Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-07-2011 om 12:34
Hoi
Wij gaan deze vakantie weer een week of 2 met onze camper op pad en ik zou dit jaar graag naar de bergen willen om te wandelen. Oostenrijk, Zwitserland of Frankrijk maakt me niet zo veel uit.
Kinderen (12, 11 en 8) staan op zich niet te springen om te wandelen, maar als het gecombineerd wordt met een leuke camping met bijv. zwembad en/of andere faciliteiten denk ik dat we een goed compromis hebben.
Wat ik dus eigenlijk zoek is het volgende:
- camping in de bergen geschikt voor camper
- zwembad op de camping
- wandelmogelijkheden in de buurt
Iemand leuke tips en/of ervaringen ?
Ze zijn van harte welkom !
alvast dank !
groetjes,
Koosje
08-07-2011 om 15:44
Woferlgut
Ben er zelf nog nooit geweest, maar ben er al een paar keer op terecht gekomen via google: alpencamping Nenzing (Oostenrijk)
Zelf ben ik op camping Woferlgut geweest, ligt bij Zell am Seehttp://www.woferlgut.nl/
Grote camping, maar dat merk je niet zo. Ligt niet ver van Kaprun en Salzburg is ook dichtbij.
Vlakbij ligt Nationaalpark Hohe Tauern; prachtig! Mooi om met de auto doorheen te rijden, maar je kunt ook pitstops maken en genieten van uitzicht (en koelte als het in het dal veel te heet is). Tip: als je daar heen gaat, neem dan vooral zo'n plastic sleetje mee of een vuilniszak. Zelfs hoogzomer kun je daar roetsjen in de sneeuw, superleuk voor kids. En ouders natuurlijk
10-07-2011 om 09:06
Koosje
Hoi Koosje
Een paar campings, waar wij zijn geweest en een fijne vakantie hebben gehad.
Franse Alpen: du Col, in la Toussuire, met zwembad, hoog in de bergen; Peisey Nancroix Les Lanchettes, hoog in de bergen en natuur, geen zwembad, maar wel veel water via riviertjes, prachtig wandelen vanuit de camping. Rond het meer van Annecy zijn ook veel campings, maar om te wandelen moet je wat verder rijden.
Oostenrijk: Alpenferienpark Reisach, mooie natuur camping met zwembad;
Er zijn vreselijk veel campings in de Alpen, anders moet je eens zoeken op www.eurocampings.net/nl/europa/, je kan dan allerlei criteria opgeven en dan rollen er een aantal campings uit.
Fijne vakantie, Lietje.
11-07-2011 om 00:51
Bled
Slovenië. Uitstekende camping, mooie omgeving, recreatie-team aanwezig. Geen zwembad op de camping, maar wel een meer bij de camping waar je in kunt zwemmen. Bij het meer is een grasstrandje. Toen wij er waren reden de campers af en aan. Een gewilde camping dus voor campers. Je kunt er heerlijk wandelen.
Bled is een toeristische trekpleister, vooral het meer. Wij vonden dat toeristische elemement vooral gezellig en leuk. Het treintje wat om het meer tuft is leuk voor de kinderen (en de ouders. Middenin het meertje is een eilandje met een kerk erop. Daar varen de hele dag door boten naar toe zodat je de kerk en het eilandje kunt bezichtigen. Er staat vlakbij een kasteel bovenop een rots. Vanaf het terras/plein heb je een fantastisch uitzicht over de Alpen.
11-07-2011 om 12:38
Boekje
in het boekje rustiek kamperen in de alpen van kosmos reisgidsen staan hele leuke campings in het hooggebergte in Fr, Oostenr, Zw. Daar halen wij de leukste campings uit.
Bled is idd ook erg mooi zoals KK zegt, het ligt echter in de Julische alpen en die zijn niet zo hoog als het hooggebergte in bovenstaande landen. ik had daar niet het gevoel in de Alpen te zitten.