Vakantie en uitjes

Clowntje
06-04-2011 om 19:57
Leuk overnachtingshotel a31 dijon?
Wie weet er een leuk overnachtingshotel aan / in de buurt van A31 rond Dijon? Liefst ten noorden, ieder geval niet verder dan Beaune.
Liefst een met familiekamer, hebben 3 kinderen...
Ik vind het wel wat om de vakantie leuk te beginnen in een leuke B&B ipv een standaard keten hotel, dusssss wie heeft een goede tip??

rosa
07-04-2011 om 09:00
Wel keten
Een leuk klein hotel of B&B weet ik helaas niet, maar wij hebben meerdere keren in het Mercure hotel in Dijon gezeten. Familiekamer (4 personen), parkeergarage (het lijkt me zo rot als je spullen uit je auto worden gehaald voordat je op je vakantiebestemming bent). We kwamen meestal aan om een uur of 4, en konden dan nog even lopend de stad in - winkelen en ergens eten. We kamperen verder altijd redelijk primitief, dus de kinderen vonden het geweldig in een hotel. En ik ook wel, een goed bed na een hele dag in de auto.

Manda Rijn
08-04-2011 om 09:42
En hier
deze zomer overnachten we een keertje hier op diezelfde route weer naar huis: http://www.folie-a-deux.eu/00welkom.html?seizoen=l&taal=nl
Op de heenweg ook een b&b bij Vierzon in de buurt.
Zo'n stinkhotel naast de snelweg hebben we vorig jaar op de terugweg gedaan en dat vonden we niet voor herhaling vatbaar.

krin
08-04-2011 om 09:54
Bij tournus
http://www.village-motel.com/
Een motel, niet chique of zo, wel goed, met zwembad en grasveld erbij, en een redelijk restaurant waar je bij de motelreceptie gelijk voor kunt reserveren als je een kamer boekt. Of ze grote familiekamers hebben, weet ik niet zeker, wij zijn maar met z'n drietjes, maar ik denk het wel.

Vic
08-04-2011 om 13:24
Ik zoek op booking.com altijd op een plaatsje dat vlak bij de snelweg ligt, en dan met een straal van 15 km. Zo krijg je in je zoekresultaat ook de hotels die verder van de snelweg liggen.

Picasso
08-04-2011 om 15:29
Ik heb vandaag ontdekt dat je niet volledig kunt afgaan op de informatie op booking.com. Ik wilde ook een hotel boeken voor een overnachting onderweg en in elk geval bij 2 hotels klopte de beschikbaarheid niet met wat er op de site van het eigen hotel stond. Ik heb uiteindelijk een hotel geboekt wat via booking.com niet beschikbaar was en via de eigen site wel (een hotel in Bourges).
Clowntje: in de boekwinkel kwam ik vandaag een aantal boekjes tegen met hotels en/of bed&breakfast erin. Misschien leuk om via zo'n boekje te zoeken?

Vic
08-04-2011 om 16:26
Picasso
Ik heb laatst ook zo'n vergelijk gemaakt, en toen was ik juist verbaasd dat de informatie zo goed klopte. Zal dus niet overal hetzelfde werken. Kon jij via het hotel voor dezelfde prijs boeken als direct bij het hotel? Een collega van mij kwam er laatst achter dat het via booking.com voordeliger was dan rechtstreeks.

notje
08-04-2011 om 22:03
Beaune
Als je afslag Beaune neemt zijn er direct een aantal hotels bij elkaar.Ik heb geen ervaring met een overnachting.Maar Beaune is zéér de moeite waard!

Picasso
08-04-2011 om 23:05
Vic
Ik ben eens gaan kijken en het zou best kunnen dat het soms via booking.com goedkoper is. Alleen is er dus geen enkele zaterdag in ons hotel via die site beschikbaar. De prijs van een maandag is wel goedkoper. Lijkt er op dat er bepaalde dagen via booking.com worden aangeboden.

Clowntje
09-04-2011 om 13:30
Manda ea
Dank vast voor de tips.
Manda, wat een goede tip, ziet er geweldig uit, even kijken welke kamers we zouden moeten boeken.
Meer tips altijd welkom!