Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rafelkap

Rafelkap

09-11-2010 om 12:22

Legoland duitsland

Wie is er wel eens in Legoland in Duitsland geweest? Wij komen er volgende zomer praktisch langs. Is het wat? (voor iig 1 legoman van 6)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mireille

Mireille

09-11-2010 om 13:10

Legoland duitsland is leuk!

Wij zijn 2 1/2 jaar terug geweest met onze kinderen. Jongste was toen 5 en oudste was 11, bijna 12.
Wat ik mij herinner is dat het prima georganiseerd is, zoals de Duitsers nu eenmaal zijn, schoon en erg leuk. Wij hebben allemaal genoten. Geen enorme rijen, geen Disneytoestanden en goed te doen in één lange dag.
Er is genoeg voor kleine kinderen, grotere kinderen komen ook aan trekken. Houd de zgn. bionicle tot het laatst. Misschien wel te spannend voor 6 jarige want het ding maakt wilde bewegingen. Lange rijen voor bionicle maar aan einde v.d. dag korte rij.
Aan het begin/eind van park een winkel waar je de kleinste onderdelen kunt kopen (lego 'scheppen') en sowieso goedkoper als in NL.
Wij hebben een kortingskaart uitgeknipt uit de legogids. Heeft ons veel geld bespaard en volgens mij nu weer in de legogids 2010/2011.
Zijn ook in die periode naar Playmobil Funpark geweest. Ook erg aan te raden en zeker voor 6 jarige. Daarnaast aangenaam geprijsd (9 euro entree geloof ik) en erg vriendelijk park. Ook binnen speelmogelijkheden indien het slecht weer is.
Als je meer vragen hebt, lees ik het wel!

Mireille

Leuk!

Hoi Rafelkap,

Doen! Het is er ontzettend leuk. Mooi schoon park, overzichtelijk en wij vonden een broodje/koffie daar ook erg betaalbaar.

Tip: als je gaat met heel mooi weer, neem dan een handdoek mee en droge kleding (kun je ook bij de entree in een kluisje stoppen). Er is nl. een heel leuk watergedeelte, een speeltuin met water. Die van mij was er niet uit te krijgen en ik ben uiteindelijk in de winkel maar een handdoek, ondergoed en een t-shirt gaan kopen

Kijk ook even in het archief, want er zijn al een paar draadjes over geweest met tips. Ook voor overnachtingen in de buurt.

Toevallig hadden we het er van het weekend nog over, dat we daar zo genoten hebben. En ons bezoek was al 3 jaar geleden

Rafelkap

Rafelkap

09-11-2010 om 14:06

Ha!

Ik heb er al zin in! Ik speur ook nog even naar oude draadjes.
Nu moet ik het nog stil zien te houden, want oudste wil later legoman worden (is hij al), dus die wordt helemaal wild bij het idee.

Ravensburger spieleland

Voor kinderen < ca. 7 jaar is het Ravensburger Spieleland ook een super aanrader! Wij zijn er al 2x geweest en het is echt ontzettend leuk. Wie weet kom je daar ook een keer in de buurt. Ravensburg ligt ten noorden van de Bodensee.

Jessica O

Jessica O

09-11-2010 om 22:05

September

Wij zijn afgelopen september geweest, een lang weekend. En het was echt helemaal super!! Hier waren de beide heren ervan gecharmeerd. Leuk park.

Playmobil hebben we 2 of 3 jaar geleden gedaan en die was ook geweldig. Ga er tussen in zitten, dan ben je met 45 min in beide parken, heb je 2 dagen fun!!!

Mocht je meer willen weten, u roept maar (we hebben van beide ook een leuk adres om te overnachten)

Jessica

Legoland

Wij hebben een abonnement op Legoland (niet Duitsland maar Engeland maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn) en het is leuk! Voor jong en oud is er wel wat. Zoon van bijna 4 vind het fantastisch en neefje van 9 vind het ook nog leuk (maar wel een beetje een angsthaas)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.