Vakantie en uitjes

Didi68
19-04-2010 om 13:35
Links rijden, hellup
vol enthousiasme heb ik in december al een vakantie naar Engeland geboekt. In de meivakantie, samen met mijn dochter. Alles is geregeld, de bootovertocht, de caravan, de verzekeringen, oppas voor de beestenboel thuis. Maar ... we gaan met de auto, en nu heb ik toch ineens de zenuwen voor het links rijden daar. Gaat me dat wel lukken??????
Ik ben in staat om de hele boel af te blazen omdat ik zo op zie tegen dat links rijden ...
Wie stelt me even gerust!

Bennikki
19-04-2010 om 15:43
Geruststellende woorden
Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet, als ik het goed begrijp moet je alles alleen rijden? Stoer vind ik dat. Maar het stelt echt weinig voor, het wijst zich allemaal vanzelf. Je bent er in 10 minuten aan gewend. Maar het is wel wat vermoeiender dus gun jezelf veel rust. Enne.. Engelsen zijn aardig onbeschoft in het verkeer. Veel plezier!
Bennikki

Vera*
19-04-2010 om 15:58
Snel gewend
Het went heel snel om links te rijden. Van onbeschoft gedrag hebben wij niets gemerkt. Rotondes is ook geen probleem, de 'bocht' is vanzelf al de goede kant op. Bij kleine (land)weggetjes is het wel wat meer opletten omdat je daar geen verkeerstekens hebt om je de 'weg' te wijzen. Als ezelsbruggetje hadden we: naar Links kLeine bocht en naar Rechts gRote bocht. Bij dat laatste kan je dochter je goed helpen herinneren.
Als je van de boot af komt wordt je vanzelf de goede richting opgestuurd en kom je aan de goed kant van de weg terecht.

Iris
19-04-2010 om 16:55
Valt reuze mee.
Echt, het went zo. Je moet wel iemand naast je hebben die voor je uitkijkt zeker als je met je eigen auto gaat en het stuur 'aan de verkeerde kant' hebt. Rotondes rijd je ook linksom. Als je onderweg even pauzeert of ergens gaat koffiedrinken en je gaat dan weer de weg op, dan moet je goed oppassen dat je niet automatisch rechts gaat rijden. Wij hadden een grote L op het dashboard om er aan te herinneren. Veel plezier!

Asa Torell
19-04-2010 om 21:04
Heel makkelijk
het valt inderdaad heel erg mee! En dat voor iemand die links en rechts pas uit elkaar kan houden sinds ze een rijbewijs heeft dankzij links-grote bocht, rechts-kleine bocht.
Maar die L-tip is een goede, het is ons vorig jaar ook 1 of 2 x overkomen dat het toch heel eventjes fout ging - dat gebeurt ook alleen maar op heel rustige weggetjes trouwens want juist op plaatsen met ander verkeer word je er door dat verkeer aan herinnerd.

notje
20-04-2010 om 14:39
Landweggetjes
zijn het verradelijkst.Oppassen dus.Als je een ongeluk veroorzaakt doordat je aan de verkeerde kant rijd bega je een misdrijf in Engeland.
Wel een goede tip van die L op je dashboard!
Notje

kroet-28
26-04-2010 om 21:54
Als het niet druk is en bennikki
DAT is wanneer je de fout in gaat, want dan 'volg' je niet het andere verkeer (ik stond laatst in NL dus lekker aan de verkeerde kant van de weg en snapte niet waarom die mevrouw zo driftig aan het zwaaien was. Gelukkig hebben we een engelse auto...)
Iik vind dat engelsen juist niet onbeschoft zijn in het verkeer, en zeker niet bij buitenlandse autos. Ik hoor ook altijd van ons bezoek (uit NL) dat ze vinden dat er zo beleefd gereden wordt.
Dus daar zou ik me zeker geen zorgen over maken.

Bennikki
27-04-2010 om 22:20
Misschien..
lag het aan de streek waar we waren vorig jaar (Hampshire, Somerset) of aan de economische crisis of aan het slechte weer, maar het viel ons allemaal op hoe hard en ruw er gereden werd. Zonder flexibiliteit. Op rustige weggetjes was er niks aan de hand trouwens. Er gebeurden ook erg veel ongelukken! Tijdens een wolkbreuk met zicht 0 werd ik nog opgejaagd 100+ te rijden..
Maar we gaan dit jaar gewoon weer kijken hoor, misschien hebben we pech gehad?
Bennikki

dc
29-04-2010 om 00:44
Geen probleem
Ik vind het ook geen probleem. Ik moest in het begin wel altijd even nadenken als ik van ons terrein afreed, en daarna een tijdje (na een paar weken), omdat je gaat twijfelen omdat het "fout vertrouwd" voelt. Dan heb je weer zo'n periode dat het mis kan gaan.
Alleen mijn man is een keer aan de verkeerde kant gaan rijden, maar dat was gelukkig op een rustig landweggetje met niemand te zien...
Waar ga je heen?

dc
29-04-2010 om 23:20
Fijne vakantie!
Ben daar zelf nog nooit geweest, dus laat nog even weten wat je ervan vond