Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

01-08-2010 om 18:54

Leukste belgische stad?

Wat vinden jullie de leukste Belgische stad voor een (lang) weekend lekker eten en een beetje cultuur (museum/kerk/historisch pleintje)? Ik denk aan Brugge of Leuven, maar misschien zijn Gent of Brussel leuker?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Antwerpen

Als rasechte Antwerpse zou ik zeggen: Antwerpen
Brugge is leuk, maar zoals hier al eens gezegd ook 'kneuterig': het is wel heel toeristisch opgevat allemaal. Brugge heeft dan weer als voordeel dat het dichtbij de kust ligt, dus een uitstapje naar zee is goed te combineren.
Leuven is een typische studentenstad, wel leuk voor een dag, maar dan heb je het ook wel gezien (vind ik) en in de zomer is het er nogal doods.
Brussel is dan weer meer een grootstad, je moet daar wat verder zoeken dan de typische toeristische dingen, anders kom je bedrogen uit. Zeker niet gaan eten in de Rue de Boucher, dat zijn restaurantjes die echt leven van toeristen. Het is gezellig om eens doorheen te wandelen, maar ik vind het eten daar nu niet echt top.
Ik zou je Hasselt aanraden, is niet zo gekend, maar je kan er lekker eten, het heeft wel wat cultuur, veel groen rondom de stad en je kan er ook shoppen. De laatste jaren komt Hasselt veel meer in trek, maar het is nog vrij onbekend, dus nog rustig.
Ik wens je in ieder geval een leuk weekend toe, waar je ook heen gaat!

Groetjes,
An

neteret mut

neteret mut

02-08-2010 om 13:58

Mechelen

Genoeg historie, meerdere musea, veel kerken en oa bij Folliez kun je lekker eten ( hoe duur het is weet ik niet , ieg 1 michelinster)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.