Vakantie en uitjes

reina
27-01-2010 om 18:08
Laptop mee?
Nav een opmerking in een draadje hierboven ben ik gewoon even nieuwsgierig. Wie neemt zijn laptop mee op vakantie? En zo ja, wat doe je er mee?
Wij nemen in de caravan al een paar jaar onze laptop mee, dat is eigenlijk begonnen nadat bij een inbraak tijdens de vakantie allebei de computers én de laptop, die achter slot en grendel stond en waar de backups op stonden, gestolen waren. En afgelopen zomer kocht ik een netbook, die in m'n rugzak meegaat op vliegreizen. Ik zet er gelijk de foto's op en op een saaie avond ga ik die gelijk uitzoeken etc. Ik stuur foto's door naar mijn ouders en kinderen, zodat ze weten waar we zitten en ik heb via hyve contact met mijn ouders etc. Ik check de weersberichten als we twijfelen wat we gaan doen, verder of niet en zo ja, waar naar toe. En heel soms kijken we even naar het nieuws.

Puck
27-01-2010 om 20:11
Ha ha pelle
Hier gaat sinds vorige zomer de laptop mee. Voor foto's e.d. heb ik 'm niet nodig, ik heb genoeg geheugenkaartjes. Maar.... sinds we vorig jaar met geocachen zijn begonnen is het erg handig. Om nu voor een week of 4 alle logs te laten liggen voor als je weer thuis bent is niet zo handig, zeker niet als je ook met travelbugs werkt. Dus eens per week zochten wij een fastfood restaurant op en logden daar onze founds. En by the way: de wifi van de Mac was veel trager dan die van de Burger king en de Quick hebben wij gemerkt.
Voor de rest heb ik geen enkele behoefte om de laptop op vakantie te gebruiken.

amk
27-01-2010 om 20:19
Nee
laptop gaat niet mee.
Wat heb je er aan als je geen electriciteit hebt.
Waar laat je zo'n ding in je rugzak (is ook een groot nadeel van bv een e-reader een boek kun je pletten, electronica kan dat niet aan)
Mobiele telefoon gaat 's avonds een half uur aan, niet meer.

Yta Chalne
27-01-2010 om 21:12
Mijn laptop gaat mee. Kan iedereen haar/zijn mail checken, we kunnen adressen van restaurants etc. in de omgeving zoeken, en eventueel ook gewoon nog doorwerken. Man wordt ook gewoon echt blij van elke dag even met z'n werk bezig zijn, die mist niet graag een paar weken.

merene
27-01-2010 om 21:20
Nee
Wij hebben geen elektriciteit, dus wat heb je eraan? Wij vinden het juist prettig om het een en ander te missen. De telefoon gaat mee voor noodgevallen.

Nasha 1st
27-01-2010 om 21:51
Vorig jaar
in meivakantie wel meegenomen....was wel handig....naar Frankrijk niet. Niet gemist, je kon daar bij de receptie interneppen

Puck
27-01-2010 om 22:05
Goh, yta
Ik ben juist blij als ik een paar weken geen mail hoef te checken en niet aan mijn werk hoef te denken (en ik heb een hele leuke baan), laat staan even doorwerken. Vakantie is voor mij er even helemaal tussenuit zijn en niet aan de dingen van alledag hoeven te denken.
Smaken verschillen..

Lis@
27-01-2010 om 22:06
Natuurlijk gaat hij mee
Hij wordt overal voor gebruikt. Fotos, skypen met de kinderen, mailen, internetten, films kijken, en zelfs even chatten op OO
De kinderen gaan niet meer mee op vakantie dus is een filmpje naast een meter leesboeken ook een leuke afwisseling. Ook kamperen we niet meer in het hoogseizoen en is het nog wel eens fris savonds en dus zitten we binnen.
We hebben nu zelfs een netbook aangeschaft die makkelijk in een rugzak past zonder krom te lopen, dus dat is een enorme aanwinst voor onze vliegvakanties. Ik boek ook regelmatig hotels of zoek info van het gebied en dat is met backpacken erg handig.

Claudia B
27-01-2010 om 22:27
Nee
Bewust gaat die niet mee. Even weg van alle dingen thuis, dus geen mail die je dan gaat lezen en weer beantwoorden.
Nee, lekker met elkaar zonder laptop, internet e.d.. De telefoon gaat wel mee voor noodgevallen maar verder, nee geen laptop. Thuis zoeken wij al dingen op op ineternet in de buurt van de vakantieplaats en eenmaal daar kun je bij de receptie vaak ook allerlei informatie krijgen over de omgeving e.d..
Ik wil gewoon even helemaal los zijn van thuis zeg maar op vakantie en dat gevoel krijg ik niet als de laptop meegaat.

reina
28-01-2010 om 06:55
Puck
Ik deed dat van die foto's ook nooit, tot zoon door een stommigheid van een ander 2 1/2 jaar geleden bijna al zijn foto's van een maand Thailand/Filipijnen kwijtraakte, alleen die op het laatste kaartje heeft ie nog, dus nu heb ik alles dubbel, op de kaartjes en op de laptop, vandaar

reina
28-01-2010 om 06:57
Dat lezen we dus niet, vandaar via hyve communiceren met m'n ouders, anders ga ik de rest van de mail ook lezen Ook geen werkmail en ook geen OOL, kost teveel tijd

Yta Chalne
28-01-2010 om 14:27
Puck
Man werkt voor zichzelf, en doet wat hij het allerliefste doet. Met vakantie gaan doet hij niet zo heel graag, dat doet hij echt voor ons. Zelf hou ik denk ik ook gewoon van wat jij de 'dingen van alledag' noemt. Dus wij nemen ons gewone leven gewoon mee op vakantie Ik heb geen verdere onthechting nodig, mijn leven van alledag is al niet te overtreffen *grijns*
Overigens kan een week geen mail checken voor man een verliespost betekenen van duizenden euro's, daar valt niets in te plannen. Dat zou toch minder leuk thuiskomen zijn.

evelien1
28-01-2010 om 16:41
Ja om de gps routes over te zetten op gps
Wij wandelen veel en zetten van te voren GPs routes op de laptop. Die nemen we dus mee op vakantie en ter plekke zette we de wandeling op de GPS. Al die wandelingen passen namelijk niet in 1 keer op de GPS.
Mail checken/internetten doen we niet, hebben geen internet bereik ter plaatse.
Evelien

Maylise
29-01-2010 om 00:28
Altijd mee
Mijn laptop gaat altijd mee op vakantie. Ik werk deels freelance dus het is gewoon belangrijk dat ik mijn mail bijna dagelijks kan checken; ook op vakantie. Ik vind het fijn om mijn mail box redelijk bij te houden zodat ik na de vakantie niet met een overvolle inbox zal worden geconfronteerd. Bovendien als ik van een goede vaste opdrachtgever een spoedklus krijg dan doe ik dat ook als ik op vakantie ben. Zeker nu het economisch wat minder gaat is dat ook gewoon noodzakelijk. Uiteraard zitten daar wel grenzen aan want het is tenslotte vakantie en bovendien heb ik veel materiaal niet bij me en ben dus ook enigszins beperkt in wat ik kan doen.
Overigens als ik de laptop niet nodig zou hebben voor het werk dan zou ik hem ook meenemen. Ik vind het leuk om via facebook en mail toch contact te blijven houden met vrienden en familie. Niet dat we elkaar dagelijks dan mailen maar belangrijke gebeurtenissen kan ik zo wel blijven volgen.
Daarnaast inderdaad als backup voor foto's en om informatie te zoeken over de omgeving of openingstijden te achterhalen of andere praktische dingen.
Maylise

gruffalo
29-01-2010 om 08:22
nee
hier gaat ie ook niet mee. Vakantie is voor mij een paar weken puur natuur: geen computers, tv's en email. alleen maar rode wijn, stokbroodjes met brie, mooie natuur, leuke stadjes enzovoort.
Maar als ik heeeeel eerlijk ben... zou ik best graag zo'n i-Slate mee willen prachtig
oneindig veel boeken er op, en leuk spele-dingetje!
Gruffalo