Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Maastricht-kerkrade-vaals

De titel zegt het al, we gaan binnenkort een weekend naar Zuid-Limburg (Vaals). Met opa en oma, broer en onze twee kinderen (1 en bijna 4). Wat zijn leuke activiteiten in die omgeving om te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sterre42

Sterre42

25-09-2010 om 20:32

Heerlijk!

In Vaals heb je natuurlijk het 3 landenpunt. Met een leuke speeltuin en een doolhof. Vooral de speeltuin is jouw kleintjes leuk.

Lekker eten doe je op de Vijlenerberg, bij boscafe 't Hijgent Hert. Rij vanaf Vaals langs de achterkant van Landal naar boven, richting Epen. Je rijdt dan door de Vijlener bossen. Halverwege, op de berg een geasfalteerde weg naar rechts nemen en voila. Ontzettend leuke eetplek, ook voor kids. Ze hebben een website. Je kunt daar ook neerstrijken na een heerlijke wandeling.

Je kunt ook naar Simpelveld, daar is het station van het Miljoenenlijntje. Kun je in een oude stoomtrein van A naar B.

Vlakbij Aken is ook een leuke dierentuin, een half uurtje rijden vanaf Vaals.

Veel plezier!

Pytsje

Pytsje

25-09-2010 om 20:53 Topicstarter

Dat is snel

Dank je wel! Dat Hijgend Hert ziet er leuk uit! En dat miljoenenlijntje is ook een goeie tip. Ik sta open voor meer tips.

ayla

ayla

28-09-2010 om 10:01

Leuk

Maastricht natuurlijk voor te winkelen of ergens iets lekkers te eten. Keuze genoeg in restaurants en kroegen, die vent van de smaakpolitie heeft op de markt een neiuw pannenkoekenrestaurant geopend, moet ook heel leuk zijn voor kinderne. Ik bene r nog niet geweest want ze hebben dus geen GV pannenkoeken. Miljoenenlijntje ken ik niet ondanks dat ik hier woon Gaiapark misschien al een paar jaar tot mooiste dierentuin uitgeroepen. Valkenburg om eens door heen te wandelen, al is het niet zo mijn ding En vlak over de grens, Hasselt is heel leuk maar Luik is ook erg mooi. Gulpen is leuk om doorheen te wandelen en daar ligt een pannenkoekenmolen waar je heerlijke pannenkoeken krijgt.

Wandelen?

Misschien een heel suf plan, maar wij besteden een dag in dat soort weekenden met familie en kids vaak aan het maken van een mooie wandeling. Als stedeling geniet ik erg van het Limburgse heuvellandschap. Voor kinderen is het leuk lopen langs de riviertjes als de Geul of de Gulp met de watermolens onderweg. Tijd voor een goed gesprek onderling met de volwassenen, kinderen banjeren langs het water en als het even kan een picknick of ergens binnen warme choco en rode wijn. Er is bijvoorbeeld een NS-wandeling van Schin op Geul naar Valkenburg, dus inclusief een ritje met de trein.
Je kindje van 1 kan misschien in een rug/buikdrager en van ons nichtje en neefje herinner ik me dat ze toen ze 4 waren heel behoorlijk konden meewandelen. Maar goed, misschien is dit een te saaie activiteit . Zelf houd ik niet zo van al te veel entertainment.
En oh ja, gezelschapspellen mee en dan 's avonds eindeloos spelletjes spelen, bij ons is nu Ticket to Ride favoriet (leggen van treinroutes).
Veel plezier!
Maanve

Pytsje

Pytsje

02-10-2010 om 08:19 Topicstarter

Dank!

Dank allemaal voor de tips... wandelen wil ik graag doen, even kijken of de rest van de familie daartoe in staat is (fysiek). En ik vind spelletjes spelen een heel goed idee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.