Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantieganger

vakantieganger

24-02-2012 om 20:12

Madeira

in de zomervakantie willen we met z'n tweetjes een weekje naar Madeira gaan. Wie is er wel eens geweest? heb je tips ?Waar heb je overnacht ?Ben je via het reisbureau gegaan of heb je zelf iets geboekt?
Je ziet....hoe meer informatie hoe beter
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vakantieganger

vakantieganger

26-02-2012 om 16:51

Niemand ervaringen?

niemand die ervaringen of tips heeft?

Misschien

vind je iets op madeira.startpagina.nl en vandaar uit op het prikbord ? Zo kom ik nog weleens aan info voor een toekomstig vakantiegebied. Succes !

Oja,

niet specifiek voor Madeira, maar als ik goedkope vluchten kan vinden boek ik accomodatie via booking.com, anders is het vaak goedkoper een package te boeken. Ik kom nooit meer bij een reisbureau, boek altijd online.

Coco

Coco

26-02-2012 om 17:56

Wel, maar alleen in de winter

Wij zijn een paar jaar geleden naar Madeira geweest, maar dat was rond de Kerst. Toen was het er heel aangenaam en hebben we nog regelmatig op terrasjes gezeten. Ik begreep dat het in de zomer juist minder warm is, dus ook heel lekker.
We zijn toen gewoon naar het reisbureau geweest en hadden een appartement in Santo Antonio da Serra. Maar via internet zijn vast betere deals te krijgen.
Het is raadzaam om een fly-drive te nemen, want een auto is eigenlijk onontbeerlijk. Dan kan je meteen van het vliegveld naar je bestemming rijden. De afstanden zijn niet groot, maar het is één en al berg, dus je doet overal wel wat langer over.

vakantieganger

vakantieganger

26-02-2012 om 20:31

Twijfel

Denk je dat het fijn is om in Funchal te zitten?Daar is 's avonds het meeste vertier....restaurantjes enz. Of is jouw ervaring dat dat niet hoeft?
We vinden het wel leuk om iedere avond ergens anders te gaan eten. Om 's avonds in het hotel te zitten vinden we niet zo leuk. Vandaar de twijfel of het Funchal moet worden.

jippa

jippa

26-02-2012 om 21:27

Funchal

lang geleden heb ik er rondgereisd met rugzak en OV/liften. De wandelingen die je er kunt maken waren werkelijk schitterend, maar vergeet niet een goede zaklantaarn vanwege de tunneltjes.
Funchal was destijds gezellig, een leuk plaatsje om uit eten te gaan etc. maar ik besef mij dat mijn info al wat ouder is. Als je een auto gaat huren zou ik eens kijken op Eliza was here.

Coco

Coco

27-02-2012 om 12:38

Funchal

Funchal is denk ik wel de beste plaats om uit eten te gaan. Veel restaurantjes, ook gezellig aan zee (er zijn trouwens geen zandstranden).
Waar wij zaten was lekker als je van rustig houdt, maar het nadeel was dat het vrij hoog in de bergen lag en het dus redelijk koud was, en steeds bewolkt. Als je dan tien minuten ging rijden was het stralend weer (micro-klimaat, vanwege de bergen). In Funchal was het wel steeds mooi weer. Dat was ongeveer een half uurtje rijden. Wat kouder kan in de zomer natuurlijk een voordeel zijn. We hadden trouwens wel een open haard; die ging dan ook iedere avond aan! Als je veel in de bergen gaat wandelen is het verstandig om warme kleding mee te nemen.

vakantieganger

vakantieganger

27-02-2012 om 17:40

Coco

bedankt voor de info..heb jij het dan over het oude gedeelte van Funchal? Volgens de boeken is dat het mooiste en gezelligste deel? Ik de reisgidsen staan ook veel hotels die in een hotelwijk liggen.Ken je die toevallig ook?

Coco

Coco

01-03-2012 om 23:13

Vakantieganger

Ik ben bang dat ik, na één week Madeira, niet echt een doorgewinterde kenner ben. Ik kan me vooral nog goed een onmogelijk stoplicht herinneren, bovenop een berg, waarbij de hellingproef van mijn rijexamen op ultieme wijze werd getest. Ik weet eigenlijk ook niet goed meer wat het oude en het nieuwe gedeelte van Funchal was. Omdat we al een verblijfplaats hadden hebben we ons niet echt verdiept in andere hotels. Maar het centrum is niet heel erg groot, dus als je in het nieuwe gedeelte terecht komt, ben je waarschijnlijk vrij snel in het gezellige oude gedeelte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.