Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Me Jane

Me Jane

30-12-2010 om 19:07

Leren zeilen met het gezin

Dag allemaal,
Het lijkt ons hartstikke leuk om eens met z'n vijven te kunnen gaan zeilen (zeilbootje huren). We zijn met 2 volwassenen, en 3 kids in de leeftijd van 10, 11 en 13 jaar oud. Een zeilschool is behoorlijk aan de prijs, ik heb al diverse prijsopgaven opgevraagd. Dan moet je al snel denken aan 600 euro voor een heel weekend les met z'n vijven (zonder overnachting).
Hebben jullie misschien tips? Het gaat ons er dus om dat we goed genoeg leren zeilen om zelf met een zeilbootje het water in Nederland op te gaan...
Me Jane

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

30-12-2010 om 20:07

Weet niet of dit een idee is

Me Jane,
Ik heb geen echte tip, maar vraag me af of misschien jij
+ 1 kind het goed kan gaan leren (of je man + 1 kind) en daarmee de rest het kan leren? Is goedkoper, duurt wel wat langer dan misschien.
Groet,
Angela

Chippie

Chippie

30-12-2010 om 21:57

Pelle

Het is zonder 'bungalow' of iets anders. Het is voor de huur van een bootje en twee dagen een zeilinstructeur. Ik zou ook denken dat dat goedkoper kan. Misschien gaat het om 2 bootjes en 2 zeilinstructeurs (omdat jullie met z'n vijven zijn), dan is het wel wat logischer. Ik lees mee, want het lijkt me heel erg leuk over een paar jaar.

Chippie

Chippie

30-12-2010 om 22:25

Pelle

Ik ben niet echt duidelijk geweest. Maar volgens mij kunne ze op het bootje dus niet slapen. Die kosten komen er dus nog bij. Dan zijn ze dus 1000 euro kwijt voor een leuk weekendje zeilen.

Kan goedkoper

Surf maar eens op 'leren zeilen gezin'.

Zo kwam ik dit tegen:
http://www.amorgos.nl/zeilvakantie/zeilles-gezinnen.html

Gewoon op de friese meren of zo?

Wat voor soort zeilen wil je. Grote boot waar je met zijn allen op kunt richting Griekenland, bootje waar je met zijn vijven in Friesland mee kunt varen of dat je af en toe met zijn tweeen of drieen weg kunt.

Er zijn leuke vakanties in Griekenland, Spanje etc waar je je zeevaardigheidsbrevetten kan halen (via Britse zeilscholen meestal). Met mijn vader gedaan. Kostte toen 700 Euro per persoon, inclusief overnachtingen en eten.

Ik vind die 600 Euro trouwens niet onwijs. Andere optie is een week zeilschool voor je kinderen en jullie een cursus doen. Dan kunnen je kinderen in elk geval met het zeil idee overweg en bijvoorbeeld met een laser of zo varen.

Mariel

Me Jane

Me Jane

31-12-2010 om 17:07

Niet duur, wel veel geld

Dag allemaal,

Omgerekend (de boothuur, de instructeur) is het inderdaad niet zo duur. Maar je moet bedenken dat je in één weekend niet kunt leren zeilen. Niet zodanig dat je daarna met een boot veilig op stap kunt op de Nederlandse binnenwateren. Daar moet je zeker drie weekenden voor rekenen.
Overnachten zou trouwens het punt niet zijn. We hebben familie in de buurt wonen, en anders zet je gewoon twee kleine tentjes op. Het is echt alleen om te slapen, verder ben je de hele dag op pad.

Veel cursussen die niet via een zeilschool worden aangeboden (ook die in het buitenland) gaan over leren zeilen op een zeiljacht, dat is niet wat we willen. We willen zeilen op een simpel bootje (een valk of zo) dat je daarna ook regelmatig kunt huren. Een zeiljacht huren voor een weekend is een ander verhaal qua kosten.

Lysbeth

Heeg/friesland

Hoi Lysbeth,

Als je wilt leren zeilen in een Valk of een BM, dan stikt het in Friesland van de mogelijkheden.

Heeg staat bekend om zijn zeilscholen en kampen, maar rondom de Friese meren zijn er volop mogelijkheden.

Een Valk is vrij licht, maar de polyester variant is nog lichter. Daarmee kun je mooi beginnen. En in principe kun je in een weekend ver komen met de beginselen hoor.

Zoek eens op zeilschool-gezin-friesland en de mogelijkheden vliegen om je oren.

Hoe lichter de boot, hoe makkelijker beheersbaar.
Een BM is vrij zwaar, en voor een beginner best een krachtpatser. Zeilen aan de wind met een BM, daar heb je wel wat spierkracht voor nodig.

Zucht.... mijn hele leven stond in het teken van zeilen. Roept herinneringen op

Chippie

Chippie

01-01-2011 om 13:34

Pelle

"Wat is jouw uurloon inclusief alles (pensioen, verzekeringen, bruto natuurlijk, arbeidsongeschiktheidsverzekering en alles? Ik kom op 50 euro per uur en ik vind dat dus niet extreem duur."

De gemiddelde zeilinstructeur is een student en verdient geen brutosalaris van 50 euro per uur.

Hmm

Wij zeilen alle 5 ( ouders en 3 kinderen) zonder ooit les te hebben genomen, dus in dat opzicht kan ik niet zo helpen denk ik. Maar zou er niet zoiets bestaan als een week een huisje/caravan huren mét valk oid en dan dagelijks met dat huurbootje lessen nemen? Als het er niet is, lijkt me dat een gat in de markt

Sawo

Sawo

06-01-2011 om 12:25

Pean

http://www.pean.nl/

weet niet of het wat is..

Mijn dochter was in ieder geval tevreden over de les.

groet

Saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.