Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Londen: handige manier om naar de HP studio's te gaan?

In de meivakantie ga ik met dochter naar Londen en de HP studio's staan op het programma. Ik vind het lastig te bepalen hoe we daar nu het gemakkelijkst naar toe kunnen reizen. We verblijven in een hotel in Hammersmith (west Londen). Op de site van de Studio's lees ik dat je een transfer kan regelen vanuit Londen centraal, vanaf Victoria voor £29 of £26 (kinderen), duur ca 11/2 uur. Of de trein pakken vanaf Euston naar Watford, duur ca 30 minuten. Vanaf Watford is het dan nog een transfer van 15 minuten. Op de site staat de aanbeveling om 45 minuten voor aanvang van je kaartje op Watford te zijn. Pfft, wat is nou handig? Is er ergens een goede site waar ik kan uitvissen wat mijn reisduur is van Hammersmith naar Euston en naar Victoria ? En wat zou handiger zijn qua prijs? We gaan 4 dagen en ik zat te denken aan een Oystercard en dat overlapt mogelijk ook in reiszones. Heeft iemand een goed advies of weet waar ik de reisinformatie kan vinden?

Jaina

Jaina

08-03-2014 om 10:16

journey planner

Als je zoekt op journey planner London kom je bij de site van lv in Londen. Je kan daar je begin en eind station invoeren en zo de beste weg uitzoeken. Ik zou trouwens voor de trein gaa. Goedkoper en sneller dan met de bus. Ik schat zo in dat vanuit Hammersmith de afstand naar ejston iets korter is dan naar victoria maar het zal niet veel uitmaken.

Jaina

Jaina

08-03-2014 om 11:10

Gekeken

Ik heb trouwens even gekeken.
Van Hammersmith is het 15 minuten naar Victoria en 25 minuten naar Euston (mijn inschatting was dus verkeerd)
Naar Euston neem je de Picadilly line en stap je over op Green Park naar de Victoria Line.
Naar Victoria neem je de district line en kan je rechtstreeks of als er geen district line is stap je over op Earl's Court van de Picadilly line naar de district line. Dan ben je 17 minuten onderweg.

Ondanks de kortere afstand naar victoria zou ik nog steeds voor de trein gaan want uiteindelijk is dat toch nog iets minder lang en waarschijnlijk ook wat goedkoper.

Het is echt slim

Om te vroeg te zijn.

Ook 'voor' de officiële entree is namelijk,al genoeg leuks te zien en te doen in en om de grote entrance hall dus je verveelt je echt niet als je iets te vroeg bent.....

Ingrid

mamamic

mamamic

09-03-2014 om 22:33 Topicstarter

Dank!

Dank voor jullie reactie! Ik ga er idd maar voor zorgen dat we er op tijd zijn. Moet nl ook nog de kaartjes bij de kiosk ophalen en daar zal het ook wel druk zijn. De treinreis lijkt me sowieso leuker, denk dat we smekkies meenemen haha. Wij reizen zelden met de trein en dit zal zeker bijdragen aan ons vakantiegevoel. We hebben kaartjes voor 's middags dus kunnen we vantevoren nog even de stad in en dan naar Euston vertrekken.
Met het mooie weer vandaag kom ik trouwens al helemaal in vakantiestemming. Zin in!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.