Vakantie en uitjes

karin
19-01-2011 om 04:06
Loire frankrijk geboekt,maar ging liever ivm mooi weer naar de dordogne
Wie heeft er ervaring met de Loire,wij gaan met vrienden die het geboekt hebben en die wilde maar tot de 1000 km rijden,we hadden een camping geboekt in de Vendee,maar de verkeerde datum,dus gannuleerd,want hij
zat vol!
Ik lees veel positieve punten over de camping,maar ging ivm het weer liever verder Frankrijk in,hoewel we dan nog wel een kleine bijhebben van onder het jaar!
En Nederlandse animatie had ik voor 2 kids van 5 en 6 zeker zo belangrijk gevonden,maar dat stond er niet bij
in de brochure,alleen dat er veel animatie was!
Of moet je toch geluk hebben met het weer en kan het in de Dordogne of Vendee ook minder zijn!
Vorig jaar in Nl was ook leuk,maar toen zat het weer niet zo mee vandaar wilde ik liever war verder weg,voor meer zekerheid!

ijsvogeltje
19-01-2011 om 08:32
Tja
Tja, wat denk je zelf? Natuurlijk is het een kwestie van geluk hebben. Als goed weer vreselijk belangrijk voor je is, dan moet je de statistieken voor de verschillende gebieden erbij gaan zoeken, zijn vast wel ergens te vinden. Dan kun je kijken naar gemiddelde temperaturen, aantal zonuren, en de kans op regen.
Maar tja, het blijven maar statistieken... Statistieken geven enkele garantie voor het weer tijdens jouw vakantie. Wij zijn een keer volledig weg geregend uit Slovenië, terwijl die kans statistisch nihil was. En in Engeland en Schotland hadden we prachtig weer. Je weet het gewoon niet.
Persoonlijk denk ik dat je je er beter op kan instellen dat het weer ook wel eens wat minder is. Als het geen zwembad-weer is, ga je lekker wat anders doen. Voor een leuke vakantie heb je echt geen drie weken strandweer nodig.

Puck
19-01-2011 om 09:25
Volgens mij wil je van de hele vakantie af
Als ik zo de hele posting lees, dan lijkt het erop dat je vanwege het weer een excuus zoekt om onder deze vakantie uit te komen: je geeft aan dat vrienden de camping hebben uitgezocht, dat ZIJ niet te ver wilden en dat je NL animatie belangrijk had gevonden. Ik zou toch nog eens overdenken of je überhaupt gezamelijk op vakantie wilt.
Wat betreft je bezwaren: het weer kun je ook in Zuid-Frankrijk tegen hebben. Net als IJsvogeltje hebben wij ook regelmatig vakanties die ernstig tegen de statistieken ingaan. Ooit 3 weken bloedje heet in de Jura gehad (leuk joh als je 6 maanden zwanger bent, we hadden juist een iets gematigd klimaat uitgezocht) en in een meestal stabiel Tsjechië hadden we ons eigen kuurcentrum met modderbad voor de caravan. In de meivakantie in Nederland hebben we een paar jaar geleden alleen maar korte broeken aangehad.
Over het weer kun je dus niets zeggen.
Wat betreft de animatie: er zijn vast genoeg Nederlandse kinderen op de camping dus dat zal ook wel goed komen met de animatie, dat trekt elkaar wel mee. En ook met franse animatie kunnen kinderen redelijk uit de voeten (onze kinderen konden vorig jaar prima Frans/Nederlands bingo-en) en een frans nagesynchroiniseerde Mr-Bean-film vonden ze ook leuk.
En ik ben met IJsvogeltje eens: je hebt geen mooi weer nodig om je vakantie leuk te maken, dat doe je helemaal zelf.

rodebeuk
19-01-2011 om 10:48
Haha puck
ik zit helemaal te lachen achter het scherm.
je hebt een goede pen deze ochtend! Eigen modderbad.. ik zag al zo'n dikke badjuffrouw in een witte jas met een waterspuit in haar handen, zo eentje in het kuuroord.. maar dat bedoelde je niet geloof ik!

Poezie
19-01-2011 om 11:53
Tja....
Het zou wel l*llig zijn voor die vrienden als je nu afzegt. Waarom hebben jullie eigenlijk daarmee ingestemt als je toch liever ergens anders heen gaat? Je kunt proberen om het te bespreken met ze, maar verwacht geen blije gezichten.
Gr. Poezie.

Puck
19-01-2011 om 13:37
Poezie
Even voor de duidelijkheid: Karin heeft in haar posting nergens gezegd dat ze van de vakantie afwil, dat is iets dat ik er tussen de regels doorheen gelezen heb.

m@ss
19-01-2011 om 17:15
Hoi
Wij zijn hier in 2009 geweest super camping (les genets)
Dirict bij de camping geboekt. Ze hebben 4 campings in deze regio.
En het was heerlijk weer!