik heb geen zin om in die overvolle wegrestaurants in de rij te moeten staan voor een kopje koffie/thee, die tijd besteedt ik liever aan een wandelingetje of even ballen met de kids.

reina
28-06-2010 om 22:52
Puck
Je kunt ook even van de weg af gaan en dat leuke restaurantje opzoeken Maar ik snap wel wat je bedoelt, maar grappig genoeg zijn er pieken bij wegrestaurants, het lijkt wel of iedereen op dezelfde tijd op dezelfde plek wil gaan koffiedrinken of lunchen, even later en 1 restaurant verder is het vaak veel rustiger. Ik ga ook niet in zo'n lange rij staan, dan rijden we gewoon even door. Ik neem overigens wel lunchspullen mee die we buiten opeten. 'k Heb ook wel eens een thermoskan koffie meegenomen, maar dat vonden we maar gemier of we dronken het gewoon niet op

Puck
29-06-2010 om 08:56
Reina
Ja je kan idd even van de grote weg af, maar wij zijn toch net iets meer van het sneller reizen dan jij. (Scheelt denk ik ook dat jij zonder (kleine) kinderen op vakantie gaat) En met de caravan vinden wij dat toch niet zo handig. Maar wij zoeken meestal juist een parkeerplaats op zonder resto, zijn wat rustiger. En als er geen ssanitaire voorzieningen zijn dan is dat ook geen ramp, die zit in de caravan. Wij kijken tegenwoordig ook welke parkeerplaats een cache heeft, is ook heel erg goed om eens en kwartiertje de benen te strekken .
Maar leg eens uit: dat je je meegenomen koffie niet opdrinkt kan ik nog iets bij voorstellen, maarwat is het "gemier" van even een bekertje inschenken?

reina
29-06-2010 om 20:00
Puck
Destijds, met (kleine) kinderen reisden we juist heel relaxed, we stopten als we zin hadden, zochten leuke restaurantjes en hotellethes van de snelweg af etc. Voor mijn kinderen waren deze 'autodagen' de hoogtepunten van de vakantie En doordat we er toen aan gewend zijn geraakt zo te reizen, doen we het nog steeds zo, geen gejakker, maar op ons dooie akkertje
Gemier : bekertjes zijn na afloop vies, die moet je ergens afwassen of vies meenemen en ik ben denk onhandig, want ik mors vaak bij het inschenken etc. (maar wie weet is dat wel een onbewuste smoes om ergens te kunnen gaan zitten ) Als je idd geen toilet nodig hebt kun je makkelijker stoppen waar je wilt, da's waar, voor ons is dat een van de redenen om te stoppen bij een restaurant, dan gaan we net zo makkelijk daar even wat drinken.

Puck
30-06-2010 om 10:45
Reina
En hadden jullie toen de kinderen klein waren ook al een caravan. Zonder caravan ga je veel makkelijker de snelweg af vinden wij. En wat gemier met bekers: of we nemen wegwerpbekertjes of ik doe ze alvast in de afwasbak in de caravan. Maar als je graag even op een terrasje wilt zitten om een bakje koffie te drinken dan is de smoes dat je onhandig bent met inschenken natuurlijk wel een topper! Absoluut erin houden. Dit jaar gaan we voor het eerst op de bonnefooi, misschien gaan we dan wat makkelijker de snelweg af en op zijn Reina's reizen, wie weet...

reina
30-06-2010 om 21:25
Puck
Nee, da's waar, met de kinderen kampeerden we met de tent en haddem we alleen een karretje achter de auto, dan ben je idd flexibeler ( al rijdt manlief op de meest onmogelijke weggetjes met de caravan, zowel voor= als achteruit ) Vast veel bonnefooiplezier, ik hoop echt dat het jullie ook zo goed gaat bevallen!

Puck
01-07-2010 om 09:26
Reina (wordt nu wel o.t.)
Hier ook zo'n man die op de meest onmogelijke weggetjes met de caravan kan rijden met twee vingers in zijn neus. Dan staan ze zeker ook op de camping vast bewonderend naar Reinaman te kijken hoe hij die caravan zomaar met de auto al helemaal op de plaats krijgt (en dat zonder mover). Ik ben ervan overtuigd dat het bonnefooiavontuur goed gaat bevallen. Mocht het toch niet zo zijn dan kan ik jou de schuld geven, jouw postings hebben toch wel een grote rol daarin gehad. Maar als het wel bevalt dan zijn de credits natuurlijk ook voor jou. Je hoort het zeker van me.
Wij hebben trouwens op school net nieuwe koffiekannen aangechaft en daar moet het jou zelfs mee lukken om zonder geknoei in te schenken. Maar, ja, als ik jou was zou ik hem zeker niet kopen (ik vertel ook maar niet waar we ze gekocht hebben), want dan verrvalt natuurlijk je ultieme terrasjesexcuus Zonde van je vakantiestemming.