Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marie E

Marie E

24-06-2010 om 14:27

Legoland duitsland doen?

Wij denken erover om op de terugreis van de vakantie naar Legoland Duitsland te gaan met onze 11- en 9-jarige zoon en dochter te gaan. Is het een aanrader?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja!

Jazeker! Het is een leuk park, en de leeftijden van je kids zijn ideaal. Voor beiden is er genoeg te beleven. Check even wat kortinsinfo, via Lego (zie Marktplaats) of de ANWB krijg je korting.

Het is een schoon en overzichtelijk park en we vonden de prijzen erg meevallen. Wij waren er 2 jaar geleden maar intussen is het park wat uitgebreid hoorde ik.

Tip: als het mooi weer is neem dan in ieder geval een handdoek mee/droge kleren (stop die gewoon bij de ingang in een kluisje). Ze hebben daar een paar attracties met water en ook een waterspeelplein, heerlijk voor de kids om in te spelen, maar droge kleren zijn dan wel handig

Vergeet vooral de 4D film niet (bij de ingang rechts), in de bios, ontzettend leuk.

Zeker doen, erg leuk park. Wij zijn helemaal geen pretparkgangers, maar vonden dit een erg leuk park.

Absoluut!

Heel leuk park met mooi gemaakte attracties, Lego winkels en een fabriekje waar je kunt zien hoe Lego gemaakt wordt. Verder een soort Madurodam achtig gedeelte waar bestaande gebouwen van Lego zijn nagemaakt.
Wel erg prijzig allemaal, als je kaartjes voor 2 dagen koopt krijg je veel korting. Niet dat ik daar behoefte aan had. Wij stonden een paar dagen op een camping in de buurt in Leipheim. Boeren camping waar de kids mogen helpen de dieren te verzorgen, en kunnen paardrijden. Zwemmeertje op de camping, binnenspeelplaats op de hooizolder, kortom helemaal goed!

groetjes Toos

Prijzen meevallen

Wij vonden de prijzen wel meevallen. Tuurlijk, je bent aan entree het nodige kwijt. Maar een broodje of iets in het park vonden wij erg meevallen, geen buitensporige prijzen zoals NL-parken.

Wij waren er een hele dag en zaten de dag ervoor en de dag erna een in een leuk boerderij-achtig hotel dat ook heel betaalbaar was. Hierdoor ga je uitgerust naar het park en kun je er bijtijds zijn, en voordat je doorrijd naar je volgende bestemming ben je een beetje uitgerust.

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

24-06-2010 om 22:56

Ontzettend leuk gehad

Wij zijn voorjaar 2009 geweest en vonden het geweldig. Is een echte aanrader. Wij zijn 2 dagen geweest. In principe is een dag genoeg. De tweede dag hebben we alle leuke dingen nog een keer gedaan en zijn we om een uur of 4 weer gedaan.
Veel plezier
Groetjes
Manon

Rel

Wij hebben in de mei een enorme rel geschopt bij de klantenservice van Legoland. Ik had op internet gelezen dat je met je ANWB-pas de tweede dag gratis toegang kreeg. Bij de kassa bleek dat niet zo te zijn (ws was die actie een paar jaar geleden). We konden wel 5 euro (of 5 % dat weet ik niet meer) korting krijgen met die ANWB-kaart. Uiteindelijk hebben we voor het gezin (2 volwassenen, 2 kinderen) toch kaarten voor 2 dagen gekocht.

Eenmaal binnen viel mijn oog op een bord met een actie voor jaarkaarten, waarvan de prijs nog minder was dan voor die 2 dagen toegang die wij hadden betaald!! Wij dus naar de klantenservice om te vragen of wij onze 2-dagenkaarten konden inruilen voor een jaarabonnement. Dat kon niet. Dat moest je meteen bij de kassa bij de ingang beslissen.

Man spreekt een aardig woordje Duits, dus hij er tegenin dat het belachelijk was dat die aanbieding BINNEN in het park hing. Vrouwen achter de balie steeds sjacherijniger. Uiteindelijk na veel gezeur zouden we toch een jaarkaart krijgen. MAAAAR, die jaarkaart koste minder dan de 2-dagenkaart die we hadden betaald. Dus wij vonden dat we ook nog recht hadden op terugbetaling van het verschil. Nog sjacherijniger gezichten en gezeur, maar uiteindelijk gelukt! Jaarkaart en geld terug.

Let dus goed op eventuele aanbiedingen!

Het park was trouwens heel erg leuk (kinderen van 6 en 3) en van die jaarkaart maken we misschien nog wel eens een keer gebruik. En Toos, wij hadden een superluxe huisje gehuurd op dezelfde camping als jij stond (meivakantie).

Prijzen

Ik heb nog even naar de prijzen gekeken en die jaarkaart aanbieding bestaat nog. Je krijgt 4 jaarkaarten voor de prijs van 3, dat is voor EUR 177.
Wij hadden 4 kaarten voor 2 dagen gekocht voor EUR 230. Dat is dus een behoorlijk verschil!

Je kunt online kaarten kopen en prijzen vergelijken. Zie:
https://www.legoland.de/Buchen/Online-Ticketshop/

Een gezinsdagkaart (max 4 p) kost EUR 99. Eén dagkaart is EUR 36 pp.

Annet

Annet

25-06-2010 om 00:00

Playmobil park

Ik weet niet waar Legoland zit. Vorig jaar las ik hier dat Playmobil park ook heel leuk is en veel goedkoper.
De vergelijking kan ik persoonlijk niet maken.
Het playmobilpark bij Nürnberg is inderdaad heel leuk en betaalbaar. Maar in Legoland ben ik nooit geweest.

Nog een park in de buurt

Het Skylinepark. Ook een erg leuk park, en toen wij er waren (in hoogseizoen) helemaal niet druk. We zijn niet naar Legoland geweest.
We stonden trouwens op een hele leuke camping in Lechbruck, Via Claudia. Aan een meer, vlak in de buurt nog een meer, lekker en goedkoop eten op de camping, prima sanitair.
Wel een beetje in the middle of now-where, maar een prachtig uitzicht op de Alpen.

Jessica O

Jessica O

25-06-2010 om 22:54

Leuk om te lezen

wij willen er in september naar toe. Ben dus heel benieuwd. Playmobil zijn we 2 jaar geleden geweest en dat is echt een aanrader (en een stuk goedkoper als ik het zo lees)

Jessica

Marie E

Marie E

27-06-2010 om 15:14

Outletstore?

Dank voor jullie recensies. Het zit nu in de planning om op de terugreis Legoland aan te doen. Ik heb nog wel naar het Playmobilpark gekeken maar mijn kinderen zijn er zo'n beetje uit (net alle piraten, boten etc. verkocht als bijdrage voor de Lego Mindstorms!)

Zit er ook een outletstore bij het park?

Ja zoiets

Ik weet niet of je het outlet moet noemen, maar er is een winkel waar je losse Lego stenen en onderdelen (rails ed.) kunt "scheppen" net als drop bij de drogist. Afrekenen per gewicht. Je komt de gekste vormen en kleuren tegen. Ook afgeprijsde Lego kleding word daar verkocht en andere gadgets.

groet Toos

Marie E

Marie E

29-06-2010 om 08:42

Dank voor

jullie tips! We gaan de reis plannen. Allemaal een fijne vakantie toegewenst!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.