Vakantie en uitjes

zomaar een naam
21-12-2010 om 10:47
Leuke zomervakantie ideeën
Wij gaan al jaren elke zomer naar de zelfde vakantie bestemming. (ponyparkcity)
Maar dit jaar willen we wel eens wat anders. We willen ongeveer een week weg.En het mag niet te duur worden.
Heeft er iemand leuke ideeën.
Ik ben ook zelf al aan het googelen maar er is zo veel en ik hoor graag ervaringen.
We hebben een dochter van 10 jaar en voor haar moet het wel leuk zijn anders gaat ze haar pony's missen.

Zonneschijn
21-12-2010 om 10:56
Eurodisney?
Hebben wij afgelopen zomer gedaan. 1 week op een camping en een paar keer naar Dinsey. Ook nog een dagje naar Parijs.
Of een week aan de belgische kust en dan een dagje Plopsaland De Panne. Het moviepark in Duitsland schijnt ook leuk te zijn.
Wat lijkt je dochter zelf leuk?

Zonneschijn
21-12-2010 om 10:57
Oja
Zuid Limburg is ook erg leuk en een hoop te doen voor kindren. Wij stonden vorig jaar een week op een boerencamping met paarden. 1 daarvan mocht je op rijden. Deze boerencamping zat 1,5 km van Valkenburg.

Puck
21-12-2010 om 11:42
Mag het een camping zijn?
Wij zijn vorig jaar ook in Zuid-Limburg op een boerencamping in Schin op Geul geweest waar de kinderen diverse pony's mochten berijden, mee mochten helpen in de stal of zich konden vermaken op de kinderboerderij.
Volgens mij hadden ze er geen verhuuraccommodatie? Is dat een optie?

zomaar een naam
21-12-2010 om 12:14
Puck
Wij hebben geen tent of caravan. En mijn man weigert in een tent te gaan.
Maar een camping waar je een caravan of trekkershutten kan huren is prima.
Toevallig zijn we in de meivakantie een lang weekend in schim op geul geweest inderdaad erg leuk daar.

zomaar een naam
21-12-2010 om 12:15
Zonneschijn
Ik denk niet dat we geld hebben voor een week Disney.
België hadden we ook al aan gedacht.

Puck
21-12-2010 om 12:34
Overijssel?
oke, geen tent dus maar een huuraccomodatie.
Is camping het Stoetenslagh in Rheeze, Overijssel een idee. In het vakantieseizoen een leuk animatieprogramma voor de kinderen, een binnenzwembadje en een grote recratievijver. Verder is het een hele mooie omgeving waar je toch weer vlakbij Slagharen en Hellendoorn zit.
Wij zijn in de herfstvakantie in een stacaravan geweest en dat was goed.

vlinder72
21-12-2010 om 15:09
Terschelling?
vorig jaar zijn wij op Terschelling geweest. Was erg leuk. Veel gewandeld en gefietst en je kon er een pony huren om een ritje door de bossen te maken. Dat vond onze dochter geweldig. Jullie dochter vast ook.
Dit jaar gaan wij naar Schiermonnikoog (dat is ons favoriete Waddeneiland). Gewoon in Nederland maar toch er even helemaal uit. Alleen al het feit dat je je auto niet mee mag nemen is al leuk. Maar op Schiermonnikoog is wel veel minder te doen voor kinderen. Tenminste als je georganiseerd vermaak zoekt. Er is wel een animatieprogramma maar ik weet niet of dat wat voorstelt. Maar mijn kinderen vermaken zich prima met fietsen, rollen in de duinen, spelen op het strand, wandelen en zwemmen.
Op beide eilanden zijn genoeg huisjes te huur in verschillende prijsklassen. Op Schiermonnikoog kan je ook een tent huren (er is één camping) en op Terschelling zijn diverse mogelijkheden om een stacaravan te huren.

zomaar een naam
21-12-2010 om 19:13
Reactie
Een waddeneiland is wel een leuk idee. Daar gaan we zeker even naar kijken.
Als er in de omgeving genoeg te doen is hoeven we niet perse animatie enz.
Een boerderij lijkt ons ook wel leuk we kijken nog even verder er is nog tijd genoeg.

Zonneschijn
22-12-2010 om 12:16
Zomaar een naam
De boerencamping waar wij afgelopen jaar zijn geweest had wel verhuur. De boer had een paarhuisjes op zijn erf gebouwd. Ik zeg huisjes maar ze waren net zo groot als een rijtjestussenwoning. Heel nieuw en schoon. Echt top en kostte 450 euro voor 1 week. Hier de link www.hoeve.nl
Succes met zoeken. Een waddeneiland is ook leuk voor een week. Ik zelf vind Texel erg leuk.

zomaar een naam
23-12-2010 om 14:42
Zonneschijn
Als ik www.hoeve.nl indrukt krijg ik heel iets anders.

Muriel
23-12-2010 om 20:39
Waddeneilanden
Zomaar een naam, als je iets zoekt op één van de waddeneilanden, ga dan eerst na hoeveel de bootreis kost! Ik ben gék op Terschelling, maar als je de auto mee wil nemen, betaal je echt de hoofdprijs. De overtocht naar Texel is korter en goedkoper. Misschien een tip om dit mee te nemen in het totale plaatje.
Groetjes,
Muriel

zomaar een naam
23-12-2010 om 21:49
Bedankt
Bedankt voor de tips.
Die bootreis had ik nog helemaal niet aan gedacht dat is een hele goeie.
Verder kreeg ik vandaag ook de brochure van het betere boerenbed in de brievenbus dat zag er ook best leuk uit. (hoewel misschien wel iets te primitief)
Voorlopig hebben we dus genoeg om over na te denken.