Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kaori

Kaori

23-01-2018 om 14:31

Londen met jonge puber

We gaan met hemelvaart naar Londen, zijn daar 4 dagen.
Ik heb al gezocht in het forum maar daar krijg ik de draadjes die er vast over zijn niet naar boven.

Hebben jullie nog leuke tips.

Appartement is al geboekt (Kensington) en de Oystercard heb ik ook al (een echte olympische ) dus echt tips wat te doen en waar te eten.
De grote musea ken ik natuurlijk wel en ook de grotere atracties, maar wat vonden jullie jonge pubers (12.5) verder leuk en wat ook niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-01-2018 om 15:27

Ik lees mee

Want ik ga met die van mij met carnaval.
Ik ga trouwens zo’n londoncard aanschaffen.

clowntje

clowntje

23-01-2018 om 15:40

heel simpel

naast de musea, winkels en grote attracties vond mijn 12 jarige het erg leuk om tussen de middag ergens een broodje/yoghurt/drinken te kopen en dit in een park(je) op te eten. Mensen kijken en in een drukke stad de rust ervaren in een park. Ook straattheater kijken viel in de smaak.
De hop on/hop off tour in de bus vond ze leuk, maar ook het reizen met de metro en met de dubbeldekker. Wij waren er toen de metro staakte, dus dat was ook een ervaring. Het duurde wat langer voor we weer in ons hotel waren, maar het had ook wel weer wat.

Harry Potter studio’s....

Net even buiten London, maar als je fan bent een must! ( wel van te voren reserveren..)

Kaori

Kaori

23-01-2018 om 17:14

IngridT

die heb ik al gedaan, en zo fan is ze niet dat ik er nog een keer heen wil. Het was wel HEEEEL GAAF idd.

Bo

Bo

23-01-2018 om 21:09

voetbal?

Mijn zoon vond een bezoek aan een Premier League wedstrijd geweldig en ook een rondleiding door het Wembley stadium. Maar ik weet niet of het om een zoon of dochter gaat en of die interesse daar is.

Verder inderdaad hop on hop off bus, Hamleys, Harrods, M&M winkel, musea (London Transport museum is minder bekend maar ook leuk), Hyde Park (speaker's corner), Piccadily Circus/Leicester Square/Chinatown geeft goed beeld van wereldstad.

Jesse_1

Jesse_1

24-01-2018 om 00:05

Wat wij hebben gedaan:

Wij hadden een Merlin London attractions 4-in-1 pass gekocht vooraf.
Voor kinderen tot 15 jaar 45 pond en daarvoor mag je in (in ons geval): Madame Tussauds (moet je dan als eerste heen, kun je gelijk de grote rij omzeilen), London Eye, London Dungeon en Aquarium.
Madame Tussauds en London Dungeon zijn beiden erg leuk.
Daarnaast zijn we naar de Mousetrap geweest. (Beetje nostalgie omdat mijn man en ik daar járen geleden ook heen waren geweest).

Mocht je van plan zijn om een aantal van de grote attracties te doen, dan is zo'n Merlin pas of combiticket een aanrader.

Je kunt perron 9 3/4 bezoeken op Kings Cross, en een foto maken. Reken op een aardige wachtrij hierbij. Er zit ook een Harry Potter winkel bij.

Qua eten: ik denk dat er in elke wijk buiten het centrum allerlei leuke tentjes zitten.

Jesse_1

Jesse_1

24-01-2018 om 00:06

O, en

Visit Britain Shop al gevonden online?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.