Vakantie en uitjes

Misdreavus
18-04-2011 om 15:10
Londen
We gaan dit jaar met de kinderen (dan 6 en 10) naar Londen, 5 dagen in een appartement. Ooit aan 4 jarige zoon beloofd dat we naar Londen zouden gaan als hij 10 was en dat heeft hij natuurlijk onthouden.
Nu ben ik dus aan het denken over wat we allemaal kunnen gaan doen daar. We willen een keer naar de London Zoo, het Natural History Museum, het Science Museum, maar zijn die dingen ook leuk voor deze leeftijd? Zijn er verder dingen die leuk zijn om te doen? Vroeger kwamen we best regelmatig in Londen, maar toen deden we natuurlijk heel andere dingen en we zijn niet meer geweest sinds we kinderen hebben. We willen de dagen niet te vol proppen met allerlei aktiviteiten, een halve dag rondhangen bij een speeltuintje is ook prima. Ons appartement is in Finsbury.
Verder willen we ook wel een paar keer ergens wat gaan eten, maar dochter heeft een allergie voor pinda, noot en kiwi. Wat zijn de ervaringen met uit eten gaan in Londen met iemand met een voedselallergie, de ervaringen hier in Nederland zijn niet altijd even goed, dus ik ben er een beetje huiverig voor, maar misschien wordt het in Engeland wel serieuzer genomen of heeft er iemand goede ervaringen bij specifieke restaurants.

rodebeuk
18-04-2011 om 19:04
Leuk leuk leuk
Toen wij dit voor het eerst deden waren ze 3 en 7. Tijd van hun leven gehad, ze hebben het er nog over. We hebben Natural History, British en Tate Modern gedaan. Verder London Eye. Aanvankelijk vooral de Tube, maar eigenlijk is de bus leuker, dan zie je meer.
Steevast in de middag naar een park. We hadden de hele week geen regen.
Het was geweldig!
Mijn tip: kies gerust ook iets voor jezelf, die kinderen vinden alle kleine dingen al bijzonder. Zelf zou ik Zoo, Aquarium en dergelijke niet doen omdat die musea voor onszelf ook heel bijzonder waren - en het equivalent, in Leiden of Rotterdam ofzo, is toch echt een stuk minder. Terwijl mijn kinderen van Burger's Zoo net zo heppie worden.

*corine*
18-04-2011 om 20:12
En als het wel regent
Ha, nou dan is Hamley's wel helemaal top hoor. Daar mag je als kind gewoon aan al het speelgoed zitten en uitproberen. Hmmmm ik was 25 toen ik daar voor het eerst was haha en ik wilde alles uitproberen en meenemen.
zie www.hamleys.com
En bedenk ook inderdaad wat jezelf leuk vindt. Straatjes van bijv Notting Hill. Ik vond destijds het Beefeater restaurant wel lachen. Eten in een soort kelder met entertaiment. Ook leuk voor kids.
veel plezier (*zucht*..... ik wil ook weer)

Steve's Ma
18-04-2011 om 20:41
Prinses diana memorial playground
Wat ook leuk is voor kinderen is Prinses Diana memorial playground.
Als wij naar london gaan dan "moeten" we naar Hamley's in regent street. Maar dat is zeker geen straf, je kijkt je ogen uit
Covent garden is ook altijd leuk met straatvoorstellingen.
http://www.timeout.com/london/kids/ Hier vind je nog meer tips!
Hier geen voedselallergie dus daar kan ik je niet mee helpen.
Veel plezier

rodebeuk
18-04-2011 om 20:56
Voedselallergie
gaat vlg mij een stuk beter dan in NL.
Die fontein voor Diana was idd ook groot succes. Ze hebben erin gebadderd, semi-legaal.
Hamley's vind ik plastic troep, viel me erg tegen. Weinig mooie spullen. Vooral veel. En dan van die dingen met hun naam erop voor toeristen.
Ook een leuke tip: lunchen bij het warenhuis John Lewis op Oxford Street.
Of de Wallace Collection.
Of Kew Gardens.
Greenwich.
Zit er ergens een knop voor anglofielen, dat ze zichzelf opblazen, of kan ik nog doorgaan?

Bennikki
18-04-2011 om 23:11
Haha rodebeuk
"Zit er ergens een knop voor anglofielen, dat ze zichzelf opblazen, of kan ik nog doorgaan?
Hoe vaak ik al gehoord heb "Ik wil ook best naar Engeland, maarja, het weer he". Dus ga nog maar lekker door zou ik zeggen. Het weer is trouwens vaak prachtig..
Je hebt 2 Diana memorial sites in Hyde Park, de een is de 'fontein' -heel leuk, vooral omdat er eea 'niet mag'. De ander is de playground, heel mooi en schattig voor 6-jarigen en jonger, maar niet meer voor 10+.
Wat wij afgelopen zomer met onze kinderen van 6 en 10 buiten bovenstaande reacties leuk vonden:
-picknicken in Hyde Park, kijken naar de 'boot camps' en de eekhoorns,
-Hampton Court
-Rondvaart
-Speciale stadswandelingen voor kinderen, weet niet meer waar we ze vandaan hadden
-The Tower of London, vooral voor jongens
-"Stomp" of een andere show
-De speelgoedafdeling van diverse warenhuizen. Hamleys viel ons ook tegen.
Veel plezier!

Dorry1
18-04-2011 om 23:16
Ook een knop nodig
Hier ook al een anglofiel. Maar vergis je niet in het vele lopen. Overstappen tussen underground-stations (let op het is géén metro en géén subway) is soms wel meer dan een kilometer. Goede schoenen aan dus!
Ik vind het Victoria en Albert museum heel leuk, zeker omdat het gratis is. (ze vragen wel om een donatie).
Ik heb Harrods nog niet horen noemen, ook die speelgoedafdeling is fenomenaal. Eten bij The HardRockCafe, zeker op zaterdag een belevenis omdat er dan altijd verjaardagen worden gevierd.(en ze hebben een grote collectie hamburgers met friet, altijd goed te weten voor een prille tiener) De hele 'staff' zingt dan voor de jarige en je komt dan groot op het TV-scherm, en ook voor jongens een 'coole' plek.
Piccadilly Circus vanwege de gigantische videoschermen die er hangen. Een onwijs leuke plek vol mytische verhalen is The Tower. Duur in entree, maar de rondleiding door echte 'Beefeaters' met hun spannende verhalen staat me nog bij. Hier liet Anna van Boleyn trouwens haar hoofd zakken. Je krijgt dan ook een rondleiding langs de 'crown-jewels'.
En eten in een pub, altijd leuk! Of in Bricklane, het indiase eetcentrum van Londen. Qua winkelen was Nottinghill met z'n Portobello Road voor mij het summum.
Zucht, nog 3 maanden en dan mag ik weer naar Engeland!!!
Dorry

Rembrand
19-04-2011 om 00:22
Stomp!
Wij zijn er ook geweest ( zonder kinderen) was geweldig !
En de Tower of London ook.
We zijn ook naar de Dungeons geweest, maar dan moet je echt grote kinderen hebben, want je poept in je broek van angst !
M.

purk
19-04-2011 om 14:18
Tienjarige zoon
Mijn tienjarige zoon is ook rond zijn tiende verjaardag met mijn man vier dagen naar Londen geweest. Ze gingen met de Eurostar wat al een belevenis op zich was. Wat ik begrepen heb vond mijn zoon Hamley's geweldig. Ze waren er iets voor negen en dan mag een kind de winkel officieel openen voor die dag. Mijn zoon glundert nog als die er over verteld, The store is open! Als je op dat tijdstip bent, zijn alle batterijen van al het speelgoed nog opgeladen en het is rustig. Ze kunnen dus overal meespelen.
Ze hebben een hop-on-hop-of-tour gedaan. Dit vooral voor het gemak en af en toe wat rust. Lekker rijden.
Mijn zoon wilde ook graag naar het London Transportmuseum. Je kan daar ook zelf een bus besturen geloof ik of een trein en manlief vond die historie erg interessant, maar goed, we hebben te maken met een treinofiel.
Ze zijn nog naar de musical The Lion King geweest. Was natuurlijk in het Engels, maar het maakte wel veel indruk.
Natuurlijk de klassiekers gedaan: wisselen van de wacht, high tea bij Harrods, Towerbridge etc.
Veel plezier alvast! Mijn zoon van zeven weet trouwens al dat hij met zijn vader naar een voetbalwedstrijd wil als hij naar London gaat als die tien is. Wellicht vindt jouw zoon dat ook wel erg leuk. Schijnt een familiegebeuren te zijn daar.
groetjes van Purk

Misdreavus
20-04-2011 om 00:18
Wat een geweldige tips
Bedankt allemaal, hier kan ik zeker mee aan de slag. Ik heb er zo'n zin in
We gaan ook met de Eurostar, sterker nog, de Eurostar is de reden dat we gaan. Zoon was als kleuter heel erg bezig met treinen en wilde heel graag een keer met de Eurostar, toen heb ik beloofd dat we als hij 10 was naar Londen zouden gaan met de Eurostar.
Zoon wil heel graag naar het HardRock Café, hij is namelijk een enorme liefhebber van rock en metal, dus dat zullen we waarschijnlijk wel doen, mits dat voor dochter veilig is natuurlijk. Ik ben zelf een keer in de London Zoo geweest en vond het inderdaad niet spectaculair, maar ze hebben er zwarte ratten en die wil zoon heel graag een keer zien. De underground is een uitje op zich denk ik. Is dat nog een beetje te doen met een buggy trouwens? Dochter is niet in staat om lange stukken te lopen, dus die zullen we wel mee moeten nemen.
Het Beefeater restaurant hebben we ook overwogen, maar ik twijfel nog een beetje of dochter het ook leuk zal vinden en het is ook wel laat afgelopen. Zelf vond ik het wel heel erg leuk, dus ik denk dat we wel gaan.
Was het maar vast juli

Poppy
20-04-2011 om 09:34
Underground
Dat is wel lastig met een buggy, vrijwel overal heb je trappen of roltrappen. Er zijn wel wat lijnen/stops met een lift maar echt niet overal.
Maar als je met 2 volwassenen bent dan is het wel te doen, de een draagt de opgeklapte buggy en de ander houdt de hand van het kindje vast.
Ik geloof dat de meeste al voorbij zijn gekomen maar onze favorieten zijn:
Science/National History/London Transport museum
Covent garden
Gewoon de parken, de Princess Diana playground is leuk maar vaak ook heel erg vol
London Eye - voor zoon dan, ik vind er weinig aan
De Docklands Light Railway (soort trein dat zonder bestuurder rijdt) naar Greenwich en daar naar het museum
Gewoon in de bus rijden, liefst boven helemaal vooraan
Changing of the guards bekijken
Trouwens, als op deze site kan je restaurant deals vinden, korting of 2 voor de prijs van 1. Niet te lang van te voren doen want sommige deals zijn maar een week geldig maar wellicht de moeite waard. Moet je wel een printer hebben om de voucher te printen.
http://www.moneysavingexpert.com/deals/cheap-restaurant-deals
Veel plezier.

Fiorucci
20-04-2011 om 11:39
Hard rock cafe
Tuurlijk joh, hele gezinnen halen daar even een burger 'smiddags, daar kun je echt gerust heen hoor!

Misdreavus
20-04-2011 om 13:36
Veilig voor dochter
Hihi, in ons gezin is het zo logisch om eten veilig of niet veilig te noemen dat ik me niet heb gerealiseerd dat het misschien niet zo logisch is voor de rest van de wereld. Ik bedoelde of dochter daar met haar voedselallergie veilig kan eten. Dat ik er dus vanuit kan gaan dat ze haar niet iets zullen serveren dat toch noot, pinda of kiwi bevat. Het restaurant op zich zal ze hartstikke leuk vinden.

Hibiscus
20-04-2011 om 14:18
Allergie
de Engelsen zijn vrij goed in het aangeven of ergens noten etc inzitten. Op menu's staat het ook regelmatig.
Zo zijn veel scholen hier ook notenvrij, onze kinderen mogen niets mee naar school nemen waar noten inzitten.
Een aanrader voor eten is Va Piano ( www.vapiano.com) een soort fast food italiaan waar ze het eten voor je neus klaarmaken, kun je meteen zien wat erin gaat, fijn voor je dochter. Waggamama's is ook goed in het vers bereiden van eten en je vertellen wat erin gaat. Dat is een soort Japanse noedel zaak, heerlijk.
Neem een travelcard, dan kun je altijd een bus/metro nemen voor als je dochter moe wordt. Denk eraan, je kinderen reizen gratis in de metro/bus als ze onder de 11 zijn, dus voor hen niets kopen! Je moet met je eigen kaartje door de speciale invalide/kinder ingang. In de bus lopen ze zo door.
Heel veel leuke dingen zijn al genoemd. Kew Gardens geloof ik nog niet, dat vinden wij geweldig, we wonen er een busritje vandaan en hebben een jaarkaart. Je kunt er ook met de metro komen. Neem een picknick mee en ga ergens in het gras zitten. Het is er prachtig.
Hampton Court is genoemd, maar wel echt een aanrader. Ga dan lunchen bij La Fiamma, net buiten de poorten. Dat is een super lekker en goed Italiaans restaurant en veel goedkoper en lekkerder dan de restaurants binnen de poorten. Ze hebben grote ramen uitkijkend over Bushy park waar met een beetje geluk de herten voor je neus lopen. Met je kaart kun je toch weer zo naar binnen. Als je de Tower en Hampton Court wilt doen, is het misschien goed een jaarkaart te kopen. Als je naar twee dingen gaat (bv Tower en Hampton Court) heb je het eruit. Wie weet ga je later in het jaar nog eens.
Hamleys zeker vermijden, ik vind het er vreselijk en wij gaan er nooit heen. Inderdaad, de speelgoedafdeling van Harrods is vele malen leuker. (De fossielen afdeling en dierenafdeling trouwens ook)
Een show is erg leuk, wij waren vorige week bij the Wizard of Oz en onze twee ( 10 en 7) vonden het geweldig. Onze snel afgeleide 7 jarige heeft 2 1/2 uur op het puntje van haar stoel gezeten. Zij verstaan weliswaar Engels, maar het verhaal is goed te volgen.
Alle musea zijn momenteel onvoorstelbaar druk met toeristen en schoolklassen. Als je vroeg komt, staat er een hele lange rij. Wij merken dat het beter is iets later te komen, dan is de rij hopelijk weg en is de massa verspreid. Transport museum is niet zo druk, maar dat zal ook komen omdat dat wel betaald is.
Als het mooi weer is, is een boottochtje trouwens ook mooi. Je kunt ook met de boot terug van Hampton Court en dan bijvoorbeeld uitstappen in Kingston of Richmond en dan met de trein/metro weer de stad in. Kingston is een winkelmekka, veel beter bereikbaar dan centrum London, alle winkels zijn daar te vinden en liggen heel dicht bij elkaar.
Veel plezier met de voorpret. London is en blijft de mooiste stad
Hibiscus

Rembrand
20-04-2011 om 14:54
Underground en buggy
Veel trappen en lange roltrappen. Ik heb me er echter niet in de verdiept of er voor buggygebruikers een andere optie is ( zoals een lift).
M.

Rembrand
20-04-2011 om 14:56
Wagamama!
Hibiscus noemt het al !
Ik zou ze hier in Nederland ook graag zien. Wat een lekker en vers eten !
Jammie. Wij hebben er de laatste keer in Londen twee keer gegeten.
M.

Bennikki
20-04-2011 om 15:17
Your wish.. (ot)
(Kijken of ik de eerste ben) Er zijn 3 Wagamama's in Nederland Rembrand, 2 in Ams en 1 in Groningen. Of woon jij in het buitenland, dan heb ik niks gezegd en heb jij een misleidende nick
Bennikki

Rembrand
20-04-2011 om 19:19
Yahoe !!! ( bennikki).
Ik woon in Nederland maar ik wist het nog niet.
( helaas niet in de buurt, maar regio Rotterdam).
Misschien binnenkort wel in Rotterdam ?
M.

Rembrand
22-04-2011 om 10:17
Dirksmama
Die gedachte ging inderdaad even door mijn hoofd, maar het programma staat al vast voor ons verblijf in Drenthe
M.

Fiorucci
22-04-2011 om 17:55
Ach joh, doe eens gek..
Lijkt me enig, Wagamama, zoonlief overweegt nu toch Londen ipv berlijn, dus ik heb het genoteerd.

dirksmama
23-04-2011 om 11:27
Programma
Joh, dan gooi je het programma toch een beetje om?
Voed je mannen eens op verzoek!

Rembrand
23-04-2011 om 12:00
Dirksmama
Ik denk dat het hier meer gaat op voeden op mijn verzoek haha.
( ook niks mis zijn op zijn tijd trouwens).
M.